Урок на тему "Відокремлені означення", 8 клас

Про матеріал

Поглибити знання учнів про відокремлені означення, ознайомити з основними способами морфологічного вираження відокремлених означень, їх місцем у реченні відповідно до означуваного слова; сформувати вміння знаходити в тексті відокремлені і невідокремлені означення; правильно будувати речення з дієприкметниковим зворотом; виховувати любов до рідної природи.

Перегляд файлу

 

 

 

Відокремлені означення

 

Мета: поглибити знання учнів про відокремлені означення, ознайомити з основними способами морфологічного вираження відокремлених означень, їх місцем у реченні відповідно до означуваного слова; сформувати вміння знаходити в тексті відокремлені і невідокремлені означення; правильно будувати речення з дієприкметниковим зворотом; виховувати любов до рідної природи.

 

Внутрішньопредметні звязки:

Культура мовлення і стилістика: правильна побудова речень з дієприкметниковими зворотами; інтонація речень з відокремленими й невідокремленими означеннями.

Текст (риторичний аспект): використання відокремлених означень в усному і писемному мовленні як засіб художнього зображення.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Хід уроку

Люби природу не для себе.

     Люби для неї.

                              Вона—це мати,

Будь же сином.

М. Рильський

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.Повідомлення в науковому стилі про відокремлені члени речення.

2. Перевірка виконання письмового домашнього завдання.

3. Робота з картками.

 

 

Картка №1                                                      Картка №2

Розставте розділові знаки.

1. Рости міцній моя Вітчизно во імя щастя на землі!. (В.Сосюра). 2. Хай милі друзі вам щастить у дружбі вірній, у праці мирній. (М.Рильський).

3. Україно моя мені в світі нічого не треба тільки б голос твій чути і ніжність твою берегти. (А.Малишко).  4. О земле велетнів роди!.(П.Ти-чина). 5. Слово моя ти єдиная зброя ми не повинні загинуть обоє! (Леся Українка)

 

Знайдіть вставні слова у реченнях і виділіть їх комами. Виправте граматичні помилки.

1. Здаєця гори перевертав би й нечувби втоми.(М.Коцюбинський).

2. Виходить немає нічого неможливого для людини, її розуму й сили. 3. Справді добре смієця той, хто смієцся останій. (М.Стельмах). 4. Звичайно вовкулакице хемери. (М.Рильський). 5. Може ви чули, як пахне зимля?(Т.М.асенко).

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  1. Що ви знаєте про означення?
  2. Пригадайте, що таке узгоджені і неузгоджені означення. Наведіть приклад.
  3. Які означення називаються поширеними, а які—непоширеними?

Метод незакінчених речень. ( 3,4 слайд).

Закінчити речення, дібрати власні приклади, які відображали б зміст ілюстрації .

 Дієприкметниковий зворот—це…

 Дієприкметниковий зворот виділяється комами, якщо…

 Дієприкметниковий зворот не виділяється комами, якщо…

 На письмі дієприкметниковий зворот відокремлюють комами, а у   вимові…             

ІV. Повідомлення теми і мети уроку (1,2 слайд).

Учні записують у зошити тему уроку.

V. Мотивація навчальної діяльності. ( 5 слайд).

Розвязання проблемного завдання.

Згоден?—Не згоден?—Обґрунтуй.

 Один із дідусів мій, а один не мій.

Дідусь, у смушевій шапці, в підшитих шкірою валянцях, сидить під хатою на призьбі.

 

Дідусь у смушевій шапці і в підшитих шкірою валянцях сидить під хатою на призьбі.

 

Чи можете ви сказати, який із дідусів мій. Чому ви так думаєте ?

(7 слайд). Щоб правильно визначити це, треба знати умови відокремлення означень. ( 8 слайд ) Якою темою можна обєднати складені вами речення до ілюстрацій (темою любові до природи).  ( 9 слайд )

Робота за епіграфом.

 VI. Пояснення нового матеріалу.

  1. Розгляд теоретичного матеріалу.  (Презентація № 2).
  2. Дослідження-аналіз тексту  ( 10 слайд). ( 11 слайд )

( 12 слайд ). Формулюю сам! Висновок учнів про те, коли відокремлюються означення.

  1. Творче моделювання ( 13 слайд ). Із поданих пар речень змоделювати речення, ускладнене відокремленими означеннями.

( 14 слайд ). Перевір !

  1. Я експериментую. ( 15 слайд ).

Творча робота. Переставляючи місцями слова, переробіть речення так, щоб виділені невідокремлені означення стали відокремленими. Запишіть їх, поясніть розділові знаки. ( 16 слайд ).

VII. Застосування набутих знань на практиці.

  1. Робота в парах. “Плутанина”. Речення “переплутали” свої відокремлені члени і вийшла нісенітниця. Поверніть дієприкметникові звороти  пояснюваним словам, поставте розділові знаки.

1.У спортивній залі знаходився великий більярдний стіл, порослий зеленим очеретом. 2. Великі карі очі, запряжені в наповнений яблуками віз, дивилися наполохано. 3. Сад спускався до річки, стривоженої вогнем. 4. На зеленій галявині спокійно паслася пара коней, завішаний важкою червоною портьєрою. 5. Великі вікна, покриті червоним сукном, тьмяно світилися.

  1. Я—конструктор  ( 17 слайд ).

Поставте в речення займенники ( усно ). (18 слайд ).

Переробіть речення так, щоб невідокремлені означення стали відокремленими. ( 19 слайд )

  1. Я—редактор (20слайд ). Виправте помилки вживання відокремлених означень.( 21 слайд ).

VIII. Підведення підсумків уроку. ( 22 слайд ). Оцінювання.

 Інтерактивна вправа Глобус. Учні передають глобус один одному з побажаннями  людям на планеті Земля, використовуючи відокремлені означення. ( слайд 23 ).

Нема проблем?!

IX. Домашнє завдання.

  1. Вивчити теоретичний матеріал у підручнику на с. 206, 209.
  2. Виконати вправу 354.
  3. Індивідуальне завдання ( підготувати презентацію “Відокремлені прикладки” ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток

Презентація 1



 

 


 



Додаток

Презентація 2

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
6619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку