Урок на тему: Українська народна казка “Кривенька качечка”

Про матеріал

Познайомити учнів з українською народною казкою “Кривенька качечка”; вчити усвідомлювати основні ознаки чарівної казки та познайомити з особливістю чарівної казки (співпадання назви казки і імені головного героя); формувати вміння визначати і називати героїв чарівної казки, складати їх характеристику, висловлювати свою оцінку щодо вчинків персонажів; поглиблювати уявлення про етику людських стосунків ; вчити аналізувати казку, роботи висновки про настрій героїв, співвідносити події твору з подіями в особистому житті; розвивати навички читання , уміння висловлювати і доводити свою думку, вислуховувати думку товариша; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати почуття доброти, співчуття, повагу до людей похилого віку.

Перегляд файлу

Тема уроку

За добро добром платять

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська народна казка

Кривенька качечка

 

3клас

 

 

 

Мета: познайомити учнів з українською народною казкою “Кривенька качечка”; вчити усвідомлювати основні ознаки  чарівної казки та познайомити з особливістю чарівної казки (співпадання назви казки і імені головного героя); формувати вміння визначати і називати героїв чарівної казки, складати їх  характеристику, висловлювати свою оцінку щодо вчинків персонажів;  поглиблювати уявлення про етику людських стосунків ; вчити аналізувати казку, роботи висновки про настрій героїв, співвідносити події  твору з подіями в особистому житті;  розвивати навички читання , уміння висловлювати і доводити свою думку, вислуховувати думку товариша; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати почуття доброти, співчуття, повагу до людей похилого віку.

 Матеріал до уроку. Українська народна казка Кривенька качечка, завдання для роботи в групах, словникові слова, слайди, мультфільм Кривенька качечка, ілюстрації до казки, книжки з українськими народними казками.

І. Організація дітей до уроку.

- Усі зібрались на урок?

- Так! І пора нам поспішати,

Бо покликав в подорож дзвінок.

Сьогодні у нас урок незвичайний,

Хай буде він для нас повчальний.

 

ІІ.Мозковий штурм.         

       - Як назвати художній твір, у якому є щось чарівне, незвичайне, фантастичне, нереальне?

1К 2 А 3 З 4 К 5 А

1. Бесіда.

- Хто з вас любить читати казки?

- Про кого любите читати казки?

- З якою метою дорослі і діти читають казки? 

2. Складання  “Асоціативного куща”.

Чемності    чесності  дружби  мудрості   розуму   працьовитості  співчуття

     Сміливості                        КАЗКА ВЧИТЬ                    справедливості 

ІІІ. Казкова вікторина.

      Визначити з якої казки пісня і який герой її виконує. Створити виставку Українські народні казки.

 

Я по засіку метений, я на яйцях спечений.

Я від діда втік, я від баби втік і від тебе утечу. ( Колобок)

 

 Івасику - Телесику, приплинь-приплинь до бережка.

          Я дам тобі їсти й пити та хороше походити.  (Івасик-Телесик)

 

Ой ви, діточки-козеняточка, відчинітеся, відіпрітеся.

Ваша матінка прийшла, молочка вам принесла.     (Вовк та козенята)

 

 Мій котику, мій братику,

          Несе мене лиска за крутії гори, за бистрії води.

                                                                                      (Котик і Півник)

 

Я коза-дереза за три копи куплена, півбока луплена.

Тупу-тупу ногами, сколю тебе рогами,

Ніжками затопчу, хвостиком замету.                           (Коза-дереза)

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. 

      Сьогодні на вас чекає чарівна казка.

      Вона, кажуть,дуже гарна.

      І цікава, і повчальна. Хто тихесенько сидить,

      Не пустує й не шумить,

      Той найпершим зрозуміє чого казка вас навчить.

                                                                                                  Слайд №1. 

V.  Засвоєння  матеріалу уроку. 

    1. Словникова робота.

       Починок – пряжа, намотана на веретено;

       Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на яку намотують пряжу;

       Веретенце – дерев’яна паличка, з обох сторін загострена; 

 

VІ.  Перегляд мультфільму Кривенька качечка.

VІ.  Фізкультурна пауза.

VІІ.  Робота над змістом казки .

  1. Аудіювання. 

- Чому сумували дід та баба?

а) були старими;   б) у них не було дітей;  в) не було у них, що їсти; 

- Де знайшли вони гніздечко?

а) в лісі;  б) на болоті;   в) в лузі; 

- Хто був у гніздечку?

а) гусочка;  б) курочка;  в) качечка; 

- Як віддячила качечка старим за те, що вони її взяли додому?

а) співала їм пісні;

б) прибирала і варила їсти;

в) Весь день спала у гніздечку; 

- Чому качечка залишила діда і бабу? 

а) вона була дика качка; 

б) вони спалили її гніздечко;

в) вона уже видужала;

- Чого вчить ця казка? 

а) бути працьовитими;  б) бути сміливими;  в) за добро платити добром;

- Як ви розумієте цей вислів? Поясніть!

 

  1. Вибіркове читання.

- Знайти і продовжити речення:

. Вертаються, аж дивляться ……. .

. Приходять додому ……… .

. Зробимо так ……… . 

. Яка була качечка? 

. До яких речень намальовані малюнки? 

 

  1.  Творча робота в групах.

 4 група.  Закреслити словосполучення яких у казці нема. 

 

 Ніжка переломлена, хліба  спечено, зерно зібране, кашка зварена, починочок стоїть, дівчина з коромислом, зробив кужілочку, плив на човні, злий змій.

 2 група. Відновити текст.

 Дід каже бабі: Ходімо,бабо, в ліс по гриби. Стали її брати, коли дивляться, аж у неї ніжка переломлена. Були собі дід та баба.. та не було у них дітей. Бере баба грибки, коли дивиться у кущику гніздечко, а в гніздечку сидить качечка. Вони взяли її тихесенько і принесли додому. 

 3 група. Підкреслити те, що в казці схвалюється.

Скромність, хитрість, дотепність,працелюбність, безпечність, доброта, справедливість, уважність, нав’язливість, образливість, безтактовність, самовпевненість, підглядання.

 1 група. Читання в особах.

Від слів. Стоять вони за коморою, коли дивляться, …..

До слів. А дід і баба знов зостались самі.    

(Пісню качок читають всі діти).

 

VІІІ.  Домашнє завдання. 

  1.  Подумати, якби далі розвивалися події в казці,якби дід та баба не спалили гніздечко. 

ІX. Підсумок уроку.

  1.  Чому дівчина-качка не залишилася у діда та баби? 
  2.  Які ознаки чарівності ви спостерігали в казці?
  3.  Чиї вчинки ви схвалюєте, а чиї засуджуєте?
  4.  Які поради можна дати дідові та бабі?

 

X . Рефлексія.

- Чи варто робити добро?   

- Чи легко робити добро? 

 

До Асоціативного куща  дописуємо слово   ДОБРОТА

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Лиса Любов
Додано
28 липня 2018
Переглядів
6745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку