Розробка уроку з використанням інтерактивних технологій, STEM-технології, на розвиток ключових компетентнстей. Запропоновані різні види контролю: учень-учень, самоконтроль, учень - учитель
Тема. Множення десяткових дробів.
Мета: перевірити вміння учнів застосовувати множення десяткових дробів у нестандартних ситуаціях; продовжити розвивати вміння працювати самостійно і в групах; виховувати в учнів творчі здібності, прищеплювати любов до ма×тематики.
Обладнання: портрети казкових героїв, роздаткові картки, комп’ютер .
ХІД УРОКУ
Учитель. За вікном похмурий зимовий день. А я так хочу, щоб у вашій душі було сонячно. Сподіваюся, що з ваших сердець випромінюється тепло,
ласка, доброта, ніжність. Я також дарую вам частинку свого серця (учням роздаються сердечка трьох кольорів).
(Звучить пісня «Дитинство» з репертуару Едіти П’єхи.)
Учитель. Сьогодні ми проведемо лицарський турнір казкових героїв. Темою буде множення десяткових дробів, нагородою — можливість лицарям привітати чарівну Мальвіну з Днем святого Валентина, а вам за правильні відповіді — маленькі Валентинки. (На окремій дошці прикріплено плакат із зображенням Мальвіни).
Я чекаю від вас активності, чітких відповідей, сміливих ідей, фантазій і гумору.
(Колобок.)
І. Актуалізація опорних знань.
Учитель. Ось перший лицар. Хто це?
(Колобок)
Колобок незвичайний, він нагадує нам велику точку.
Фронтальна бесіда
Учитель. Повторивши головні питання теми, ми допоможемо Колобку виграти турнір. Отже, із завданням справилися місце колобка поруч з Мальвіною. (Учитель прикріплює ' зображення Колобка поруч із зображенням Мальвіни.)
II. Розв'язування вправ.
Гра «Ромашка»
Мета гри: узагальнення та систематизація знань учнів.
На дощі з допомогою магніту закріпити ромашку де на кожній пелюстці написано запитання.
Відриваючи пелюстку, учень відповідає на запитання.
Робота в групах
За кожну правильну відповідь група отримує 5 валентинок.
Учитель. На арені з'являється другий лицар: мужній, сміливий Котигорошко.
Для перемоги йому потрібно здолати Дракона, відсікти всі його голови.
Без вашої допомоги не обійтися.
Завдання 3.Робота з комп’ютером
Тестові завдання
а) 12142; 6)121,42 в) 1214,2; г) 1,2142.
4. Скільки цифр після коми матиме добуток 5, 432×0,15?
а) дві; б) три; в) чотири; г) п'ять .
5. З чотирьох наступних величин вибери найбільшу:
а) 48 см; б) 4,8 дм; в) 4,88 дм; г) 4,8 м.
6. Як називається дріб, записаний з допомогою коми?
Приклади завдань
Завдання 1. Скільки знаків після коми буде в результаті множення:
а) 17,75 • 1,534; б) 0,0375 • 9,52;
в) 3,5 • 12,479; г) 1,02394 • 0,12?
Завдання 2. Обчислити: робота в парах,
а) 1,21 • 0,3; б) 5,1 • 0,2;
в) 3,2 • 4; г) 1,11-0,04.
(Кожне розв'язання відсікає Дракону голову.)
Учитель. Ми допомогли Котигорошку стати переможцем. Він займає почесне місце біля Мальвіни. Нагадаю, що кому як знак, який розділяє цілу й дробову частини числа, запропонував шотландський математик Джон Непер у XVI ст.
Учитель. Діти! Бачите клоуна?
Учитель. Тепер трохи відпочинемо — проведемо фізкультхвилинку. Сподіваюся, що ми розсмішимо клоуна. (Учні виконують вправи.)
Учитель. Наш знайомий клоун Вася
Дуже, дуже розсміявся.
Клоун Вася запевняє,
Що чудово дроби знає,
Швидко знаки розставляє.
Але надто поспішає
І помилки допускає.
Той, хто помилку знайде,
Сам себе не підведе.
Учитель. Ми допомогли Клоуну стати поруч з Мальвіною.
4. Самостійна робота.
Виправити помилки:
а) 1,7-0,1 = 17;
б) 3,9-0 = 3,9;
в) 9,6×4 = 384;
г) 10,1 × 100 = 10,10
Учитель. Тут Телесик поспішає рибки
наловити, Щоби потім всіх присутніх нею пригостити.
Представники від груп вудочкою витягують рибку з «акваріуму». На зворотному боці рибки записано задачу. Учні розв'язують задачі і виконують самоперевірку. (На дошці записано відповіді з назвами рибок).
Молодці, гарно попрацювали і на вас чекає Білосніжка, вона вас відведе в їдальню де для вас приготували з риби смачні страви. Але Лисичка – сестричка ось із-за кутка виглядає про домашнє завдання питає.
Домашнє завдання
3,007×10 + 5,03×100
0,025×100+0,04×0,1
Діти, нас вас іще
Всезнайко чекає
Він хоче з всіма
Погратись перш, ніж ви будете страви смакувати
Гра «Будь уважним»
(вик. мультимедійну дошку)
Підведення підсумку уроку.