Тема: Вчимося вечело рахувати в межах 10. Задачі на знаходження суми і різниці.
Мета: Закріпити навички табличного додавання і віднімання чисел у межах 10, вчити розв'язувати задачі; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення, кмітливість. Виховувати пізнавальний інтерес до предмету математики.
Тема: Додавання і віднімання чисел в межах 10. Задачі на знаходження суми і різниці.
Мета: Закріпити навички табличного додавання і віднімання чисел у межах 10, вчити розв'язувати задачі; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення, кмітливість. Виховувати пізнавальний інтерес до предмету математики.
ХІД УРОКУ
I.Підготовча частина
1.Організаційний момент.
Діти співають: Добрий ранок ,сонечко ясне
Добрий ранок, люди прекрасні!
Добрий ранок ліс і долини!
Добрий ранок, рідна Україна!
2.Вправа « Очікування»
Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?( гра « Мікрофон»)
Я хочу, щоб урок був…
На цьому уроці я хочу…
ІІ. Актуалізація знань учнів
1.Сьогодні ми вирушаємо в подорож до казкового лісу ( на дошці ялинки і галявинка ) .
Виявляється лісові звірі до школи не ходять. А їм так би хотілося навчитися рахувати, розв'язувати задачі, обчислювати приклади, креслити відрізки, писати у зошиті. Діти ми допоможемо мешканцям лісу?
Допоможіть з’ясувати хто до нас завітавпершиий?
Загадка
Стрибає з гілочки на гігку
Пухнастий м'ячик на ялинц
Гриби збирають в лісі, шишки
Гризе в дуплі своїм горішки
Мелькає хвіст, руденька спинка
Хто відповість, той звір .( білка)
З собою принесла м'ячик. Хоче з вами пограти і просить навчити її усно приклади обчислювати.( гра з м'ячем)
1+4=5 10-3=7 1+1=2 4-4=0
5-1=4 2+4=6 2+2=4 7+2=9
2+5=7 6-2=4 3+3=6 9-2=7
7-5=2 5+3=8 4+4=8 9+1=10
3+6=9 5+3=8 5+5=10 9-4=5
9-6=3 8-3=5 10-5=5
7+3=10 4+5=9 8-4=4
2.Завітав до нас ще один герой. Хто сааме?
Загадка
Клишоногий , волохатий,
Влітку спритний та завзятий,
Ну а взимку, лежебока,
У барлозі гріє боки (ведмідь)
Мріє він швидко задачі розв'язувати Покажем ведмедику як це треба робити. ( Діти приготували цифри)
1)На стоянці було 2 вантажних і 4 легкових автомобілів. Скільки автомобілів було на стоянці?
2)В 1 клоуна – 2 повітряні кульки.
В 2 клоуна – 5 повітряних кульок
Скільки повітряних кульок було у двох клоунів?
3) Ягнятно зібрало 6 яблук, телятко 4 груші
На скільки більше було яблук, ніж груш?
4) Було 7 голубів. До них прилетіло ще 3 голуби.
Скільки всього стало голубів?
5) Росло на пальмі 10 бананів. Мавпа зірвала 4 банани.
Скільки бананів залишилося на пальмі?
6) Росло 9 квітів. Зірвали 6. Залишилося?
7) На 1 тарілці – 9 яблук
На 2 тарілці – 4 яблука
На скільки більше яблук було на 1 тарілці?
3.Хвилинка каліграфії.
Послхайте загадку.
Хвіст куценький, довгі вуха,
Має вшафі два кожухи.
Влітку одягає сірий,
Ну а взимку – теплий білий. ( зайчик)
Зайчик просить навчити його писати цифри 8 і 9.
з
зайчиороззщдкзулк
ІІІ Повторення матеріалу
4.Математичний диктант просить показати нам хто?
Схожий зовні на собаку,
Але він не вміє гавкати.
Виє жалібно на місяць,
Всі його бояться в лісі.
Любить м'ясом харчуватись
Краще з ним не зустрічатись ( вовк)
2+2=4 3+3=6 5+5=10 7-3=4
4+4=8 10-7=3 8-5=3 6-4=2
(4.8 6 3 10 3 4 2)
5.Геометричний матеріал
Загадка
Диба- диба у лісок
Кожушок із голочок.
На нім – яблучка, грибочки,
Золотистії листочки. ( їжачок)
Їжачок хоче знати як називаються ці геометричні фігури
Загадка
Я руда, низького росту ,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа-
В них таке смаченьке м'ясо (Лисичка)
Накреслити відрізки . Просить лисичка
7 см
3 см
На скільки більньший перший візрізок
( 7-3=4см)
Фізхвилика
В казковому лісі розминка.
Настала фізична хвилинка.
Втому проженем руками
Вгору їх піднімем з вами.
Потім присядемо дружно,
Ноги згинаємо пружно.
Руки, мов крила, розправим
І до плечей їх поставим.
Коло вперед покрутили,
Потім назад повторили.
Голову вниз опустили,
Потім назад нахилили,
Потім наліво поклали,
Потім направо. І стали.
Рівно і струнко.
Швидко скінчилась хвилинка.
Нас збадьорила розминка.
6.Обчислення прикладів.( робота в группах)
Із нашої казкової голявинки звірі порозбігалися прямо до вас на парти. І завдання з собою поприносили. Ви повинні приклади обчислити і покласти їх в той конверт, де співпадають числа відповідей і число на конвнрті..
7.Розв'язування задач
А зараз ми усім звірям покажемо, як вміємо розв'язувати задачі. ( робота в парах) Карточки з задачами.
IV.Закріплення.
1.Самостійна робота ( Приклади на дошці)
І варіант ІІ варіант
1+4= 10-3= 1+1= 4-4=
5-1= 2+4= 2+2= 7+2=
2+5= 6-2= 3+3= 9-2=
7-5= 5+3= 4+4= 9+1=
V.Підсумок уроку
Ось і підійшов до кінця урок .
Що навчилася білочка, ведмедик, зайчик, вовчик, лисичка, їжачок?