Урок літературного читання.3 клас. Йде осінь по землі - царівна. С.Сухомлинський "Скільки барв кругом розлито", К.Перелісна"Золота осінь".

Про матеріал

Мета уроку: розвивати в учнів допитливість, інтерес до навколишнього світу, вчити правильно декламувати поетичні твори, порівнювати вірші, виховувати любов до рідного краю.

Перегляд файлу

 

 

 

D:\Картінки\Виды\0004719.jpg

 

 

 

 

 

 

3 клас

Урок читання

 

Тема:  Вступ до теми «Цікава книга Природи». С. Сухомлинський «Скільки        барв кругом розлито». К.Перелісна «Золота осінь».

 

Мета:  на основ художньої поезії закріпити знання дітей про початок осені, вчити їх спостерігати за змінами у природі, розвивати в учнів допитливість, інтерес до навколишнього світу, вчити правильно і виразно читати вірші, порівнювати художні твори, збагачувати словниковий запас, виховувати любов до природи, до рідного краю.

Обладнання:  фотоілюстрації, фарби, пензлі, білий аркуш паперу, різнокольорові листочки, репродукція картини І.Остроухова «Золота осінь», грамзапис музичного твору П.І. Чайковського «Пори року».

                                   Перебіг уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

   ● забезпечення емоційної готовності

- Сьогодні на уроці нас чекає різноманітна й дуже цікава робота, тому ви маєте бути дуже уважними та активними.

                                Повсюди диво і краса- дивись і пізнавай:

                                І дивовижний світ для себе відкривай.

Прекрасна наша Земля! Тішать око золотисті ниви, зелені гаї, голубі ріки й озера. Природа для нас – це джерело життя , мудрості й краси. Вона постійно змінюється, вражає нас своїм розмаїттям і багатством. Неймовірно цікавий, захоплюючий світ природи завжди надихай людей глибше пізнавати його. Художники передають красу природи, малюючи картини фарбами. Композитори цю красу не лише бачать, але і чують, створюючи музику. А як описують красу рідної природи письменники .  Вони розповідають про це так, що їхні спостереження, думки й почуття стають для нас цікавими відкриттями, пробуджують уяву, спонукають до роздумів.

ІІ. Цілевизначення та планування

Сьогоднішній урок познайомить вас із творами нової теми « Цікава книга Природи». Разом з авторами віршів Скільки барв кругом розлито» та «Золота осінь» ми вирушимо  у світ прекрасного, у світ природи, навчимося виразно читати вірші, порівнювати їх, створювати образи, уявляти.    

 ІІІ. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1.       Читання учнями учнями мовчки вступу до теми і відповідь на запитання підручника .
  • На що вам радять звернути увагу? Прочитайте.
    1.     Робота над віршем С. Сухомлинського «Скільки барв кругом розлито».

● Читання вірша учителем.

- Послухайте уважно вірш і скажіть, яку осінь описано в ньому?

                   ● Лексична робота. Зясування значення слів.

/На аркуші паперу записано тлумачення слів/

Пурпур – темно-червоний або яскраво-червоний колір.

Охра –  жовтого кольору.

Просинь – домішка синього.

  • Підійдіть до дошки і позначте відповідною фарбою ці кольори.
  • У кожного з вас на парті лежать різнокольорові листочки, підніміть листочок відповідного кольору.
    1.     Повторне самостійне читання.
  • З чим автор порівняв наш край?
  • Що таке писанка?
    1.     Аналіз тексту з елементами вибіркового читання.
  • Що таке барви? Хто , по-вашому, розлив їх?
  • Прочитайте, які барви розлито навколо?
  • Поясніть порівняння «край наш писанка неначе».
  • Якими прикметниками можна замінити ці порівняння? / квітучий, гарний, красивий, чарівний/
  • Як можна всю цю красу природи рідного краю побачити?
  • Яким для цього треба бути?
    1.      Виразне читання вірша і визначення головної думки.
  • З яким почуттям треба читати перші два рядки?
  • У чому нас переконує поет?
  • Прочитайте, як поет відповідає на це запитання?
  • Як називається другий місяць осені і з чим пов’язана його назва?
    1.     Робота над віршем К.Перелісної «Золота осінь»

●Виразне читання вірша учителем.

-  Як змальовано осінь?

                  ● Самостійне читання вірша за строфами.

- В якому темпі треба читати першу строфу вірша? Чому?

- А другу? Третю? З якою силою голосу?

- Які слова у вірші вказують на темп читання?

                 Добір до слів-назв слів-ознак.

Листочки - …, килим -… , віти - …, небо -…, осінь - … / буро-золотаві, кольористий, напівголі, синє, чисте, золотая/

                 Вибіркове читання.

- Доведіть словами вірша, що автор описала жовтень?

- Зачитайте, що це за килим кольористий?

- Прочитайте, що з описаного у вірші можна побачити, що почути, а що відчути?

         3.7. Порівняння вивчених віршів.

- Порівняйте вірші, що в них спільного?

- Прочитайте рядки з віршів, які схожі за змістом?

- А чим вірші відрізняються?

ІV. Застосування знань учнів.

                Словесне малювання.

- Які три малюнки можна намалювати до вірша?

V. Підсумок уроку.

                ● Літературознавча хвилинка.

- В якому вірші зустрічаються назви кольорів: охра, пурпур, просинь. Назви його автора.

- Як називаються вірші, в яких описуються пори року та картини рідної природи?

Рефлексія

  • На сьогоднішньому уроці я зрозуміла …
  • Сьогоднішній урок навчив мене…
  • Тепер я маю уявлення про…
  • Що ви не змогли виконати на уроці?
  • Які завдання залишаєте на наступний крок?

Домашнє завдання / диференційоване/

  1. Виразно читати вірші.
  2.  Скласти діалог-розмову з осінню.
  3. Дібрати прислів’я про красу осінньої природи.

     

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку