25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок " Гроші та щастя # пов’язані ? "( за твором О.Бальзака "Гобсек")

Про матеріал

Інтегрований урок дає можливість ознайомити учнів із основою фінансової грамотності, узагальнити відомості учнів про основні функцій грошей на прикладі твору Оноре де Бальзака «Гобсек».


Перегляд файлу

Конспект уроку зарубіжної літератури     вчителя Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 10 Жукової  Г.В.

 

Клас: 9

Тема : Гроші та щастя # пов’язані ? 

Мета:

ознайомити учнів із основою фінансової грамотності, ключовими правилами використання грошей та планування сімейного бюджету, узагальнити відомості учнів про  основні функцій грошей, проаналізувати раціональність їх використання на прикладі твору Оноре де Бальзака «Гобсек»;

розвивати пізнавальні інтереси в учнів, логічне мислення, продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;

формувати в учнів:

  • математичну компетентність(установлювати причиново-наслідкові зв’язки, виокремлювати головну та другорядну інформацію,перетворювати інформацію з однієї форми в іншу ).
  • інформаційно-цифрову компетентність(використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань)
  • уміння вчитися впродовж життя планувати й організовувати власну навчальну діяльність користуватися різними джерелами довідкової інформації (онлайн-ресурси ), здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію;
  • ініціативність і підприємливість(презентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби);

виховувати творчу активність, самостійність у формуванні нових знань;

Обладнання: проектор, комп’ютер

Вид уроку : інтегрований (інтеграція з економікою), між предметні зв’язки з хімією,  біологією, інформатикою

Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого  

Форма уроку: творча майстерня

Хід уроку

 

І.Орг. момент

Учитель:

народна мудрість вчить нас, що найкраща витрата часу – це праця! Я сподіваюсь, що ви отримаєте задоволення від нашої роботи на уроці,  не витратите цей час марно час, а відкриєте для себе багато нового та цікавого.
 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда:
  • Ви пам’ятаєте, коли вперше гроші потрапили до вас у руки?
  • Скільки вам було років?
  • З якої нагоди вони у вас опинилися?
  • Чи легко вам було вирішити, як краще їх витратити?

    2.Учитель:

  • Спробуйте написати асоціацію до слова гроші у вигляді хештегу?

( учні на аркушах записують слово, яке найяскравіше у них асоціюється зі словом  «гроші»:

# можливості , #проблеми, # прибутки, # робота, # витрати, #подарунки, #подорожі, #свобода)

  • Чому саме це слово стало для вас найяскравішим?
  • Чи пов’язано це з вашим особистим досвідом?Як саме?

( вчитель із хештегів учнів створює ланцюжок, закріплюючи кожен аркуш на нитці, що тягнеться над класом, а учні записують асоціативний кущ у зошити)

3.  Учитель: щоб робота на уроці була ефективною, прошу вас допомогти мені сформулювати  тему уроку та визначитися зі знаком, який варто використати в темі: знак рівності чи нерівності

4.«Мозковий штурм»:

  • Які проблемні питання можна сформулювати для нашого уроку?

 

 

Проблемні питання( як варіант того, що можуть запропонувати учні)

  1. Що таке щастя?
  2. Як воно виникає?
  3. Що таке гроші та їх функції ?
  4. Як вони впливають на людину?
  5. Чи пов’язані гроші та щастя людини?
  • Які навчальні дисципліни можуть нам допомогти вирішити наше проблемне запитання?

Навчальні дисципліни( як варіант того, що можуть запропонувати учні)

 

  •                     Біологія
  •                     Хімія
  •                     Економіка
  •                     Інформатика

 

5.Робота  у зошиті, записування теми уроку та ґронування до слова «гроші» із хештегів

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

1.Учитель: існує думка, що гроші і щастя пов’язані між собою. Чи так це насправді? Що спільного між цими поняттями? Скільки людей, стільки й існує думок з цього приводу. Одні люди вважають, що гроші приносять щастя, а інші впевнені, що наявність великої кількості грошей не є гарантією безпечного та щасливого життя. Хто з них правий? Що ж, спробуємо розібратися. Який існує взаємозв’язок між грошима та щастям? Мабуть, дати однозначну відповідь на це питання неможливо, адже все залежить від сприйняття кожної конкретної людини. Для різних людей гроші і щастя знаходяться в різній ступені залежності одне від одного. У когось ця залежність доволі велика, а у когось її немає взагалі…

2.Бесіда:

  • Як ви вважаєте, який твір із зарубіжної літератури, з тих, що ми з вами вже вивчили, я обрала для нашого уроку, як  основу для роботи?
  • Я вам здається, чому саме я зробила такий вибір?
  • Як  на вашу думку, моє рішення було обміркованим?

Дійсно, я  пропоную нам докладніше зупинитися на творі «Гобсек» Оноре де  Бальзака та взяти його за основу нашого дослідження.

  • Про що розповідається у творі?
  • Які герої у ньому змальовані?
  • Які проблеми розкриваються в творі автором?

 

ІV.«Творча майстерня»

1.Учитель: як ви вже чули - 31 жовтня в Україні відзначали Всесвітній день заощаджень, саме тому наступний тиждень у школах України будуть проходити заходи з фінансової грамотності.У нас з вами є чудова нагода розібратися: чи є ми з вами фінансово грамотними, яким є рівень фінансової грамотності  героїв  твору  «Гобсек» О. де Бальзака. Проаналізувати, яку роль відіграють гроші в житті людини?

              Наскільки важливий для людей фінансовий успіх? Деякі люди свято вірять в те, що щастя не в грошах, і навіть не в їхній кількості. Є й ті, які вважають, що в житті гроші вирішують все. А є люди, які дотримуються золотої середини між цими двома крайнощами. Більш докладно про гроші нам розкаже учениця, яка підготувала для нас цікаву інформацію про гроші та їх роль у нашому житті.

 

2.Презентація домашнього  проекту  – «Гроші», в якому  міститься інформація про  види   грошей  та їх функції

Гроші - це особливий товар, який використовують при обміні як еквівалент усіх інших товарів. Гроші при обміні товарів і послуг виступають в ролі посередника і забезпечують обіг товарів на ринку, а також дозволяють суспільству уникнути незручностей бартерного обміну.

Види грошей в сучасній системі грошового обігу:

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Groshi_ua/7.jpg

                                                                      Функції грошей:
Міра вартості. За допомогою грошей визначається вартість тих чи інших товарів та послуг.

Засіб обігу. Цю функцію гроші виконують у процесі одміну, руху товарів від виробника до споживача.

Засіб нагромадження. Накопичення грошей з метою придбання товарів та послуг в майбутньому.

Засіб платежу.  Цю функцію гроші виконують у випадках плати за виконану роботу, за використані ресурси, за оплату послуг чи боргів.

Світові гроші. Цю функцію гроші виконують під час економічних взаємовідносин між державами.

3.Учитель:

  • Які гроші найчастіше  згадуються у тексті твору? (асигнації, вексель) та боргові розписки

C:\Users\1\Desktop\istorija-pojavlenija-pervyh-bumazhnyh-deneg-v_1.gifC:\Users\1\Desktop\assignaciya-eto-9.jpgC:\Users\1\Desktop\assignaciya-eto-8.jpgУ творі Бальзака «Гобсек» найактивніше згадуються паперові та кредитні гроші, а саме – асигнації та векселі. Також описуються боргові розписки, які використовуються і в наш час. У 19 столітті вони мали приблизно такий вигляд:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вексель – письмове безумовне, нічим не обумовлене зобов’язання боржника сплатити певну суму в заздалегідь обговорений термін і у встановленому місці. Розрізняють простий вексель, виданий боржником, і переказний (трату), виписаний кредитором і направлений боржнику на підпис з поверненням кредитору.

4.Робота в парах за комп’ютером

Завдання № 1

 https://learningapps.org/display?v=pgb7w3wjc17

Визначте, яку функцію грошей використовують герої твору  «Гобсек»  у  тій чи іншій ситуації. Поставте бали за виконання завдання  на аркуші само оцінювання ( 9 по 0,5 бала. Усього: 4,5)

 

 QR-код для виконання вправи

 

5.Бесіда:

  • Як саме ставляться до грошей герої цього твору?Чому?

 

6.Учитель:  в економіці існує поняття «фінансової грамотності».

 

 Фінансова грамотність – це здатність фізичних осіб управляти своїми фінансами та приймати ефективні короткострокові та довгострокові фінансові рішення.

 

7.Бесіда з учнями:

  • Скажіть, хто з героїв твору має найбільш розвинену  фінансову грамотність? Чому?
  • Чи були у вас спроби самостійно заробити гроші?
  • Чи стала ця спроба успішною?
  • Ваше ставлення до грошей змінилося після того, як вони були вами зароблені?
  • Чи легко було вам їх заробити?
  • Як ви вважаєте, ви є фінансово грамотною людиною? Чому?

8. Презентація проекту_- «Грошові витрати та їх контроль», про особливості витрат, варіанти та правила планування  витрат за допомогою мобільних  додатків та електронних сервісів

 

Витрати - гроші, які витрачає родина на купівлю товарів і послуг.

Первинними, тобто першочерговими - це плата за житло та комунальні послуги, продукти харчування, одяг та взуття, медицина тощо.

Витрати, які не є першочерговими, називаються вторинними ( похід в кіно, відпочинок на морі чи закордоном, відвідування кафе тощо).
                   Усі доходи і витрати сім’ї за певний період (місяць, рік) називають бюджетом сім’ї.

Бюджет, у якому витрати дорівнюють доходам - збалансований

Бюджет, у якому доходи перевищують витрати - надлишковий

Бюджет, у якому витрати перевищують доходи - дефіцитним

Потреби бувають раціональними та нераціональними. Приклади нераціональних потреб: потреба в палінні, у наркотиках, в алкоголі. Часто раціональна потреба може перетворитися в нераціональну. Наприклад, дітям можна їсти шоколад, але тільки в невеликих дозах, в іншому випадку велика кількість шоколаду може призвести до алергійних захворювань. Або інший приклад: потреба в грі на комп'ютері може перетворитися в нераціональну, якщо за комп'ютером просиджувати цілі дні.

 

9.Бесіда:

  • Що ви знаєте про бюджет вашої родини?
  • Хто ним займається?
  • Чи берете ви участь у його обговоренні?Чому?
  • Який відсоток вашого бюджету витрачається на ваші потреби?
  • На потреби батьків?
  • Чи вважаєте ви це раціональним?

 

10.Робота в парах за комп’ютером

Завдання № 2

 

Завдання № 2 за комп’ютером на сайті

https://learningapps.org/display?v=phbotwijj17

 

Прошу вас поєднати прислів’я про гроші та того героя твору «Гобсек»,  чиє ставлення до грошей співпадає із значенням прислів’я

Поставте бали за виконання завдання  на аркуші само оцінювання ( 5 по 0,5 бала. Усього : 2,5)

QR-код для виконання вправи

11.Бесіда:

  • Прокоментуйте, у кого з героїв які є види витрат та вид бюджету?
  • У кого з героїв бюджет є бездефіцитним? Чому?

 

12.Презентація  проекту «Хімія щастя», в якому пояснюються фізіологічні процеси та хімічні, які відбуваються з людиною в хвилини щастя

13.Бесіда:

  • Чи пам’ятаєте ви момент, коли відчули себе найщасливішою людиною?
  • Чи довго він тривав?
  • Чи можуть такі відчуття бути постійними?

 

V. Арттерапія ( перегляд віртуальної фотовиставки  « Хвилини щастя » у супроводі ліричної музики)

 

VІ. Перевірка засвоєних знань

1.Робота в групах

  • Група:створити ментальну карту «Дорога до щастя» та прокоментувати її
  • Група: створити комп’ютерний постер «Ми та гроші»  на платформі padlet.com
  • Група: створити ментальну карту «Мій фінансовий успіх» 
  • Група: скласти поради від імені психолога « Як не занапастити своє щастя через гроші» 

2.Коментування отриманих результатів

 

VІІ. Підбиття  підсумків уроку

1. Узагальнення матеріалу учителем

2.Бесіда:

  • Чи  отримали ви для себе інформацію, яку вважаєте корисною?
  • Як саме ви плануєте її використати?
  • Чи зміниться ваше ставлення до грошей після нашого уроку?

3.«Мікрофон»:

  • Яким же мав  бути знак у темі нашого уроку? Чому?
  • Чи є хештеги, які б ви змінили після нашого уроку ? Чому?
  • Як ви вирішили для себе: чи залежить щастя людини від грошей?
  • Хто з героїв твору є  яскравим підтвердженням того, що гроші не приносять щастя?
  • Чи бажаєте ви повторити долю Гобсека?
  • Що ви маєте зробити, щоб гроші були лише інструментом на шляху до щастя?
  • Як ви  вважаєте , чи є  ви фінансово обізнаною людиною? Чому?
  • Чи є це питання для вас актуальним?
  • Чи готові ви через рік самостійно керувати коштами?
  • Чи будете ви далі займатися самоосвітою з питань фінансової  грамотності?

4.Оцінювання роботи учнів за допомогою карт оцінювання, де протягом уроку учні фіксували виконання завдань на уроці

 

VІІІ. Інструктаж до виконання д\з

 

  • Основний рівень: скласти звіт про фінансову грамотність героїв твору «Гобсек»
  • Достатній рівень : створити міні-проект «Мій родинний бюджет»
  • Скласти план самоосвіти:  «Моя фінансова грамотність»

 

ІХ. Подяка

Учитель: шановні учні, щиро дякую вам за вашу активну роботу. Цінуйте життя, вчиться раціонально планувати свої дій, дбайте про ваших близьких, беріть приклад з тих, хто бореться та перемагає. Погляньте на фото родини Ніка Вуйчича, австралійця, який народився без рук і ніг, але зміг створити родину, виховує сина, заробляє мільйони, пише книги, подорожує, збирає стадіони під час своїх семінарів. «Обмеження існують тільки у вашій голові», - саме з таких слів починає свої лекції Нік Вуйчич. Рецепт щастя у кожного свій!

РЕЦЕПТ ЩАСТЯ

Візьміть чашу терпіння, налийте в неї повне серце любові, киньте дві жмені щедрості, додайте гумору, посипте добротою, додайте якнайбільше віри і все це добре перемішайте. Потім намастіть на шмат відведеного вам життя і пропонуйте всім кого зустрінете на своєму шляху! Будьте щасливі!

1

 

docx
Додано
14 травня 2018
Переглядів
533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку