Мета уроку :
Підготув:
Баранюк Гліб Сергійович,
вчитель фізкультури
ІІ кваліфікаційної категорії
Первомайської ЗОШ № 15
Тема уроку : Волейбол
Мета уроку :
Завданнями уроку :
Тип уроку : урок формування (засвоєння) знань,умінь та навичок .
Місце проведення : спортивний зал.
Дата проведення : 28.11.17
Учитель : Баранюк Г.С.
Інвертар : волейболні м’ячі,фішки, свисток,секундомір, тактична доска, таблички, плакати, електронне табло, форма, музичний супровід.
Учні повинні знати: |
Учні повинні вміти: |
Елементи та правила гри у волейбол. Історію виникнення волейболу. Основні принципи загортування. Пересування, різними способами по майданчику. Розташування гравців на майданчику , «перехід» гравці по майданчику. |
Спеціальні вправи волейболіста. Техніку прийому та передачі м’яча двома руками знизу та зверху; виконувати верхню подачу; здійснювати «перехід» гравців по майданчику. |
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
||
Підготовча частина уроку (12хв.) |
|||||
1. |
Шикування учнів. Вимірювання ЧСС. |
о |
п |
смг |
в одну шеренгу. Норма 10-15 ударів за 10 сек. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
10’’ |
10’’ |
10’’ |
|||
2. |
Повідомлення завдань уроку. |
50’’ |
50’’ |
50’’ |
фронтальний метод, Звернути увагу на форму , взуття та зовнішній вигляд. |
3 |
Теоретичні відомості: Техніка безпеки і правила гри у волейбол. Бесіда про запобігання травматизму на уроках волейболу. |
1’ |
1’ |
1’ |
Нагадати про небезпеки під час виконання вправ; Як ловити м’яч ; Як передавати м’яч; |
4. |
Стройові вправи: - “Налі - во!”;! - “Напра - во!” - “Кру-гом! ” |
30’’
|
30’’
|
30’’
|
фронтальний метод. Звернути увагу на правильність виконання. |
5. |
Загальнорозвивальні вправи в русі: вправи для формування правильної постави та профілактики плоскостопості. А) Різновиди ходьби : - на носках, руки на пояс; - на п`ятках, руки за голову; - з перекатом з п`ятки на носок; - на зовнішній та внутрішній стороні стопи; - у присіді. |
1’ |
1’ |
1’ |
одночасний спосіб виконання в колону по одному; Дистанція 1,5- 2 метри. Голову і тулуб тримати прямо. Спина пряма. |
|
Б) Загальнорозвивальні вправи в русі: І. В.п.- руки в «замок» перед грудьми 1- руки вперед; 2-в.п. 3- руки вгору; 4-в.п. ІІ. В.п. – руки в сторони, долоні зігнуті в кулаки. 1-4 кругові оберти зап’ястям вперед; 5-8 кругову оберти назад. ІІІ. В.п. – руки в сторони, долоні зігнуті в кулаки. 1-4 кругові оберти ліктем вперед; 5-8 кругову оберти назад. IV В.п. – руки в сторони, долоні зігнуті в кулаки. 1-4 кругові оберти плечима вперед; 5-8 кругову оберти назад. V В.п. – руки в сторони, долоні зігнуті в кулаки. 1-4 кругові оберти прямими руками вперед; 5-8 кругову оберти назад. VI. В.п. – права рука в горі , ліва внизу,на кожен крок зміна положення рук ривками. VII. Ходьба з випадами на кожен крок вперед, із поворотами тулуба в праву та ліву сторони,руки в «замок». VIIІ. Нахил тулуба вперед , руками торкнутись носка кросівок, на кожен крок нахил. |
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
10р.
4р.
10р.
|
3р.
3р.
3р.
3р.
3р.
6р.
3р.
6р.
|
2р.
2р.
2р.
2р.
2р.
4р.
2р.
4р. |
Одночасний, потоковий метод. Підготовка пальців до загрузки. Темп виконання повільний з прискоренням. Підготовка кість до загрузки. Темп виконання повільний з прискоренням.
Підготовка ліктя до загрузки. Темп виконання повільний з прискоренням. Підготовка плеч до загрузки. Темп виконання повільний з прискоренням.
Темп виконання повільний з прискоренням.
Амплітуда максимальна , пружинні рухи.
Спина рівна, голову не опускати. Поворот тулуба максимальний. Ноги прямі, в колінах не згинати під час виконання. Темп середній. |
В) Різновиди бігу : - повільний; - приставним кроком правим та лівим боком; - біг з високим підніманням колін; -закидання гомілки назад; - спиною вперед.
Г) Вправи на відновлення дихання: 1-2 - руки через сторони вгору –вдих; 3-4 – руки через сторони вниз – видих. Беруть м’ячі,перешикування з колони по 1 в колону по 2. |
2’
4р. |
1,5’
4р. |
--
4р. |
Потокоий метод. В колону по одному; Учні з низькою фізичною підготовленістю переходять на ходьбу по маленькому колу (коли заморяться). Дистанція 1,5- 2 метри.
|
|
Вдихаємо носом, видихаємо ротом. Слідкувати за правильність виконання. Інтервал 2 – 3 метри. |
|||||
|
Д) Спеціальні вправи волейболіста з м’ячем : - підкидання м’яча вгору оплеск за спиною; - кидки та ловіння м’яча однією та обома руками; - кидки та ловіння м’яча обома руками з імітацією передачі м’яча ; - кидки м’яча партнеру від голови (лоба). |
4р.
4р.
4р.
4р.
|
3р.
3р.
3р.
3р
|
2р.
2р.
2р.
2р.
|
Фронтальний метод. Постійний зоровий контроль м’яча. Правильне положення пальців, зап’ястів, рук. Темп виконання повільний. Відстань між партнерами 3-4 метри. |
|
Вимірювання ЧСС. |
10’’
|
10’’
|
10’’
|
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. Норма 20-25 ударів за 10 сек. |
Основна частина уроку (28хв)
|
|||||
1. |
Повторити техніку виконання передачі м’яча обома рука зверху: -передача м’яча над собою; -передача м’яча після підкидання партнером; -передача м’яча після підкидання партнером через сітку; -передача м’яча у стрибку. |
5’ |
3’ |
1’ |
Звернути увагу на одночасний рух ніг та рук. Спину трішки прогнути. М’яч приймати на рівні очей. Випрямлення рук повне. Ноги зігнуті. Постійно слідкувати за траєкторією польоту м’яча. |
2. |
Закріпити техніку виконання прийому м’яча двома руками знизу: -імітація; -передача м’яча перед собою; -прийом-передача після його підкидання партнером; через сітку; |
5’ |
3’ |
1’ |
Ноги зігнуті,одна по переду. Своєчасний вихід на м’яч із зупинкою. Відчтань від сітки 2-3 метри. Постійно слідкувати за траєкторією польоту м’яча. |
3. |
Навчання техніці верхньої прямої подачі: -виконання стійки; - імітація подачі; - подача м’яча партнеру 2-3м; - подача м’яча партнеру 5-6м; - подача м’яча партнеру через сітку 5-6м; |
5’ |
3’ |
1’ |
В.п. – ноги ледь зігнуті в колінах, ліва (права) нога вперед, тулуб трохи нахилений вперед, м'яч на долоні лівої (правої) руки. На рахунок «раз» - зі стійки скинути руку в положення замаху; на рахунок «два» - підкидання м'яча; на рахунок «три» - ударний рух; |
4. |
Навчальна гра за спрощеними правилами.
|
13’ |
8’ |
-’ |
Змагальний, ігровий метод; Звернути увагу на взаємодії гравців. |
Заключна частина уроку (5хв) |
|||||
1. |
Шикування учнів. Вправи для відновлення. Вимірювання ЧСС. |
1’ |
1’ |
1’ |
в одну шеренгу, фронтальний метод. руки вгору – вдих, руки вниз – видих. Норма 14-16 ударів за 10 сек. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
2. |
Виставлення оцінок. |
1’ |
1’ |
1’ |
індивідуальний метод |
|
Підбиття підсумків уроку. Рефлексія |
2’
|
2’
|
2’
|
Фронтальний метод. Рефлексія-перевірка психологічного стану учнів.Я дізнався…
|
3. |
Домашнє завдання: згинання та розгинання рук в упорі лежачи, вистрибування з присіду. |
30’’ |
30’’ |
30’’ |
Фронтальний, індивідуальний метод |
4. |
Організований вихід із залу. |
30’’ |
30’’ |
30’’ |
в колону по одному. |