Тема : Я досліджую зміни в довкіллі взимку
Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; ознайомити із змінами , які відбуваються у природі взимку; дослідити, які кольори переважають взимку ; закріпити знання дітей про сезонні зміни в природі; закріпити вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; закріпити вміння розв’язувати вирази в межах 10 , назви геометричних фігур; закріпити вміння робити звуко - буквений аналіз слів; розвивати зв’язне мовлення дітей, увагу.
Очікувані результати навчання:
зустрічі.
Обладнання: картки для індивідуальної і групової роботи , проектор , екран, цеглинки Lego,стіна слів.
Хід уроку :
I.Ранкова зустріч.
- Доброго дня , діти. Ось і розпочинаємо наш навчальний тиждень.
1. Ігровий тренінг «Я обираю настрій» - З яким настроєм ви прийшли сьогодні в школу ? Я рада ,що настрій у вас хороший , сподіваюсь , що таким він залишиться до кінця дня. Давайте проведемо ранкову зустріч. Станемо всі в коло і заспіваємо пісеньку «Добридень кажу …».
2.Подаруйте другові сюрприз , який приготували вдома .( Я дарую тобі …Дякую , мені дуже приємно.)
Настала пора року, яка принесла нам багато сюрпризів. Яка це пора ми дізнаємося , коли відгадаємо загадку.
3. Відгадування загадки
Все пухнастим снігом вкрила
Луки, річку, гай, дома...
Білий ліс і поле біле —
Значить, вже прийшла ... (Зима)
- Так, це зима.
4.Робота зі стендом «Сьогодні»
- Отже, сьогодні ( день - , пора року - зима , місяць – грудень, число – )
(Грудень – бо земля замерзає на грудки). Мій помічник сьогодні – Яринка.
II. Основна частина
Сьогодні ми будемо досліджувати зміни в довкіллі взимку.
1.Звуковий аналіз слова ЗИМА.
- З якої літери починається слово зима ?
- Скільки букв у слові , складів , звуків.
2. Складіть з палочок слово ЗИМА.
3. Асоціативний кущ – ЗИМА ( сніг , холод, Різдво , Миколай, санки , сніговик)
4. Робота з картками. «Загубилась буква».
5.Ознаки зими.
- Які зміни ви помітили в довкіллі взимку?
- Сніг;
- Мороз;
- Хвойні дерева не змінили кольору;
- Листяні дерева скинули листя;
- Бурульки ( вдень , коли світить сонце , сніг на дахах розтоплюється і починає скапувати вниз , при цьому краплі від морозу потроху замерзають .Так утворюються бурульки . Потрібно дуже обережно ходити під будинками , щоб бурулька не впала на голову. Комунальні служби обгороджують такі небезпечні місця стрічкою);
- Іній ;
- Крига на ставку ( ні в якому разі не можна ходити по кризі , бо можна провалитися).
6.Гра « Чотири кути»
- Хто вважає , що слово хуга це назва тваринки – станьте в червоний кут;
- Хто вважає , що це назва солодощів – у жовтий кут;
- Хто вважає , що це фрукт – у оранжевий;
- Хто вважає , що це сильний вітер із снігом; завірюха , хуртовина – у зелений.
7 . Робота з Стіною слів.
8. Визначення кольорів зими.
- Слухання вірша Леоніда Куліша – Зенькова «Зима».
Ну й бо ж снігу намело
Стало білим все село.
Біла стежка , біла річка,
Біла вишня і смерічка.
Біла хата , білі коні,
Тільки носики червоні.
- Який колір переважає взимку ?
Чи завжди сніг білий?
7. Пауза для мозку
«Напишіть» у повітрі носом і підборіддям слово ЗИМА .Робити це слід з максимальним повертанням голови , букви мають бути високими і великими. Виконуючи вправу , потрібно рухати шиєю плавно , без ривків і зайвого напруження. Тулуб тримати нерухомо , спину прямо.Ця вправа покращує кровообіг мозку, роботу шийних хребців , позбавляє обличчя подвійного підборіддя .
8. Пальчикова гімнастика.
Уранці біля хати
Малесенькі сліди,
Зайчаточко вухасте
Приходило сюди.
Стояло біля хати,
Ступало на поріг.
Хотіло всім сказати ,
Що випав перший сніг.
9.Математична розминка.
- Lego – вежі з сніговиками.
10. Виготовлення сніговика за зразком (див . додаток 1)
- Скільки кругів ми використали для аплікації ? Овалів ?
11. Гра « Одягни ляльку».
- Як потрібно одягатися взимку , щоб не замерзнути ?
- Підшукайте відповідний одяг для ляльки.
III. Рефлексія.
1. Виготовлення лепбука «Зима».
- На парті у кожній групі лежать картинки.
- Перша група обере ті , які відповідають розділу лепбука « Зимові розваги», «Рослини взимку».
- Друга група – «Тварини взимку», «Зимові явища».
2. Гра «Комплімент зимі»
- Необхідно сказати комплімент зимі.
3. Гра «Мікрофон».
- Які ознаки зими ми досдідили на уроці ?
- За що ви хочете подякувати зимі ?