23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Урок "В.Сухомлинський «Як Павлик списав у Ніни задачу», «Найкраща лінійка»"

Про матеріал
Тема В.Сухомлинський «Як Павлик списав у Ніни задачу», «Найкраща лінійка». Мета Продовжити знайомство з біографією і творчістю В.О.Сухомлинського; формувати навички виразного, свідомого, правильного читання в оптимальному темпі, орієнтуватися у структурі тексту. Розвивати уміння визначати головну думку творів,давати характеристику головним дійовим особам, аналізувати та оцінювати їх поведінку і вчинки, робити висновки щодо прочитаного; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловити власну думку, цінувати думки товаришів. Виховувати доброту і чуйність, віру в свої сили, бажання робити добрі справи. Обладнання Портрет В.О.Сухомлинського,підручник «Читанка 4 клас» О.Я.Савченко, зошит з друкованою основою «Читайлик», робочий зошит, читацький щоденник .
Перегляд файлу

 

Тема   В.Сухомлинський «Як Павлик списав у Ніни задачу», «Найкраща лінійка».

DSCN1195Мета        Продовжити знайомство з біографією і творчістю В.О.Сухомлинського; формувати навички  виразного, свідомого, правильного читання в оптимальному темпі,  орієнтуватися  у структурі тексту. 

                 Розвивати уміння визначати головну думку творів,давати характеристику головним  дійовим  особам, аналізувати та оцінювати їх поведінку і вчинки, робити висновки щодо  прочитаного; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловити власну думку, цінувати думки товаришів.

                 Виховувати доброту і чуйність, віру в свої сили, бажання робити добрі справи.

Обладнання   Портрет В.О.Сухомлинського,підручник «Читанка 4 клас» О.Я.Савченко, зошит з друкованою основою «Читайлик», робочий зошит, читацький щоденник  .

 

ХІД  УРОКУ

 

І. Організація класу (психоемоційне налаштування учнів).


Учитель:

-Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

-Ви почули всі дзвінок?

Діти:

-Так. Він покликав на урок!

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Шановні гості!

В добрий день і в добрий час

Завітали ви до нас.

Всіх ми вас вітаємо,

Подивіться, що ми знаємо.

Вчитель:

-Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп’ята.


 

ІІ. Мотиваційний етап.

  • Отже, я  запрошую вас до роботи. Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Вправа «Очікування».

  ( Діти оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою: «Я очікую…».)

- Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати власні думки; будете злагоджено працювати , робити висновки, вчитися дружнім стосункам; будете активними, творчими, мислячими і старанними.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Мовна розминка.Вправа на розвиток читацьких навичок.

  - Читання приказки з пропущеними буквами, що позначають голосні звуки

DSCN1211         ДР_Ж_Т_   ТР_Б_   ВМ_Т_   (Дружити треба вміти)

      ДРУГА  ШУКАЙ , А НАЙДЕШ - ТРИМАЙ                                          

  ДРУЖБА РОДИТЬСЯ В БІДІ,  А ГАРТУЄТЬСЯ В ТРУДІ      

   ЛЮДИНА БЕЗ ДРУЗІВ,  ЩО ДЕРЕВО БЕЗ КОРІННЯ                 

  1. Бесіда
  • Діти,а чи завжди вам зрозуміле поняття «дружба» ?
  • Чи вмієте ви дорожити нею?
  • Кого можна вважати справжнім другом?
  1.  Кросворд «  З  якого  це  твору?»

 

-Прочитайте « ланцюжки « слів. Пригадайте , в  яких  творах з  читанки

зустрічались ці  персонажі  і  предмети.

1.)Полиці , Господар , Могутній  богатир ,Вогненна книга.

  Спляча  книга»)

2.)Учитель, Віталик , Петрик , вогнегривий  кінь. DSCN1190

( «Кінь  утік»)

3.)  Учителька  Катерина  Іванівна, учні , голубе небо. Валя.

Я  хочу  сказати  своє  слово»).

4.) Старий  майстер, Хлопчик, відбиток  ніжки, старий  Чоловік, слід.

Який  слід  повинна залишити  людина на землі?»)

5.) Юрко, домашнє  завдання, батько ,гвинтик.

Гвинтик»)

6.) Про яку  школу  ідеться  у  творі «  Що таке  Школа під  Голубим  небом?

(Павлиську)

7.) Горобчик ,  Горобчиха , Сонце , Вогонь.

( «Горобчик  і  Вогонь «)

8.)  Сергійко , Петро, Максим , котик , квітка.

( « Сергійкова  квітка «)

-Складіть  усі   виділені  букви  і  прочитайте  прізвище   автора усіх   цих творів.   (  Сухомлинський )

-Пригадайте  , що  ви  знаєте  про  Василя  Сухомлинського.

 IV. Повідомлення теми та мети уроку.

   Сьогодні ми познайомимось з новими творами В.О.Сухомлинського, у яких він

розповідає про випадки зі шкільного життя, коли начебто у звичайних ситуаціях,

розкриваються невідомі риси характеру дітей.

V. Усвідомлення і систематизація знань учнів.

   Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу».

  1. Прогнозування змісту оповідання за заголовком.

1. Прочитайте назву оповідання. Чи можете ви передбачити, про кого воно буде?

2.Чому могла трапитися така ситуація, що Павлик списав задачу?

  1. Первинне читання оповідання вчителем.

1.Де відбулися описані події?

2.Так чому Павлик списав задачу у Зіни? Чи справдились ваші передбачення?

  1. Словникова робота.
  • Підберіть синоніми до слова «стурбований» (схвильований,збентежений).
  1. Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання.
  1. Чому Павлик прийшов до школи стурбований? Чому не розв’язав домашньої задачі?
  2. З яким проханням хлопчик звернувся до Зіни?
  3. Прочитайте, як відреагувала дівчинка на нього?
  4. Що Павлик помітив у її зошиті? Чи сказав він Зіні про помилку?
  5. Поміркуйте,чому він так вчинив?
  6. Які оцінки отримали діти за домашнє завдання?
  7. Прочитайте, як вони відреагували на них?
  8. Які риси характеру Павлика виявились у його вчинку?
  9. Поміркуйте, як далі можуть скластися стосунки Зіни та Павлика.
  1. Робота в зошиті  с.      Складання характеристики головного героя.

DSCN1210Павлик – нечесний, ледачий, байдужий, підступний…

  1. Читання оповідання в особах.
  2. Визначення головної думки тексту

- До чого закликає письменник в цьому оповіданні?

9.Фізкультхвилинка.

 Опрацювання  оповідання В.Сухомлинського «Найкраща лінійка».

  1.  Підготовка до самостійного читання (прочитати стовпчики слів)

   Письмові                                        праці

   найкращі                                        лінійка

   ручної                                             роботи

   кострубата                                     оцінки

   гладенька

  • Що спільного у словах кожної колонки? (Прикметники, іменники)
  • Утворіть словосполучення, з’єднавши слова 1 і 2 колонок.

- Що означає слово «кострубата»? (з нерівною поверхнею)

2. Робота в робочих зошитах. Тестування

1. Цей твір є ЗГАДАТИ РІЗНИЦЮ:

 а) казкою; б) оповіданням

DSCN1213 2. Микола і Роман були:

 а) однокласниками; б) сусідами

 3. За письмові роботи найкращі оцінки у:

 а) Романа; б) Миколи

 4. Після уроку мови діти пішли:

 а) у майстерню; б) додому

 5. Найкраща лінійка вийшла у:

 а) Миколи б) Романа

 6. Для чого Роман взяв свою лінійку?

 а) не хотів залишати; б) хотів показати, що і він може зробити щось найкраще.

 (ВІДПОВІДІ: 1.б; 2.а; 3.б; 4.а; 5.б; 6.б)

3. Оцінка вчинків головних героїв (вправа «Добре – погано»)

      Я вважаю… (висловлення учнями протилежних думок щодо оцінки    поведінки одного з героїв).

VI. Узагальнення отриманих знань. Підсумок уроку.

  • - Урок добігає кінця. Чи справдилися ваші очікування? 

 - Які висновки  для себе ви зробили з прочитаних творів? Чи стануть вони вам у нагоді в майбутньому житті?

  - Які поради ви могли б дати головним героям оповідань В.Сухомлинського, щоб в їхньому житті не було подібних ситуацій?

  • Хочу сказати, що мої очікування теж виправдалися. Я вдячна вам за продуктивну працю. Ми багато встигли зробити на уроці завдяки вашій старанності.

VII. Оцінювання.

 VІІІ.  Домашнє завдання.

1 рівень-прочитати,дати відповіді на запитання;

2 рівень-прочитати та переказати оповідання;

3 рівень- скласти поради хлопчикам 

doc
Додано
19 лютого
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку