28 січня о 18:00Вебінар: Як організувати ефективну роботу над помилками на уроках української мови

Урок літературного читання.3 клас. Листопад -золотиста віхола. К.Перелісна "Осінні танці", М.Сингаївський"Осіння гра".

Про матеріал

Мета уроку: вчити розкривати зміст образних висловів, формувати уміння аналізувати, робити висновки з прочитаного, виховувати інтерес до прекрасного в природі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

D:\Картінки\Картинки\___\680063.JPG

 

 

 

 

                                                    3 клас

Урок читання

 

Тема:  К.Перелісна «Осінні танці»,         М.Сингаївський «Осіння гра».

 

Мета:  розширити уявлення дітей про красу природи восени, вчити розкривати зміст образних висловів, збагачувати лексичний запас  учнів, формувати уміння аналізувати, робити висновки з прочитаного; виховувати інтерес до прекрасного в природі, бережливе ставлення до природи.

Обладнання:  малюнки, фотоілюстрації, репродукції картин.                                                   Перебіг уроку

І. Актуалізація опорних знань.

     ● Гра «Чарівна скринька».

- Цікаво, які чарівні предмети містяться сьогодні у чарівній скринці? Які завдання маємо виконати?  / Учні по черзі дістають зі скриньки яскраво намальовані та вирізані зображення чорногуза, журавля, соловейка, шипшини, на яких із  зворотнього боку написані завдання для них.

Чорногуз – З якого я твору? Куди я пакував чемодани?

Журавель – З якого я вірша? Що погубила осінь? Зачитай.

Соловейко – Розкажи про мене вірш напамять.

Шипшина – У якому вірші я пошу : «Людино, підожди…». Хто автор цієї поезії? Які ще вірші цієї поетеси ви знаєте?

Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель Осінь – одна із найпрексніших пір року – яскрава, барвиста, ніжна. Вона зачаровує своєю красою і не залишає жодної людини байдужою.  Її може золзуміти той, хто дивиться у світ допитливими очима, бачить і вбирає серцем навколишню красу. І сьогодні у вікна нашого класу пташечками постукали осінні листочки, нагадуючи нам, що за вікнами школи господарює осінь-чарівниця. Їй дуже хочеться , щоб ми звернули увагу на її красу, поговорили про неї.

- Чи спостерігали ви, як опадає листя з дерев восени? Які кольори можна тоді побачити?

- Як називається останній місяць, в назві якого чути шелест листя, що падає на землю?

- Від яких слів утворилося слово «листопад»? Складіть речення із цим словом.

.ІІ. Цілевизначення та планування.

  • Сьогодні ми прочитаємо цікавий вірш К. Перелісної «Осінні танці». Ми дізнаємося , чи вміють листочки танцювати . А також навчимося виразно читати вірш, малювати словесні картини та розповідати за ілюстраціями.  З оповідання М. Сингаївського «Осіння гра» ви дізнаєтеся про осінні ігри білочок.

ІІІ. Опрацювання вірша «Осінні танці».

      Читання вірша вчителем.

- Чому не танцювали жоржини?

      Читання вірша напівголосно.

- Про яких танцюристів йдеься у вірші?

- Які дерева згадано тут?

      Вибіркове читання.

- Хто першим відгукнувся на пропозицію вітру? Прочитайте слова жоржини.

- Чому вітер не хотів, щоб жоржини танцювали?

- Прочитайте, хто закружляв у танці? Чим такі танцюристи сподобалися вітру?

    Читання вірша в особах.

    Робота з малюнком .

- Що зображено на малюнку? Який настрій  він передає?

 ІV. Опрацювання оповідання М.Сингаївського «Осіння гра».

  • Відгадайте загадку і дізнаєтесь, який незвичайний гість буде у нас сьогодні на уроці.

Довгий хвіст, короткі вуха,

А яка вона стрибуха!

По деревах – стриб та стриб.

Ви догнати її могли б?

 

Ось затрималася трішки,

Там запаси немалі.

Працьовита, наче бджілка,

І дбайлива дуже  .

                                        ( Білка)


 


 Читання оповідання комбінованим способом.

    Читання вчителем. / … до «Чи знаєте ви осінні білині ігри?»/   

- Що нового дізналися про білку?

    Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

- Коли у білки зявляється особливо багато клопотів?

- Де можна зустріти білку?

- Прочитайте, що заготовляє на зиму ця тварина?

- Як готує до зими своє дупло?

- Як змінюється зовнішній вигляд білки перед зимівлею? Чому вона змінюєє шубку?

- Як білочка зимує?

- Які ігри полюбляють білки?

- З ким вони граються?

- Знайдіть і прочитайте уривок, зображений на малюнку?

     Переказ частин оповідання.

- Підготуйте переказ  на тему «Як білка готується до зими»?

     ● Мовно-логічне завдання.

- Дивлячись на малюнок, користуючись текстом, доповніть розповідь про білку потрібними словами і виразами.

  Білка – це невеличке … .  Хутро в неї влітку …, а взимку … .   Живе у … і   … , в  … дерев.  Живиться …  , … , … і    .     Її найлютіший ворог – куниця.

( Звірятко, руде, сіре, садах, лісах, дуплах, грибами, горіхами, жолудями, шишками).

V. Підсумок уроку.

Вчитель Спробуємо і ми скласти вірш про осінь. Ви будете уважно слухати перший рядок, а в другому рядочку добирати останнє слово в риму.  

         1.Йде осінь по землі – немов царівна,

          Красива, яскрава і …. / чарівна.

2.Вітерець легенький повіває

    І листячко з дерев … /злітає, обриває /

    І тихо падають листочки

    На землю, стежку й на … /грибочки/

3.Осіннє листячко летить

    І під ногами … /шурхотить/.

 

Домашнє завдання / диференційоване/

  1. Виразно читати.
  2. Скласти твір – асоціацію «Я – осінній листочок».
  3. Ілюструвати вивчені твори.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку