8 клас
Контрольна робота по темі: «ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ. БУДОВА АТОМА»
І - ІІ рівень
1. Установіть відповідність. (2,5 бали)
1. лужні метали |
|
А. гелій, неон, аргон, криптон, ксенон, радон |
2. галогени |
Б. по групі: зверху донизу |
|
3. металічний характер елементів посилюється… |
В. вертикальний стовпчик подібних за властивостями елементів |
|
4. період – це … |
Г. магній, кальцій, стронцій, барій, радій |
|
5. орбіталь – це … |
Д. частина простору навколо ядра, де, найімовірніше, перебувають електрони |
|
6. у ядрі атома містяться … |
Е. фтор, хлор, бром, йод |
|
7. група – це … |
Ж. протони та нейтрони |
|
8. лужноземельні метали |
И. по періоду: зліва направо |
|
9. неметалічний характер елементів посилюється… |
К. літій, натрій, калій, рубідій, цезій, францій |
|
10. інертні гази |
Л. горизонтальний ряд хімічних елементів, розташованих у порядку зростання їхніх відносних атомних мас |
ІІІ рівень
2. Охарактеризуйте хімічний елемент Al згідно плану. (3,5 бали)
3. Атом елемента має на 2 електрони більше, ніж йон Калію. Назвіть невідомий елемент. Складіть електронну та електронно – графічні формули його атома. (3 бали)
ІV рівень
4. Фосфор масою 15,5 г згорів у кисні. Яка маса фосфор (V) оксиду утворилася? (3 бали)
Контрольна робота по темі: «ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ. БУДОВА АТОМА»
МЕТА: 1) Навчальна: - Здійснити перевірку рівня якості на міцності засвоєних знань учнів по темі, а саме: знання термінів, правил, загальних формул хімічних сполук. Перевірити вміння записувати хімічні реакції, ставити коефіцієнти у схемах хімічних реакцій та розв’язувати розрахункову задачу за рівнянням хімічної реакції. Виявити рівень засвоєння знань учнів та здійснити систематизацію вивченого матеріалу.
2) Виховна: - Продовжувати виховувати почуття патріотизму (спілкування та письмо українською мовою), самодисципліни та самоконтролю (вміння розподіляти час на виконання завдань).
3) Розвиваюча: - Продовжувати розвивати вміння аналізувати, робити висновки, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї (при розв’язуванні задачі).
Ключові компетентності:
Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь та навичок.
Метод уроку: метод контролю, практичний метод (виконання вправ).
Матеріали: індивідуальні картки із різнорівневими завданнями на два варіанти.
ХІД УРОКУ
І. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Перевірка знання матеріалу та основних понять.
Роздатковий матеріал (індивідуальні картки із різнорівневими завданнями.
8 клас
Контрольна робота по темі: «ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ. БУДОВА АТОМА»
І - ІІ рівень
1. Установіть відповідність. (2,5 бали)
1. лужні метали |
|
А. гелій, неон, аргон, криптон, ксенон, радон |
2. галогени |
Б. по групі: зверху донизу |
|
3. металічний характер елементів посилюється… |
В. вертикальний стовпчик подібних за властивостями елементів |
|
4. період – це … |
Г. магній, кальцій, стронцій, барій, радій |
|
5. орбіталь – це … |
Д. частина простору навколо ядра, де, найімовірніше, перебувають електрони |
|
6. у ядрі атома містяться … |
Е. фтор, хлор, бром, йод |
|
7. група – це … |
Ж. протони та нейтрони |
|
8. лужноземельні метали |
И. по періоду: зліва направо |
|
9. неметалічний характер елементів посилюється… |
К. літій, натрій, калій, рубідій, цезій, францій |
|
10. інертні гази |
Л. горизонтальний ряд хімічних елементів, розташованих у порядку зростання їхніх відносних атомних мас |
ІІІ рівень
2. Охарактеризуйте хімічний елемент Al згідно плану. (3,5 бали)
3. Атом елемента має на 2 електрони більше, ніж йон Калію. Назвіть невідомий елемент. Складіть електронну та електронно – графічні формули його атома. (3 бали)
ІV рівень
4. Фосфор масою 15,5 г згорів у кисні. Яка маса фосфор (V) оксиду утворилася? (3 бали)
ВІДПОВІДІ:
І - ІІ рівень
1.
1-К
2-Е
3-Б
4-Л
5-Д
6-Ж
7-В
8-Г
9-И
10-А
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Повідомлення домашнього завдання.
Повторити вивчені терміни із параграфів 17 – 21.
Творче завдання: скласти кросворд по темі: «Кисень».