Розробка онлайн-уроку української мови (5 клас НУШ) за підручником для 5 класу (Авраменко О.)
Тема: Основа слова. Закінчення. Незмінні й змінні слова
Мета: розглянути основу і закінчення як значущі частини слова, повторити вже вивчений у початковій школі матеріал та закріпити вміння розрізняти змінні та незмінні слова; розвивати комунікативні навички, вдосконалювати вміння використовувати набуті знання на практиці; прищеплювати зацікавленість до вивчення української мови, впевненість у своїх силах.
Тип уроку: пояснення нової теми.
Обладнання: підручник, сервіси Google (заготовка файлу Word з матеріалом (ілюстративний матеріал для актуалізації знань; вправи з підручника, щоб їх можна було редагувати) або заготовка Jamboard/будь-яка інша дошка).
Хід уроку
І. Організаційний момент. У чаті нашої зустрічі надішліть смайлик, що відображає ваш настрій. Мій настрій сьогодні такий:
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів. Сьогодні ми вивчимо дуже важливу тему, ці знання нам стануть у нагоді при вивченні наступних тем. До того ж тема ця зовсім проста, бо ви вже знаєте, з яких значущих частин складається слово.
ІV. Актуалізація опорних знань. Гра-спостереження «Як закінчення змінює форму слова».
V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Робота з підручником. Розгляд теоретичного матеріалу (стор. 58-59).
2. Виконання тренувальних вправ. Здобувачі освіти працюють у документі, що у спільному доступі, тому кожен може редагувати зміст і виконувати вправу.
Вправа 3 (стор. 59). Запишіть слова у дві колонки: 1) з нульовим закінченням; 2) без закінчення. З перших букв виписаних слів складіть назви солодких плодів.
По-китайськи, сік, очистити, ураган, натюрморт, манго, артистично, ирій, ралі, амплуа, наввипередки, центнер, якість, частенько.
Нульове закінчення □ |
Без закінчення |
Сік |
По-китайськи (присл.) |
Ураган |
Очистити (інф.) |
Натюрморт |
Манго (інш.) |
Ирій |
Артистично (присл.) |
Центнер |
Ралі (інш.) |
Якість |
Амплуа (інш.) |
|
Наввипередки (присл.) |
|
Частенько (присл.) |
Вправа 4 (стор. 59). Виконайте завдання в тестовій формі.
1. Закінчення має слово
А кіно
Б лото
В кредо
Г молоко
2. НЕМАЄ закінчення в слові
А Франція – Франції, Францією
Б француз – французи, французу
В французький – французькою
Г по-французьки - прислівник
3. Граматичне значення «жіночий рід, родовий відмінок, однина» має закінчення -и в слові
А Карпати – Н.в., мн.
Б будинки – Н.в., мн.
В кошеняти – Р.в., одн.
Г Єлизавети – Р.в., одн., ж.р.
1-Г
2-Г
3-Г
3. Хвилинка здоров’я. Розминка для очей.
Оченята
Вранці встали ми, умились.
Мало в школу не спізнились!
Ми учились, веселились,
Але очі в нас втомились.
Ми примружимо їх трошки,
Потім широко розкриєм!
І, немов шалені мошки,
Очі колом заходили;
Подивились догори, донизу спустились.
Закліпали очима, потім зупинились.
Обдивлюся всі кути: що там відбувається?
Подивлюсь у далечінь, і знову повертаюся.
У правий бік, у лівий бік: чи все там у порядку?
А тепер заплющу очі і скінчу зарядку.
VІ. Рефлексія. Формувальне оцінювання роботи класу в цілому та окремих учнів.
Сьогодні на уроці вам довелось багато попрацювати, але ви з усім впорались, я дуже задоволена вашою роботою. Та мені цікаво знати, що вам було складно або що вас здивувало. Напишіть у чаті, будь ласка. Можете просто відправити смайлик, який виражає вашу оцінку своєї роботи на уроці. Я оцінюю роботу класу так:
VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання (інструктаж).
Вправа «з будиночком» на стор. 59 (письмово) – достатній рівень.
Вправа 5 на стор. 59 (письмово) – високий рівень.