Закріпити у дітей знання про особливості чарівних казок; удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами, вміння визначати головну дійову особу та характеризувати її; розвивати зв'язне мовлення; формувати навички роботи із змістом тексту; виховувати бережне відношення до природи.
Урок читання
Тема. І.Калинець
“Про що розповіли Незабудки”
3клас
3 клас
Мета. Закріпити у дітей знання про особливості чарівних казок; удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами, вміння визначати головну дійову особу та характеризувати її; розвивати зв’язне мовлення; формувати навички роботи із змістом тексту; виховувати бережне відношення до природи.
Обладнання. Дидактичний матеріал, анаграми, слайди, тести, портрет письменника.
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Вправи на розвиток читацьких навичок. Групова робота.
Завдання 1.
1група 2група 3група
циснар шкаволо астрай
пантюль кам троняда
каалфі машрока сніжпідник
підниксніж дзвікиноч лошкаво
ІІІ. “Мозковий штурм”
- Яким одним словом можна назвати ці рослини? ( Квіти).
- Як називаються квіти, що ростуть у лісі?( в полі?, в саду?, на квітнику?)
ІV. Розмовна хвилинка.
1. Квіти – це вічні і прекрасні супутники нашого життя.
-А чи знаєте ви, що вони чарівні,тому що можуть розмовляти між собою, сміятися, любити, як і ми всі, вранці вмиватися, грітися на сонечку і, навіть,
дивитися різнокольорові сни.
Завдання 2.
Кожній квітці уночі сняться кольорові сни.
Нарцису сняться ………,
Тюльпану сни - ………… .
І дуже-дуже ……… дзвіночку лісовому.
Волошці сняться ……… ,
Ромашці ………. від роси.
Фіалці сняться ……… . Слайд №1
Ось полянка вся в квітках, наче в синіх крапочках.
Тут зберемо для Анютки голубенькі ………. (незабудки).
- Хто із вас бачив ці квіти,чи, може, знає, де вони ростуть? Слайд №2
V. Повідомлення теми і завдання уроку.
На уроці ознайомимося із змістом казки І.Калинця і взнаємо, що йому розповіли незабудки. Слайд №3
VІ. Робота над змістом казки “ Про що розповіли Незабудки”.
Триразове читання казки дітьми по 30 секунд.
Тести. 1. Дівчинка любила
а) довго спати;
б) доглядати квіти;
в) складати букети із квітів;
2. Яка біда була у дівчинки?
а) забувала поливати віти;
б) забувала доглядати їх;
в) забувала назви квітів;
3. Дівчинка винесла незнайомій жінці
а) молока з коржиком;
б) чаю з коржиком;
в) води з коржиком;
4. Чому дівчинка плакала в лісі?
а) вона заблукала;
б) вона злякалася;
в) вона переплутала стежки;
5. Що з’явилося із сліз дівчинки?
а) краплинки роси;
б) дрібно-блакитні квіточки;
в) блідо-червоні квіточки;
6. Щоб пригадати,то потрібно промовити
а) Незабудко, Незабудко, допоможи мені хутко;
б) Незабудко, Незабудко, допоможи хутко;
в) Незабудко, Незабудко, допоможи нам хутко;
VІІ. Фізкультурна пауза.
VІІІ. Самостійне читання казки дітьми.
ІX. Характеристика дівчинки.
Завдання 4.
Дівчинка була :
ласкава працьовита
доброзичлива любила природу
щира лінива
X. Вибіркове читання.
1. Гра “Розвідники”. Знайти в тексті речення за початком і дочитати.
І тут вона полюбила квіти…. . Винесла вона ……. .
Та була у дівчинки…….. . Глянула вона на квіти …… .
Дівчинка виглянула……… . А ми про тебе знаємо ……. .
XІ. Читання в особах.
Від слів …а ми про тебе знаємо… до …і враз пригадала…
XІІ. Відновити зміст казки за планом.
План
XІІІ. Домашнє завдання. Переказувати зміст казки.
XІV. Підсумок уроку.
Рефлексія.
- Чому ця казка літературна? чарівна?
- Що хочете розповісти батькам про цей урок?