Урок літературного читання на тему "Людина з добрим серцем. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце». Головна думка твору

Про матеріал
Розробка уроку літературного читання на тему "Людина з добрим серцем. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце». Головна думка твору
Перегляд файлу

                                      Літературне читання 3 клас

Тема. Людина з добрим серцем. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце». Головна думка твору (с.62-66)

Мета:ознайомити учнів із жанром літературної казки; вчити орієнтуватися в

тексті твору,самостійно визначати дійових осіб, уміння диференціювати

ознаки доброго та лихого, вчити працювати в групах; вдосконалювати

навички виразного читання. Розвивати усне мовлення, збагачувати

словник учнів. Виховувати доброзичливе ставлення до людини, бажання

творити добро.

Обладнання : підручник, добірка літературних казок .

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І . Організація уроку

 Діти , скажіть яким має бути наш урок.

Урок має бути:                                 Ми будемо:

· цікавим;                                         · дисциплінованими;

· трохи казковим;                           · уважними;

· навчальним;                                 · зібраними;

· продуктивним.                             · активними.

Отже, якщо ви будете такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі. Тому ми й розпочнемо наш урок з розчитування.

Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою.

Ма - ма - ма – прийшла до нас зима.

Ло – ло –ло – кучугури намело.

Ем –ем – ем – саночки візьмем.

Дем – дем – дем – на гірку підем.

Ам – ам – ам – ой, весело нам.

2. Закінчи речення ( Хто це? Що це?)

· Рідна, лагідна, найдорожча — …

· Запашний, білий, смачний — …

· Сірий, зубатий, голодний — ….

· Білий, холодний,пухнастий — …

· Злий, тріскучий, лютий - …

· Холодна, люта, морозна - …

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Слово вчителя

І що воно таке — ота казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже й стародавні книги не пам'ятають. І тепер живе вона в народі і творчості письменників, в кіно та в мультиках. Бо вона — чудо із чудес! Казку люблять усі, бо в ній можна почути таке, чого й на світі немає! А ще казка примушує задуматись, як ти живеш...

ІV.Повідомлення теми і мети уроку

· Прочитайте назву казки, назвіть її автора

- Сьогодні ми почнемо знайомство з літературною казкою українського письменника А. Дімарова « Для чого людині серце»

- Отже, в даному розділі вміщені казки українських авторів: В. Скома- ровського, А. Дімарова, О. Зими, І. Калинця, В. Нестайка. І описують вони у своїх казках незвичайні пригоди, дивовижні перетворення. Вони наділяють своїх героїв позитивними і негативними рисами. На їх образах будемо вчитись розрізняти добро і зло, будемо прагнути стати добрішими, мудрішими, щирішими.

V. Сприймання та первинне усвідомлення нового матеріалу

1) Довідкове бюро.

Дімаров Анатолій Андрійович народився 5 травня 1922р. в м. Миргороді на Полтавщині в учительській сім’ї.

Страшні роки голодомору Анатолій Андрійович пам’ятає ще хлопчиком. Після закінчення середньої школи юнаком був мобілізований до армії. Учасник війни, нагороджений орденами і медалями. Анатолій Дімаров написав кілька захоплюючих книжок для дітей : « Блакитна дитина», «На коні і під конем», «Про хлопчика,який не хотів їсти», « Для чого людині серце», «Друга планета», «Тирлик».

В оповіданні з казковою формою «Для чого людині серце» йдеться про плем’я дерев’яних чоловічків, які «не мали сердець, тому не могли ні любити, ані ненавидіти, не знали, що таке радість і гнів, злість або співчуття». Але доля звела одного з чоловічків із лікарем, який збирав серця померлих людей. Він і подарував дерев’яному чоловічку серце доброї людини.

2)Словникова робота

Плем’я дошкулити Вражено щойно

Ринуться схвально Вагаючись докоряти безпорадно забава жевріти

3)Читання тексту частинами і відповіді на запитання

І частина. (читає вчитель)

- З якими персонажами ви зустрілися?

- Коли відбуваються події ,описані в казці?

- Чому дерев’яні чоловічки не знали почуттів?

ІІ частина. (читають діти вголос)

Читають ті учні, на парту яких впаде сніжинка.

- Що могло трапитися з чоловічком, який отримав добре серце?

ІІІ частина. (читають діти пошепки)

- Назвіть дійові особи казки.

- Перегляд мультфільму.

- В чому різниця між мультфільмом і казкою?

Гімнастика для очей

VІ .Осмислення, узагальнення і систематизація нових знань

Робота над змістом казки

1. Вибіркове читання

- Прочитайте як жили дерев'яні чоловічки.

- Які серця лежали у лікаря в банках?

2. Робота в групах

І група - розглянь малюнок на ст. 63 і доберіть уривок, прочитайте в особах;

ІІ група - розглянь малюнок на ст.65, дібрати уривок до ілюстрації, заголовок;

ІІІ група – знайдіть уривок і визначте риси характеру чоловічка з добрим серцем.

3. Гра «Кидок - засічка»

Учні відкривають ст. 65 і починають читати, поки не зупинить вчитель. Учні ставлять позначку, де закінчили читати і знову починають читати текст спочатку, поки не зупинить вчитель.

4.Гра «Незакінчене речення»

1.У густому лісі жили…( плем’я дерев’яних чоловічків).

2. У лісі заблукала …(дівчинка).

3. З лісу її вивів…(сміливий дерев’яний чоловічок).

4. Дівчинка повела дерев’яного чоловічка до лікаря,щоб…(обрати серце її рятівнику).

5. Деревяний чоловічок обрав серце…..(доброї людини).

VІІ. Підсумок уроку

1. Гра “ Мікрофон»

• Хто з дійових осіб казки вам сподобався? За що?

• Кого з героїв вам жаль?

• Чи легко робити добро?

2. Бесіда

• Чи можна цю казку назвати чарівною? Доведіть свою думку.

Висновок: Живіть так, як підказує вам ваша совість, ваше серце. І завжди пам’ятайте: людина може бути кволою і хворою, але мати здорове і щире серце. Я вам бажаю, щоб серця були у вас великі і щирі, щоб вони не черствіли і не були маленькі. Засівайте в них зернинки доброти. Лише тоді ваші серця будуть здоровими.

VІІІ. Домашнє завдання

Ст. 62-66 , виразно читати і переказувати (1група),скласти план до казки(2 група).

 

docx
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
1983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку