Урок критичного мислення. 3 клас. Тема: "Гірка вода. В.О. Сухомлинський"

Про матеріал
Урок розвитку критичного мислення, 3 клас. Тема: "Гірка вода. В.О.Сухомлинський.". На уроці використані стратегії критичного мислення : "Ґронування", "Кероване читання-мислення з передбаченням", "Дискусійна шкала", "Сенкан", які формують в учнів вміння творчо осмислювати прочитане, узагальнювати почуте, чітко формулювати власну думку, розвивають критичне мислення, пам'ять, увагу.
Перегляд файлу

 

 

  • вчити працювати в групі; аналізувати вчинки головних героїв, формувати в учнів навички співробітництва;
  • розвивати критичне мислення, пам'ять, увагу;
  • виховувати повагу та доброзичливе ставлення до людей, бажання допомагати людям;
  • формувати комунікативну, соціальну компетентності.

 

Портрет В.О. Сухомлинського , прислів’я, картки для роботи в групах.

«Ґронування», «Передбачення», «Кероване читання – мислення з передбаченням», «Дискусійна шкала», «Сенкан».

 

Тексти В.О. Сухомлинського «Гірка вода»

  1. Організаційний момент. Розминка «Уяви себе»

Дітям пропонується уявити себе лісовим струмком. Перевтілюючись в образ, відповідають на питання

  • Що бачиш навкруги? Що чуєш?
  • Про що ти мрієш? Що любиш?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Активізація мислення.
  • Прочитайте прислів’я: «Допоможеш людині один раз, вона тобі віддячить двічі»;
  • Як ви його розумієте? Чому треба допомагати людям?
  • Сьогодні ми опрацюємо оповідання В.О. Сухомлинського «Гірка вода»
  1. Ґронування.
  • Які слова спадають на думку, коли ви чуєте слово вода?
  • Чи може людина жити без води?
  1. Передбачення за назвою твору.
  • Прочитайте назву оповідання. Як ви вважаєте, про що йтиметься в оповіданні?
  • Що дає підстави думати саме так?

 

 

  1. Словникова робота

КРИНИЦЯ

  1. «Кероване читання – мислення з передбаченням»

Робота в групах

Читання І частини – Передбачення

  • З чого б ви почали розповідь?
  • Читання 1 частини спікерами груп.
  • Перша зупинка. Бесіда.
  • Про що ви дізналися з 1 частини?
  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Чому Вітя вирішив допомогти бабусі?
  • Як на це відреагував Толя?
  • Добре чи погано вчинив Толя?

Читання ІІ частини – Передбачення (заповнення таблиці передбачення в групах).

  • Читання ІІ частини самостійно.
  • Друга зупинка. Міркування.
  • Чи послухав Вітя товариша? Як би ви вчинили на місці героя?
  • Куди зайшов Толя попити води?
  • Кого він побачив?
  • Чи справдилися передбачення?

Фізкультхвилинка

Читання ІІІ частини – Передбачення (заповнення таблиці передбачення в групах).

  • Як на вашу думку, чи відмовить бабуся Петрикові?
  • Читання ІІІ частини (учнями).
  • Третя зупинка. Багаторівневе опитування.
  • Що сказала бабуся? Як вона це промовила?
  • Як повів себе Толя?
  • Чи подякував бабусі?
  • Якою йому здалася вода?
  • Чи справдилися ваші передбачення?

 

 

  1. Сенкан

1) Вітя                                                           1) Толя

2)                                                                    2)

3)                                                                    3)

4)                                                                    4)

5)                                                                    5)  

  1. «Дискусійна шкала»

Чи міг Толя вчинити інакше?

 

  1.                                1.                                   
  2.                                2.
  3.                                3.
  1. «Думайте. Відповідайте»
  • Чи треба допомагати людям? Чому?
  • Що можете побажати читачам?
  1. Самооцінювання.
  2. Підсумок уроку.
  • Що вам найбільше сподобалось на уроці?
  • Який висновок ви зробили для себе.

Творче домашнє завдання

Дібрати прислів’я про доброзичливі стосунки між людьми

 

 

 

 

 

 

 

Толя і Вітя після прогулянки поверталися додому. За криницею зустріли бабусю з відром води. Пройде старенька кілька кроків – стоїть, відпочиває. Вітя побіг допомогти бабці.

Толя намагався зупинити товариша:

  • Всім не допоможеш!

Але Вітя не послухав його і допоміг бабусі віднести відро. В суботу Толя один йшов лісом. Захотілося хлопчикові пити. Вирішив він зайти в першу хатину й попросити води. Тільки відчинив двері – побачив ту саму бабцю.

  • Пий, онучку, пий! – ласкаво промовила бабуня й дала йому води. Толя почервонів, опустив очі, скоріше напився, подякував і вискочив на вулицю.

Вода здалася йому гіркою.

 

Education_waterdropВ.О. Сухомлинський

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку