Урок на тему: "Основа слова. Закінчення. Незмінні й змінні слова"

Про матеріал
Розробка онлайн-уроку української мови (5 клас НУШ) за підручником для 5 класу (Авраменко О.)
Перегляд файлу

Розробка онлайн-уроку української мови (5 клас НУШ) за підручником для 5 класу (Авраменко О.)

Тема: Основа слова. Закінчення. Незмінні й змінні слова

Мета: розглянути основу і закінчення як значущі частини слова, повторити вже вивчений у початковій школі матеріал та закріпити вміння розрізняти змінні та незмінні слова; розвивати комунікативні навички, вдосконалювати вміння використовувати набуті знання на практиці; прищеплювати зацікавленість до вивчення української мови, впевненість у своїх силах.

Тип уроку: пояснення нової теми.

Обладнання: підручник, сервіси Google (заготовка файлу Word з матеріалом (ілюстративний матеріал для актуалізації знань; вправи з підручника, щоб їх можна було редагувати) або заготовка Jamboard/будь-яка інша дошка).

Хід уроку

І. Організаційний момент. У чаті нашої зустрічі надішліть смайлик, що відображає ваш настрій. Мій настрій сьогодні такий: 220 Смайли ideas | смішні фото, стікери, листівка

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів. Сьогодні ми вивчимо дуже важливу тему, ці знання нам стануть у нагоді при вивченні наступних тем. До того ж тема ця зовсім проста, бо ви вже знаєте, з яких значущих частин складається слово.

ІV. Актуалізація опорних знань. Гра-спостереження «Як закінчення змінює форму слова».

 

 

 

 

 

 

V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Робота з підручником. Розгляд теоретичного матеріалу (стор. 58-59).

2. Виконання тренувальних вправ. Здобувачі освіти працюють у документі, що у спільному доступі, тому кожен може редагувати зміст і виконувати вправу.

Вправа 3 (стор. 59). Запишіть слова у дві колонки: 1) з нульовим закінченням; 2) без закінчення. З перших букв виписаних слів складіть назви солодких плодів.

     По-китайськи, сік, очистити, ураган, натюрморт, манго, артистично, ирій, ралі, амплуа, наввипередки, центнер, якість, частенько.

Нульове закінчення □

Без закінчення

Сік

По-китайськи (присл.)

Ураган

Очистити (інф.)

Натюрморт

Манго (інш.)

Ирій

Артистично (присл.)

Центнер

Ралі (інш.)

Якість

Амплуа (інш.)

 

Наввипередки (присл.)

 

Частенько (присл.)

 

Вправа 4 (стор. 59). Виконайте завдання в тестовій формі.
1. Закінчення має слово

А кіно

Б лото

В кредо

Г молоко

2. НЕМАЄ закінчення в слові

А  Франція – Франції, Францією

Б  француз – французи, французу

В  французький – французькою

Г  по-французьки - прислівник

3. Граматичне значення «жіночий рід, родовий відмінок, однина» має закінчення -и в слові

А  Карпати – Н.в., мн.

Б  будинки – Н.в., мн.

В  кошеняти – Р.в., одн.

Г  Єлизавети – Р.в., одн., ж.р.

1-Г

2-Г

3-Г

3. Хвилинка здоров’я. Розминка для очей.

Оченята

Вранці встали ми, умились.

Мало в школу не спізнились!

Ми учились, веселились,

Але очі в нас втомились.

Ми примружимо їх трошки,

Потім широко розкриєм!

І, немов шалені мошки,

Очі колом заходили;

Подивились догори, донизу спустились.

Закліпали очима, потім зупинились.

Обдивлюся всі кути: що там відбувається?

Подивлюсь у далечінь, і знову повертаюся.

У правий бік, у лівий бік: чи все там у порядку?

А тепер заплющу очі і скінчу зарядку.

VІ. Рефлексія. Формувальне оцінювання роботи класу в цілому та окремих учнів.

Сьогодні на уроці вам довелось багато попрацювати, але ви з усім впорались, я дуже задоволена вашою роботою. Та мені цікаво знати, що вам було складно або що вас здивувало. Напишіть у чаті, будь ласка. Можете просто відправити смайлик, який виражає вашу оцінку своєї роботи на уроці. Я оцінюю роботу класу так: Несподівана ознака старіння: якщо ви використовуєте ці смайлики, то молодь  вас точно не зрозуміє - ForumDaily

VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання (інструктаж).

Вправа «з будиночком» на стор. 59 (письмово) – достатній рівень.

Вправа 5 на стор. 59 (письмово) – високий рівень.

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
2818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку