-
вчити працювати в групі; аналізувати вчинки головних героїв, формувати в учнів навички співробітництва;
-
розвивати критичне мислення, пам'ять, увагу;
-
виховувати повагу та доброзичливе ставлення до людей, бажання допомагати людям;
-
формувати комунікативну, соціальну компетентності.
Портрет В.О. Сухомлинського , прислів’я, картки для роботи в групах.
«Ґронування», «Передбачення», «Кероване читання – мислення з передбаченням», «Дискусійна шкала», «Сенкан».
Тексти В.О. Сухомлинського «Гірка вода»
-
Організаційний момент. Розминка «Уяви себе»
Дітям пропонується уявити себе лісовим струмком. Перевтілюючись в образ, відповідають на питання
-
Що бачиш навкруги? Що чуєш?
-
Про що ти мрієш? Що любиш?
-
Мотивація навчальної діяльності. Активізація мислення.
-
Прочитайте прислів’я: «Допоможеш людині один раз, вона тобі віддячить двічі»;
-
Як ви його розумієте? Чому треба допомагати людям?
-
Сьогодні ми опрацюємо оповідання В.О. Сухомлинського «Гірка вода»
-
Ґронування.
-
Які слова спадають на думку, коли ви чуєте слово вода?
-
Чи може людина жити без води?
-
Передбачення за назвою твору.
-
Прочитайте назву оповідання. Як ви вважаєте, про що йтиметься в оповіданні?
-
Що дає підстави думати саме так?
-
Словникова робота
КРИНИЦЯ
-
«Кероване читання – мислення з передбаченням»
Робота в групах
Читання І частини – Передбачення
-
З чого б ви почали розповідь?
-
Читання 1 частини спікерами груп.
-
Перша зупинка. Бесіда.
-
Про що ви дізналися з 1 частини?
-
Чи справдилися ваші передбачення?
-
Чому Вітя вирішив допомогти бабусі?
-
Як на це відреагував Толя?
-
Добре чи погано вчинив Толя?
Читання ІІ частини – Передбачення (заповнення таблиці передбачення в групах).
-
Читання ІІ частини самостійно.
-
Друга зупинка. Міркування.
-
Чи послухав Вітя товариша? Як би ви вчинили на місці героя?
-
Куди зайшов Толя попити води?
-
Кого він побачив?
-
Чи справдилися передбачення?
Фізкультхвилинка
Читання ІІІ частини – Передбачення (заповнення таблиці передбачення в групах).
-
Як на вашу думку, чи відмовить бабуся Петрикові?
-
Читання ІІІ частини (учнями).
-
Третя зупинка. Багаторівневе опитування.
-
Що сказала бабуся? Як вона це промовила?
-
Як повів себе Толя?
-
Чи подякував бабусі?
-
Якою йому здалася вода?
-
Чи справдилися ваші передбачення?
-
Сенкан
1) Вітя 1) Толя
2) 2)
3) 3)
4) 4)
5) 5)
-
«Дискусійна шкала»
Чи міг Толя вчинити інакше?
-
1.
-
2.
-
3.
-
«Думайте. Відповідайте»
-
Чи треба допомагати людям? Чому?
-
Що можете побажати читачам?
-
Самооцінювання.
-
Підсумок уроку.
-
Що вам найбільше сподобалось на уроці?
-
Який висновок ви зробили для себе.
Творче домашнє завдання
Дібрати прислів’я про доброзичливі стосунки між людьми
Толя і Вітя після прогулянки поверталися додому. За криницею зустріли бабусю з відром води. Пройде старенька кілька кроків – стоїть, відпочиває. Вітя побіг допомогти бабці.
Толя намагався зупинити товариша:
Але Вітя не послухав його і допоміг бабусі віднести відро. В суботу Толя один йшов лісом. Захотілося хлопчикові пити. Вирішив він зайти в першу хатину й попросити води. Тільки відчинив двері – побачив ту саму бабцю.
-
Пий, онучку, пий! – ласкаво промовила бабуня й дала йому води. Толя почервонів, опустив очі, скоріше напився, подякував і вискочив на вулицю.
Вода здалася йому гіркою.
В.О. Сухомлинський