Тема:Калина –символ красита дівочої вроди.
Мета: розширити знання дітей прокалину як рослину –смвол України та символ дівочої краси,лікарську рослину, формувати інтерес до навколишнього середовища, розвивати комунікативні здібності, вмінняробити висновки, відстоювати свою думку; вдосконалювати читацькі навички, уміння добирати заголовки до частин тексту, збагачувати словниковий запас учнів вирразними висловами, розвивати мовлення та уяву; виховувати любов до природи, до рідного краю.
Тип уроку:інтегрований
Дидактичний матеріал: гілочка з кетягами калини, малюнки та ілюстрації із зображенням калини.
Хід уроку
1.Організаційний момент
Ось почули ми дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен звас вже постарався –
До уроку підготувався.
Тож девіз тепер згадаймо
І урок розпочинаймо.
Девіз:Ми всі господарі природи, тож збережемо її вроду.
2.Повідомлення теми уроку
Сьогодні у нас урок зчитання та з природознавства.
3.Мотивація навчальної діяльності
- що таке природа?
- як можна завдати природі лиха?
4.Робота над темою
а)відгадування загадки
Стоїть дід над водою
З білою бородою.
Тільки сонечко пригріє,
Борода почервоніє.
б)гронування
-навіщо людині калина?
осінь
калина
в) розповідь дослідників
1.На нашій планеті росте понад 200 видів калини, а в Україні найбільш поширена калина цілолиста.
2.Це високий гіллястий кущ заввишки 2-4 метриз сірою корою Плоди калини дають червону фарбу,акора чорно- зелену.
3.Калина – лікарська рослина.свіжі ягоди з медом вживають при кашлі . серцевих захворюваннях.
г)Робота над казкою Г. Демченко «Калина»
- короткі відомості про Г. Демченко
Галина Олексіївна Демченконародилася в селі Олександрівка на Кіровоградщині. Аледитинство її полйшло в селі Макіївка Чернігівської області. Батько був агрономом, а мати вчила людей читати та писати.
Маленька Галя ходила «хвостиком» за мамою і вже в 6 років уміла читати
й писати. Тому навчатися пішла у 2 клас. У шкільній стінгазеті з'явилися її
перші вірші.Війна перервала щасливе життя сім'ї. Помер батько, хворіє мати, навчання треба було поєднувати з працею. Галина мла неабиякий хист до малювання, та література перемогла. – і Галина Олександрівна стає письменницею.
д)Словникова робота та передбачення
-читання слів з карточок (луною)
Ласкава дівчина щире серце ім'я
Посадила край шляху носила та поливала
Іде подорожній пташки щебечуть зернятко
-про що йтиметься в казці?
5.Фізкультхвилинка
Виконання пісні «Ой у лісі калина» імітують рухи
6.Робота над текстом
-виразне читання казки вчителем
Як звали героїню казки?
За що всі люди в селі любили Калинку?
-лексична робота
Попідвіконню –під вікном
Попереносила - пересадила
Довподоби –подобатися, припасти до душі
Курний шлях -не вимощенний, земляний, з пилом,з курявою
Обабіч – по обидві сторони дороги
На привіллі – на просторі, на відкритому повітрі
- читання учням
-гра «Словниковий конструктор»
Що сказав подорожній?
Що кущсказав дівчинці?
- підбір заголовків до кожної частини
1.Ласкава дівчинка Калинка
2.Тоненьке стебельце
3.Вдячність подорожнього
4.Подароване ім'я
-легенда про калину
Було цедуже давно. На Україну напали монголо – татари. В одному селі було весілля. Дівчата – красуні веселились. І раптом увійшли в село вороги. Вони захотіли вкрасти дівчат, але ті почали тікати в болото.
Монголо- татари побігли за ними.Так і загинулидівчата – красуні й ворги у болоті. Де загинула красуня – там кущ калини,де загинув ворог –там купа гнилі.
7.Підсумок уроку
Існує добрий давній звичай- садити калину біля кожної хати. Вона ,кажуть, приносить щастя людям.Отож,щоб росла у вас червона калина, будьте самі гарні не лише зовнішньо, а й внутрішньо, будьте щедрими на добро, бережіть його у своїй душі.