12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Урок літературного читання у 3 класі на тему: "Астрід Ліндгрен "Про Карлсона, що живе на даху"

Про матеріал

Тема: Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху»

Мета: удосконалювати техніку читання, використовуючи різні види роботи над текстом, вправляти у виразному читанні діалогів; розвивати уяву, фантазію; почуття прекрасного, пізнавальну активність і ініціативу; виховувати взаємоповагу, взаємовиручку, товариськість, доброту, вміння дружити, бажання робити добрі справи.

Тип уроку: формування вмінь і навичок

Обладнання: презентація, підручник, таблиці, ілюстрації до казки

Перегляд файлу

Тема: Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху»

Мета: удосконалювати техніку читання, використовуючи різні види роботи    

          над текстом, вправляти у виразному читанні діалогів;

розвивати уяву, фантазію; почуття прекрасного, пізнавальну активність                              

і ініціативу;

виховувати взаємоповагу, взаємовиручку, товариськість, доброту, вміння дружити, бажання робити добрі справи.

Тип уроку: формування вмінь і навичок

Обладнання: презентація, підручник, таблиці, ілюстрації до  казки

                                        Хід уроку

І. Організаційний момент

Урок розпочався! До праці мерщій!

Усі перешкоди здолати зумій!

Працюй наполегливо, творчо, старанно!

Щоб жодна хвилина не втратилась марно!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

         Від самого народження і до кінця життя нас супроводжують казки. Казки – це безцінна скарбниця, з якої ми черпаємо діамати та самоцвіти. Ці нетлінні коштовності навчають нас любити добро і не навидіти зло, вони звеселяють і засмучують, вони виховують нас. 

1.Гра «Відгадай героїв казки за ілюстрацією»

2.Гра «Переплутанка». Читання анаграм.

КОНИКБОГОР

РОВАНАЗАЧА СУНЯКРА

КІОПІНОК

ТІК У ТЯХЧОБО

3.Стислий переказ казки Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо».

4.Гра «Чи були такі речення в тексті?»

«Коли Піноккіо зайшов до театру, там зчинилася революція.» НІ

«-Справді, Піноккіо, - вигукнув Арлекін.»  НІ     

«Хай живе Піноккіо!» ТАК

«Повірте, шановний пане, я нічого не винен.» НІ

«Ой татоньку мій, рятуйте мене!» ТАК

«Хазяїн покликав Арлекіна й Жеривогня і наказав їм...» НІ

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Ми мандруємо знов у казку

У цю радісну мить,

Що зрозуміти, як прекрасно

В світі білому жить.

Хай минає дитинство в перебігу літ –

Не забудеться, діти, вам казки лагідний світ.

1.Читання вірша:

-вголос;

-мовчки;

-разом.

Смішний чоловічок на даху живе,

Смішний чоловічок іриски жує.

Смішний чоловічок не звик сумувать,

Смішний чоловічок полюбляє пустувать.

2.Робота з деформованим текстом.

- Хто цей смішний чоловічок ви здогадаєтеся, прочитавши деформований текст:

ТХО ЦЕ?

МАНЬЛЕКИЙ СТИЙТОВ ЧОВІЛОЧОК З ПУКХЕМИНЬКИ РУМАКИ.

НА ЖИТІВО ПРИЗЛИБНО ТРОПИ ПАПУ-ПНОККА. НА СНІПИ РЧИКМОТО.

3.Читання чистовмовки

Сон-сон-сон-на даху живе Карлсон

Ком-ком-ком-дружить він із Малюком

Ня-ня-ня-любить він варення

Ає-ає-ає-з моторчиком літає

Ає-ає-ає-Малюка звеселяє

Ве-ве-ве-весело живе

Ує-ує-ує-смішні пригоди вигадує.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд уривку мультфільму «Малюк і Карлсон»

- Хто ж це до нас завітав? Що ж це так дзижчить? Переглянемо уривок з мультфільму і познайомимося з героями нашого уроку.

V. Повідомлення теми і мети уроку

1. Гра «Лабіринт»

- Пройшовши лабіринт, прочитаєте ім’я видатної шведської письменниці, автора казки про Карлсона і Малюка.

2. Розповідь про Астрід Емілію Ліндгрен. Працює пошукова група учнів: виступи дітей.

Астрід Ліндґрен народилася 1907 року на хуторі біля невеликого містечка Вімерб'ю на півдні Швеції і виростала в сім'ї, де панували злагода й любов і між батьками, і між дітьми, - а в Астрід було три сестри й один брат.

 

Після закінчення школи, у віці 16 років, Астрід Ерікссон почала працювати журналістом у місцевій газеті. Шведська дитяча письменниця, чиї книги видані більше ніж у 100 країнах, мала веселу вдачу, багату уяву, хист до жартів і до цікавих оповідей. 

 

1941 року шведське видавництво оголосило конкурс на найкращу книжку для дітей. Астрід Ліндґрен написала повість «У Бріт-Марі легшає на серці», подала рукопис на той конкурс, і він отримав другу премію. Так у шведській літературі з'явилося нове ім'я - Астрід Ліндґрен. 

 

3. Читанні статті. Читання відомостей про письменницю у підручнику (с.120).

VІ. Опрацювання уривка казки А.Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху»

1.Словникова робота

найкращий страшенний

принишклий вимальовувалась

дзижчання Сванте Свантес

порозліталися реактивний

уклякнув денатурат

запобіжний  Боссе

Карлсон  Малюк

- за вчителем хором;

- напівголосно;

- по рядах.

2. Гра «Складіть слова»

Прочитати колонки складів у різному темпі:

ВЕ МАР

МА ШИНА

ДИ ЧІР

СПИ ВІЧОК

МА ТАК

ЧОЛО ТАВ

ЛІ ЛЮК

3.Перше читання комбінованим способом із запитаннями:

-Де познайомилися Малюк і Карлсон?

-Чим вони займалися разом?

-вчитель до слів: « Тут Карлсон дістав із книжкової полиці...;

-підготовлені учні до слів: «...і застережливо підняв свою пухку руку.»;

«А який луск, ух!»;

-читання «ланцюжком» по одному реченню до слів «...глянути, що там робиться.»;

- мовчазне читання до кінця казки.

4. Аналіз казки за запитаннями і завданнями учителя з елементами вибіркового читання:

-Прочитайте опис весняного вечора. Як познайомилися Малюк і Карлсон?

-Як Карлсон запускав іграшкову парову машину? Що з того вийшло?

-Чому вибухнула машина? Як на це реагував Карлсон? Малюк?

-Що Карлсон наобіцяв хлопчику?

Як Карлсон себе вихваляв? Прочитайте.

-Прочитайте зачин і кінцівку казки.

VІІ. Фізкультхвилинка

Карлсон дуже швидко встав

І вправи робити почав:

Раз-присів, два-привстав,

три-навшпиньках потоптався.

Руки в боки-покружляв,

Руки вгору-веселенько пострибав.

Потім він моторчик завів

і по класу полетів.

VІІІ. Закріплення здобутих знань і вмінь

1.Вправи на розвиток швидкості читання.

а) Гра «Хто швидше?»

-Позмагайтеся, хто швидше знайде і прочитає абзац із словами:

«легеньке дзижчання»;

«маленькі товсті чоловічки»;

«веселе голубе полум'я»;

«мчала щодуху»;

«весняного зоряного неба».

б) Гра «Розвідники»

-Порахуйте, скільки разів на сторінці 120-121 зустрічаються слова Карлсон (І варіант) і Малюк (ІІ варіант).

2. Читання діалогів в особах.

-З якою інтонацією слід читати слова Карлсона?

-Яким тоном треба читати слова Малюка?

а) діалог «Знайомство Карлсона і Малюка»;

б) діалог «Запуск парової машини»

3. Інсценізація діалогу Карлсона і Малюка «Після вибуху парової машини»

4. Мовно-логічне завдання.

-Визначити риси характеру героїв казки:

ХВАЛЬКУВАТИЙ

СПОКІЙНИЙ

ДОТЕПНИЙ

 КАРЛСОН СЛУХНЯНИЙ МАЛЮК

ЕНЕРГІЙНИЙ

ФАНТАЗЕР

 

5. Інтерактивна гра «Криголам»:

- Написати ім’я головного героя і за початковими літерами надати йому характеристику:

К - красивий, кумедний

А - активний

Р -  реактивний, радісний

Л - літаючий

С - смішний

О - особливий, окрилений

Н - непосидючий

6. Інтерактивна гра «Озвуч діафільм»

- Складіть декілька речень до ілюстрацій твору, розмістіть їх послідовно відповідно до подій в казці.

1. Приліт Карлсона до вікна Малюка.

2. Знайомство Карлсона і Малюка.

3. Іграшкова парова машина.

4. Запуск парової машини.

5. Вибух.

6. Обіцянка Карлсона.

 

ІХ. Підсумок уроку

1. Прочитайте прислів'я, роз'єднавши слова. Які з них могли б бути порадою для Карлсона?

КОЛИНЕТЯМИШ,НЕБЕРИСЬ.

ХТОХВАЛИТЬСЯ,ТОЙКАЄТЬСЯ.

ХТОНЕПРАЦЮЄ,ТОЙНЕЇСТЬ.

 

2.Тестування

1. Коли  познайомилися Малюк і Карлсон?

а) весняного вечора;

б) літнього ранку.

2. Як насправді звали Малюка?

а) Сванте Свантесон;

б) Санта Клаус.

3. Що запропонував запустити Малюку Карлсон?

а) повітряного змія;

б) парову машину.

4. Що сталося з паровою машиною?

а) швидко їздила;

б) вибухнула.

5. Яку обіцянку дав Карлсон Малюку?

а) що Малюк зможе у Карлсона нагорі взяти нову парову машину;

б) що подарує новенький літак.

6. Яким був Карлсон?

а) фантазером, вигадником;

б) сумним, злим.

1а2а3б4б5а6а

3. Інтерактивна гра «Твоє побажання для Карлсона»

 

Х. Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Салюк Світлана Іванівна
    насичений та дуже логычно вибудований урок!Дякую )))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондаревська Любов Анатоліївна
    Бажано побачити ще презентацію, а так урок чудовий
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 березня 2018
Переглядів
12051
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку