Урок І.Калинець “Про що розповіли Незабудки”

Про матеріал

Закріпити у дітей знання про особливості чарівних казок; удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами, вміння визначати головну дійову особу та характеризувати її; розвивати зв'язне мовлення; формувати навички роботи із змістом тексту; виховувати бережне відношення до природи.

Перегляд файлу

Урок  читання

Тема.  І.Калинець

Про що розповіли Незабудки

 

                    

 

 

3клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

 

 

 

 

Мета. Закріпити у дітей знання про особливості чарівних казок; удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами, вміння визначати головну дійову особу та характеризувати її;  розвивати зв’язне  мовлення;  формувати навички роботи із змістом тексту; виховувати бережне відношення до природи. 

 Обладнання. Дидактичний матеріал,  анаграми, слайди, тести, портрет письменника. 

 

І. Організація учнів до уроку.

 

ІІ. Вправи на розвиток читацьких навичок.  Групова робота.

  1.               Читання анаграм. “Переплутанка”. Прочитати назви квітів. 

      Завдання 1.

 1група                             2група                                     3група

 циснар                             шкаволо                                  астрай

пантюль                           кам                                           троняда

каалфі                              машрока                                  сніжпідник

підниксніж                      дзвікиноч                                 лошкаво 

 

ІІІ. “Мозковий штурм”         

   - Яким одним словом  можна назвати ці рослини?    ( Квіти).  

   - Як називаються квіти, що ростуть у лісі?( в полі?, в саду?, на квітнику?)                             

 

ІV. Розмовна хвилинка. 

1.  Квіти – це вічні і прекрасні супутники нашого життя.                                           

-А чи знаєте ви, що вони чарівні,тому що можуть розмовляти між собою, сміятися, любити, як і ми всі, вранці вмиватися, грітися на сонечку і, навіть,

дивитися різнокольорові сни.

  1.               Відтворення змісту вірша. Робота в парах.

Завдання 2.

     Кожній квітці уночі сняться кольорові сни.

 Нарцису сняться ………,

 Тюльпану сни - ………… .

 І дуже-дуже ……… дзвіночку лісовому.

 Волошці сняться ……… ,

 Ромашці ………. від роси. 

 Фіалці сняться ……… .                                                                  Слайд №1

  1.               Відгадування загадки.

Ось полянка вся в квітках, наче в синіх крапочках.

Тут зберемо для Анютки голубенькі ………. (незабудки).

- Хто  із вас бачив ці квіти,чи, може, знає, де вони ростуть?       Слайд №2

 

V.  Повідомлення теми і завдання уроку.

 На уроці ознайомимося із змістом казки І.Калинця і взнаємо, що йому розповіли незабудки.                                                                            Слайд №3 

 

VІ. Робота над змістом казки Про що розповіли Незабудки.

  1.               Розвиток читацьких здібностей.

Триразове читання казки дітьми по 30 секунд.

  1.               Читання  казки вчителем.
  2.               Перевірити розуміння змісту.

Тести.  1.  Дівчинка любила

                а) довго спати;

       б) доглядати квіти;

                в) складати букети із квітів;   

             2.  Яка біда була у дівчинки? 

                  а) забувала поливати віти;

                  б) забувала доглядати їх;

                  в) забувала назви квітів; 

              3. Дівчинка винесла незнайомій жінці

         а) молока з коржиком;

         б) чаю з коржиком;

         в) води з коржиком; 

    4. Чому дівчинка плакала в лісі?

                 а) вона заблукала; 

                 б) вона злякалася;

                 в) вона переплутала стежки; 

             5. Що з’явилося із сліз дівчинки?

                 а) краплинки роси;

                 б) дрібно-блакитні квіточки;

                 в) блідо-червоні квіточки;

              6. Щоб пригадати,то потрібно промовити

                  а) Незабудко, Незабудко, допоможи мені хутко;

                  б) Незабудко, Незабудко, допоможи хутко; 

                  в) Незабудко, Незабудко, допоможи нам хутко; 

 

VІІ.  Фізкультурна пауза.  

 

VІІІ.  Самостійне читання казки дітьми.

  1.               Читання  “Ланцюжком “ (до  ласкавій і чемній дитині).
  2.               Читання  “Земля-Небо “  (до  Отак завжди). 
  3.               Читання  “Рибкою”           (до кінця).

 

ІX. Характеристика дівчинки. 

    Завдання 4.

  1.               Вибрати правильну відповідь. 

Дівчинка була :  

ласкава                        працьовита

доброзичлива              любила природу

щира                             лінива  

 

X.  Вибіркове читання. 

1. Гра  Розвідники. Знайти в тексті речення за початком і дочитати.  

І тут вона полюбила квіти…. .              Винесла вона ……. .

Та була у дівчинки…….. .                      Глянула вона на квіти …… .

Дівчинка виглянула……… .                  А ми про тебе знаємо ……. .

 

XІ.  Читання в особах. 

     Від слів   …а ми про тебе знаємо… до  …і враз пригадала… 

 

XІІ.  Відновити зміст казки за планом. 

                            План

  1.               Заблукала в лісі. 
  2.               Розмова чарівниці з квітками.
  3.               Дівчинка  приїхала в село. 
  4.               Незабудки  допомагають дівчинці.
  5.               Біда дівчинки.                                                        Слайд №4.

 

XІІІ. Домашнє завдання. Переказувати зміст казки. 

 

XІV. Підсумок уроку.

         Рефлексія.

         - Чому ця казка літературна? чарівна?

        - Що хочете розповісти батькам про цей урок?

 

doc
Додав(-ла)
Лиса Любов
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку