"Вище України тільки небо." " П. Осадчук «Стежка»."

Про матеріал

План-конспект уроку для 3 класу. Ознайомлення учнів з творчістю П.Осадчука з оповіданням "Стежка"
Ознайомила учнів з особистістю Петра Осадчука, розкрила красу і своєрідність поезій видатного поета, вдосконалювала навички свідомого виразного читання поетичних творів; навчати уявляти описані картини, розмірковувати над текстом; розвивати спостережливість, творчу уяву, чуття поетичного слова; виховувати любов до рідного краю.


Перегляд файлу

00510-Урок 72/320
                 Літературне читання

Тема уроку.        Вище України тільки небо.

                             П. Осадчук «Стежка».

02/

Мета уроку.       Ознайомити учнів з особистістю Петра Осадчука, розкрити                  красу і своєрідність поезій видатного поета, вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; навчати уявляти описані картини, розмірковувати  над текстом; розвивати спостережливість, творчу уяву, чуття    поетичного слова; виховувати любов до рідного краю.

 

Обладнання.     Картки для читання.

 

 

                                               Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Вітання.

- Діти, сьогоднішній урок розпочнемо з побажань.

 ( Діти висловлюють свої побажання)

2. Психологічна настанова. «Самоналаштування».

- Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

- Я  – особистість творча.

- Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

ІІ. Мов2леннєва 20330,*

 

 

 

 

 

+-90/+розминка.

 1. Артикуляційна зарядка.

  • «Тренуємо губки».

  -   Сильно, із зусиллям зберіть губки в «хоботок» так, щоб при цьому вони мали мінімальну площину. Потім так само активно, із зусиллям розтягніть їх в сторони, не оголяючи зуби. Повторіть цей рух кілька разів.

  • Подуйте на кульбабку.
  • Злизуйте з губ варення.

 2.  Розчитування.

 

3.  Робота над скоромовкою.

        Біжать стежини поміж ожини.

       Гра « Дощик»

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

       Повідомлення теми і мети уроку.

 

1. Вступне слово вчителя.

Засперечалися дітки, яка стежка найкраща.

-До крамнички, бо там є цукерки.

     - Ні, до школи, бо там є дітки.

     - Ні, до річки, бо там можна скупатися.

     - Ні, в садок, бо там є груші, яблука.

     - Ні в поле, бо там просторо...

Аж тут приспіла мама. Дітки й питають, яка стежка найкраща?

  • Додому, дітки. До рідної хати.

                                                      Д. Чередниченко.

 

- Багато різних стежинок є на землі. Чимало цікавого можуть вони нам розповісти. Одні ведуть у далекі незвідані світи, інші – до  заповітної мрії.

     У кожного своя стежка, кожний вибирає сам, якою вона буде і де проляже.

-А сьогодні на уроці ми пройдемось поетичною стежинкою, якою поведе нас Петро Ілліч Осадчук, спробуємо відкрити для себе творчість цього талановитого українського поета, котрий визначив сенс свого життя лише одним реченням: « Вище України тільки небо,  але й небо над Україною – Україна!"

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

 1. Біографічна довідка.

 

 

 

 

     2. Опрацювання статті про поета(с.116-117)

          Гра « Рибки». Самостійне мовчазне читання статті учнями

  • Як поет визначив сенс свого життя? Як ви розумієте ці слова?
  • Які збірки написав поет для дітей?

3. Фізкультхвилинка.   

 

4.Опрацювання вірша П.Осадчука « Стежка» (с.117)

1)   Читання вірша вчителем.

  • Який настрій передав автор у вірші?
  • Яку картину ви уявляли, слухаючи вірш?

2)  Словникова робота.

  • Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем, а потім у парах одне одному


     -  Тлумачення слів.
Пізніше, потім, згодом.

 

          3) Робота над виразністю читання вірша.

   -Який основний тон виберете для читання вірша?

   -У якому темпі будете його читати?

   -З якою інтонацією прочитаєте слова дощу?

 

4) Виразне читання вірша учнями.

     «Ланцюжком»

 

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

   - Як хлопчик тікав від дощу?

   - Хто прийшов йому на допомогу?

   -Чому він дякував стежці?

   - Чому розізлився дощ?

   - Як поет описав дощ?

   - З приводу чого хлопчина висловлює жаль?

6) Вправи на розвиток швидкості читання.

    Гра «Знайди риму»

 

 

         Гра « Розвідники»

  • Скільки разів автор вживає слово «дощ»?
  • А скільки разів згадує про стежку?       

 

 

            Гра «Хто швидше?»

         Вчитель вивішує два малюнки: дощу і стежки. Показує картки-«блискавки», учні читають і прикріплюють до малюнка слова, що відповідають дії у вірші.

Слова на картках:

Хапав, дзвенів, навчила, залила, тремтить, плаче, барабанив, сховати, впурхнуло.



7) Робота за ілюстрацією.

- Подивіться на ілюстрацію до цього вірша.

- Можемо ми її віднести до всього твору чи до якоїсь його частини?

- Що художник зобразив на картині?

- Що він намалював у центрі картини? Удалині?

- Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?

- Опишіть картину, використовуючи рядки з вірша.

8) Робота в групах. Розвиток мовлення.

Завдання групам, з подальшим зачитуванням текстів:

 1-ша група – описати хлопчика;

2-га група – описати дощ;

3-тя група – описати стежку.

 

V. Підсумок уроку.

    Метод « Вільний мікрофон»

  • Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?
  • Хто є автором цього вірша?
  • Що нового ви дізналися про українського поета Петра Осадчука?
  • Чого ми повинні в нього вчитися?

 

 

doc
Додано
2 березня 2018
Переглядів
1341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку