Літературне читання
Тема. Підсумковий урок з теми «Літературні казки». Конкурс знавців казки
Очікувані результати:
Матеріали та обладнання: мультимедійний комплект, картки-ребуси, картки-дешифрукальник, портрети В.Нестайка та Ю.Ярмиша, Кросворд «Літературні казки» https://learningapps.org/display?v=pbm0wxrkt19
Хід уроку
І Організаційна частина
1Вправа «Привітання, компліменти»
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
1 Ребус «Казка»
2 Бесіда
-Які бувають казки?
- Для чого, на вашу думку, автори пишуть казки?
ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
ІV Закріплення і узагальнення вивченого матеріалу
Конкурс знавців літературних казок
1 «Таємне послання»
Назвати слово, склавши його із частин слів-назв предметів, зображених на малюнках.
І команда.
(Книга)
ІІ команда.
(Автор)
2 «Встанови відповідність» https://learningapps.org/display?v=pwobibfec19
Перша бібліотека на Русі |
|
Перша друкована книга |
|
Найбільша бібліотека України |
|
Найстаріша в Україні бібліотека |
|
3. «Упізнай автора»
І команда.
Низький, виріс під два метри, рудий, назад у дитинство. (В.Нестайко)
ІІ команда.
Його називають майстром авторської казки, ним написано більше 60 книг казок, його казки перекладено 15 мовами. (Ю.Ярмиш)
Фізкультхвилинка
4. «Дешифрувальник»
-Перед вами зашифровані уривки із прочитаних творів. Ви повинні їх розшифрувати, назвати твір, його автора.
І команда.
сіУ хитпа лиригозаво зомра масіу сагомило. нявЗдійся кийта мігар ан лянівига, кя сомча бавує ан муселове кучиданмай в кусаддит. хтоНі гоконі ен вуч і хтоні гочоні ен гім тимізрозу.
Відповідь:
Усі птахи заговорили разом усіма голосами. Здійнявся такий гамір на галявині, як часом буває на веселому майданчику в дитсадку. Ніхто нікого не чув і ніхто нічого не міг зрозуміти.
(О.Зима «Закляття золота й вогню», літературна казка).
ІІ команда.
річеУве норга ранівб, хнеуснімі дилю лийшпри в нийсяяо минявог лаз. луПронав тійтре водзник. аН нуцес йшовви тиарст і ванавз вітр ковеголи ракомзипото. диЛю лизамерв ючикаче… риДинтге вад кназ рипСккам.
Відповідь:
Увечері гарно вбрані, усміхнені люди прийшли в осяяний вогнями зал. Пролунав третій дзвоник. На сцену вийшов артист і назвав твір великого композитора. Люди завмерли, чекаючи…
Диригент дав знак Скрипкам.
5. «Віднови вірш» (А.Бобенко «Зима»)
І команда
блискучим снігом одяглося Прийшла зима біловолоса…
Прийшла зима біловолоса… Неначе білим полотном,
село і поле за селом. блискучим снігом одяглося
Неначе білим полотном, село і поле за селом.
ІІ команда
Зачарувала все зима. Дрімають стоячи тополі,
і очерет сухий дріма… і очерет сухий дріма…
Дрімають стоячи тополі, Усе заснуло поневолі,
Усе заснуло поневолі, Зачарувала все зима.
6.Кросворд «Літературні казки»
https://learningapps.org/display?v=pbm0wxrkt19
V Підсумок уроку. Рефлексія
VІ Домашнє завдання
Придумати казку, героєм якої стали ви.