Урок: Літературне читання 3 клас "Саша Кочубей «Володарка лісу»"

Про матеріал
Розробка уроку за Хрестоматією 3-4 класи. Знайомство з творчістю молодої, сучасної письменниці Саши Кочубей.
Перегляд файлу

Літературне читання 3 клас

Тема.  Саша Кочубей «Володарка лісу»

Мета. Ознайомити учнів із біографічними відомостями та оповіданням Саші Кочубей; удосконалювати навички виразного читання, умілого використання інтонацій у мовленні; розвивати зв'язне мовлення учнів, творчу уяву, спостережливість; збагачувати словниковий запас учнів; формувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати.

Формувати здатність особистості продуктивно співпрацювати з різними партнерами у парі, у групі та з усіма в колективі.

Формувати екологічне мислення, виховувати дбайливе ставлення до природи, до своїх рідних, до рідного краю .

Навчати здобувати необхідну інформацію з різних джерел.

Тип уроку: Набуття нових знань.

Міжпредметні зв'язки: Природознавство, Українська мова, Я у світі, Основи здоров'я.

Обладнання: Хрестоматія 3-4 кл., аудіо запис звернення Саши Кочубей, презентація, картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організація класу

- Доброго дня усім присутнім. Любі діти, я рада вас бачити у гарному настрої, а у кого він не дуже гарний – просто посміхніться, подумки побажайте всім успіхів на цілий день. Адже посмішка завжди поліпшує настрій.

Девіз нашого уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а читати й бачити .

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.  (слайд 1)

  • Ваші очікування від нашого уроку…..
  • Працювати будемо вже за знайомим вам планом.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Що ми читали з вами вдома?
  • Переглянемо галерею ваших малюнків до оповідання.

ІІІ. Артикуляційна  розминка

Щоб наш ротик був слухняним виконаємо декілька завдань.

  1. Чистомовка

Ато – ато – ато- чистомовок є багато.

Ті – ті – ті – та найкращі будуть ті,

Ята – ята – ята – що поможуть вам, малята,

Ув – ув – ув – ротик щоб слухняним був!  (слайд 2)

  1. Скоромовка (слайд 3)

Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.

  • Навчіться швидко читати скоромовку.
  • Прочитайте її в парах один одному із здивуванням та з захопленням.
  • Одна пара прочитає для всіх.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд 4)

- Сьогодні ми познайомимось з вами з сучасною письменницею та одним із її творів

- Прочитайте та розшифруйте ім'я та прізвище письменниці в одному рядку. А в другому назву твору, який ми будемо звами сьогодні читати.

СаПГша КоПГчуПГбей

«ВоПГлоПГдарПГка ліПГсу»

V.Робота над новим матеріалом

1) Перегляд відео звернення. (слайд 5, 1хв38с)

- Перегляньте уважно звернення авторки до вас, щоб ви могли дати відповіді на деякі запитання.

- У вас на партах є листочки із запитаннями , знайдіть та обведіть правильні відповіді.

2) Аудіювання (слайд 6)

  1. Де народилася авторка?

А) м. Умань;

Б) м. Київ;

В) м. Первомайськ.

2. Що полюбляла з дитинства?

А) читати;

Б) писати;

В) малювати.

3. Для кого написала свою першу книгу?

А) для себе;

Б) для дорослих;

В) для сина.

4. Хто головний герой книги «Сім нескладух Говорухи»

А) хлопчик Андроїд;

Б) хлопчик Андрій;

В) хлопчик Сергій.

- Перевірте один в одного як ви  справились.

 - Хто допустив помилки? Будьте біль уважними на наступний раз.

3) Знайомство з новим оповіданням.

- Яку назву має оповідання яке ми будемо сьогодні читати?

- Хто такі володарі лісу?

- Хто може бути володарем лісу?

- Ваші передбачення.

 - Прочитаймо оповідання «Володарка лісу» і ви скажете, хто це володарка лісу і чому її так називають.

4)Читання комбінованим способом (вчитель, кращі учні)

  • Так кого називали володаркою лісу? Чому?
  • Який настрій у цього оповідання7 Чому?
  •  Що вас найбільше здивувало?
  • Що видалося незрозумілим?

5) Словничок (слайд 7)

-  У тексті вам зустрілися такі слова, давайте разом з вами пояснимо їх значення.

Самосели - ті, хто самостійно заселяються куди – небудь.

Прабабуся – бабуся мами або тата.

Чорнобиль – назва міста в Україні, де у 1986 році стався вибух на атомній станції. Ця зона й досі є небезпечною для життя людей.

Радіація – випромінення, особливої енергії, яка шкідлива для всього живого

Фізхвилинка (слайд 8)

6) Читання оповідання учнями вголос. Вправа «Ланцюжок»

 - Від чийого імені ведеться оповідання ?

- Що вас розтривожило в цьому оповіданні?

 - Як дівчинка ставиться до прабабусі?

- Що ви можете сказати про прабабусю? Якою ви її побачили?

7) Аналіз твору з елементами вибіркового читання. (слайд 9)

 -  Чому прабабуся повернулася в Залісся? Чому? Знайдіть і прочитайте про це у творі.

- Кого вона називає своїми сусідами? Прочитайте.

 - Яке господарство у прабабусі?

- Що відповіла бабуся на прохання Марійки залишитись? Прочитайте.

8) Гра «Розвідники»

 - Ви у мене дуже любите гратись .Тож пограємось з вами у розвідників.

 - Порахуйте скільки разів у тексті зустрічаються слова: барвінок (4 рази), прабабуся(11 разів)

 - Молодці, і з цим завданням справились.

9) Гра «Блискавка»

 - Швиденько прочитайте слово і знайдіть речення з цим словом.

Хустка    барвінок     Марійка     торохтить

10) Гра «Частинки з‘єднай, пояснення дай»

 - Попрацюймо у парах.

_ Швиденько прочитайте слова та словосполучення, з'єднайте з їх тлумаченням та поясніть розуміння.

 

Міцний горішок – людина із складним характером;

Час летить, мов шалений – дуже швидко минає;

Приросла до Залісся – не хоче залишати свій рідний дім;

Торохтить радіо – говорить.

  • Перевіримо, як ви справились із завданням. Молодці!

11) Попрацюємо у групах (слайд 10)

 - Об'єднайтесь у групи. У кожної групи є своє завдання за певний час ви повинні обговорити і виконати його. А потім ваш спікер презентує вашу роботу всьому класу.

1 група.

  • Встановіть послідовність подій:

Моя прабабуся живе в селі Залісся.

Раз на рік я приїжджаю до неї в гості.

Час прощатися .

Падаю в обійми.

Твоє коріння там де ти народилася.

2 група

  • Складіть план до тексту.

3 група.

З‘єднати частинки прислів‘їв. Вибрати те, яке могло б бути заголовком оповідання.

Добре тому, хто в своєму дому.

У своїй хаті й кутки помагають.

Твоє коріння там . де ти народилася.

Рідна земля і в жмені мила.

4 група.

Стисло переказати текст від імені бабусі.

5 група.

Написати риси характеру притаманні Марійці.

6 група.

Написати риси характеру притаманні прабабусі.

12) Презентація роботи у групах

- Давайте всі уважно послухаємо завдання і перевіримо чи ви справились.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- З яким твором ми сьогодні познайомились?

- Хто автор твору?

 - Чого навчає нас цей твір?

 - Чим він вас схвилював?

 - Як ми повинні ставитись до природи?

VІІ. Домашнє завдання

  • Навчитися виразно читати твір в особах,
  • Переказувати його від імені бабусі.

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
6009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку