Урок: "Множення десяткових дробів"

Про матеріал

Розробка уроку з використанням інтерактивних технологій, STEM-технології, на розвиток ключових компетентнстей. Запропоновані різні види контролю: учень-учень, самоконтроль, учень - учитель

Перегляд файлу

Тема. Множення десяткових дробів.

Мета: перевірити вміння учнів застосовувати множення десяткових дробів у нестандартних ситу­аціях; продовжити розвивати вміння працювати са­мостійно і в групах; виховувати в учнів творчі здібності, прищеплювати любов до ма×тематики.

Обладнання: портрети казкових героїв, роздаткові картки, комп’ютер .

ХІД УРОКУ

Учитель. За вікном похмурий зимовий день. А я так хочу, щоб у вашій душі було сонячно. Сподіваюся, що з ваших сердець випромінюється тепло,
ласка, доброта, ніжність. Я також дарую вам частинку свого серця (учням роздаються сердечка трьох кольорів). 

(Звучить пісня «Дитинство» з репертуару Едіти П’єхи.)

Учитель. Сьогодні ми проведемо лицарський тур­нір казкових героїв. Темою буде множення десяткових дробів, нагородою — мож­ливість лицарям привіта­ти чарівну Мальвіну з Днем святого Валенти­на, а вам за правильні відповіді — маленькі Валентинки. (На ок­ремій дошці при­кріплено плакат із зображенням Мальвіни).

Я чекаю від вас актив­ності, чітких відповідей, сміливих ідей, фантазій і гу­мору.

(Колобок.)

І. Актуалізація опорних знань.

Учитель. Ось перший лицар. Хто це?       

(Колобок)

Колобок незвичайний, він нагадує нам велику точку.

 

 

 

 

 

 

Фронтальна бесіда

  1. Знаком якої математичної дії є точка?
  2. Назвіть компоненти дії множення.
  3. Наведіть приклади множення десяткових дробів на розрядну одиницю.

Учитель. Повторивши головні питання теми, ми допоможемо Колобку виграти турнір. Отже, із завданням справилися місце колобка  поруч з Мальвіною. (Учитель прикріплює ' зображення Колобка поруч  із зображенням Мальвіни.)

 

 

II. Розв'язування вправ.

  1. Усна лічба.

Гра «Ромашка»

Мета гри: узагальнення та систематизація знань учнів.

На дощі з допомогою магніту закріпити ромашку де на кожній пелюстці написано запитання.

Відриваючи пелюстку, учень відповідає на запитання.

  1. З яких частин складається десятковий дріб?
  2. Які розряди бувають у десяткових дробах?
  3. Назвіть розряди, які записані після коми в десятковому дробі?
  4. Як помножити десятковий дріб на розрядну одиницю 10, 100, 1000.?
  5. Як помножити два десяткових дроби?
  6. Скільки хвилин тривають півтори години?

Робота в групах 

  За кожну правильну відповідь група отримує 5 валентинок.

Учитель. На арені з'являється другий лицар: мужній, сміливий Котигорошко.

Для перемоги йому потрібно здолати Дракона, відсікти всі його голови.

Без вашої допомоги не обійтися.

 

Завдання 3.Робота з комп’ютером

Тестові завдання

  1. Скільки існує натуральних чисел, більших за 5,8 і менших за 10,04? а) 2;    6)3;   в) 4;   г) 5
  2. З чотирьох наступних чисел вибери найменше: а) 5, 1111;   6)5,0111;   в) 5,0011;    г) 5, 0001
  3. Добуток 12, 142 • 1000 дорівнює:

  а) 12142;   6)121,42    в) 1214,2;    г) 1,2142.

 

4. Скільки цифр після коми матиме добуток 5, 432×0,15?
    а) дві;   б) три;   в) чотири;   г) п'ять .

 

5. З чотирьох наступних величин вибери найбільшу:
      а) 48 см; б) 4,8 дм;   в) 4,88 дм; г) 4,8 м.

 

6. Як називається дріб, записаний з допомогою коми?

 

 

 

Приклади завдань

Завдання 1. Скільки знаків після коми буде в ре­зультаті множення:

а) 17,75 • 1,534;                         б) 0,0375 • 9,52;
в) 3,5 • 12,479;   г) 1,02394 • 0,12?

Завдання 2. Обчислити: робота в парах,

  а) 1,21 • 0,3;                     б) 5,1 • 0,2;

  в) 3,2 • 4;                                     г) 1,11-0,04.

 

 

 

(Кожне розв'язання відсікає Дракону голову.)

Учитель.  Ми допомогли Котигорошку стати  переможцем. Він займає почесне місце біля Мальвіни. Нагадаю, що кому як знак, який розділяє цілу й дробову частини числа, запропонував шотландський математик Джон Непер у XVI ст.

 

Учитель. Діти! Бачите клоуна?

 

 

 

 

 

 

Учитель. Тепер трохи відпочинемо — проведемо фізкультхвилинку. Сподіваюся, що ми розсмішимо клоуна. (Учні виконують вправи.)

Учитель. Наш знайомий клоун Вася

Дуже, дуже розсміявся.

Клоун Вася запевняє,

Що чудово дроби знає,

Швидко знаки розставляє.

Але надто поспішає

І помилки допускає.

Той, хто помилку знайде,

Сам себе не підведе.

 

Учитель. Ми допомогли Клоуну стати поруч з  Мальвіною.

4. Самостійна робота.

Виправити помилки:

а) 1,7-0,1 = 17;

б) 3,9-0 = 3,9;

в) 9,6×4 = 384;

г) 10,1 × 100 = 10,10

Учитель.  Тут Телесик поспішає рибки

наловити, Щоби потім всіх присутніх нею пригостити.

 

Представники від груп вудочкою витягують риб­ку з «акваріуму». На зворотному боці рибки записа­но задачу. Учні розв'язують задачі і виконують са­моперевірку. (На дошці записано відповіді з назва­ми рибок).

 

 

 

 

Молодці, гарно попрацювали і на вас чекає Білосніжка, вона вас відведе в їдальню де для  вас приготували з риби смачні страви. Але Лисичка – сестричка ось із-за кутка  виглядає про домашнє завдання питає.

Домашнє завдання

3,007×10 + 5,03×100

0,025×100+0,04×0,1

Діти, нас вас іще

Всезнайко чекає

Він хоче з всіма

Погратись перш, ніж ви будете страви смакувати

Гра «Будь уважним»

(вик. мультимедійну  дошку)

Підведення підсумку уроку.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 жовтня 2018
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку