урок навчання грамоти (читання) в 1 класы

Про матеріал

Урок навчання грамоти (читання) за Всеукраїнським науково – педагогічним проектом «Інтелект України». Для проведення уроку необхідні матеріали для дітей та вчителя, передбачені проектом, мультимедійне оснащення класу.


Перегляд файлу

Урок  читання

за Всеукраїнським науковопедагогічним проектом «Інтелект України»

в 1-А класі

 

Тема уроку:

Звук [у], букви Уу. Звук [ч], букви Чч. Українська народна казка «Летючий корабель»

 

 

 

 

                                                                     Вчитель: І.В.Перепічка

 

 

 

 

Тема: Звук [у], букви Уу. Звуки [ч], [ч‘], букви Чч. Українська народна казка «Летючий корабель»

Мета: закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів з буквами Уу, Чч; розвивати увагу, зв’язне мовлення, пам'ять, спостережливість,  логічне мислення; поповнювати словниковаий запас учня;

перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка»; виховувати любов до українських народних  казок.

Обладнання: мультимедійний супровід, таблиця «Алфавіт», ілюстрації до казки, виставка книжок,  мультимедійна презентація

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Створення емоційного настрою

 Привітання.

  • Встаньте, діти всі рівненько,
  • Посміхніться всі гарненько,
  • Посміхніться ви до мене,
  • Поверніться до гостей,
  • Пивітайтесь: «Добрий день!»

 

Раді ми гостей вітати

І урок розпочинати.

Будемо навчатись гарно,

Швидко, вправно і старанно!.

 

- Сьогоднішній урок, діти, не простий. Адже ми відправляємось у подорож. Для того, щоб дізнатись, куди будемо мандрувати, треба розшифрувати надпис.

Ребус

КРАЇНА КОРОТУЛЬОК

Кросворд

-Так, діти, ми помандруємо у гості до наших давніх друзів-коротульок.

Нам потрібно зібратись у путь. А що мандрівники беруть із собою в дорогу? (різні речі)

Так і ми у свій рюкзак візьмемо те, що необхідне нам для уроку. Отже, заповніть кросворд.

У

Увагу

Р

Розум

О

Охайність

К

Кмітливість

 - Дякую!

Девіз уроку:

Читання – найкраще навчання

Сподіваюсь, що наша подорож буде цікавою і корисною. Отже, в путь!

ІІ. Актуалізація знань учнів

Перша зупинка Місто Алфавіт

Веселе місто Алфавіт,

Йому сьогодні наш привіт.

До нього нам лягає путь,-

У ньому літери живуть.

Живуть там літери в словах,

А кожне слово - звір чи птах,

Травиця чи барвистий цвіт.

Отож в похід за мною вслід!

- Але на вході стоїть сторожа і не пропускає. Вартові просять нас під час подорожі містом виконати деякі завдання.  Готові? Тоді заходьмо.

Завдання1. Проспівати пісеньку «Алфавіт»

- Коротулькам буде приємно почути від вас їх улюблену пісеньку. Що ж це за пісенька? (Алфавіт)

Завдання 2. Заповни порожні клітинки в будиночку «Алфавіт»

- А зараз пропоную зазирнути ось до цього будиночка! Не всі літери повернулись з прогулянки, а деякі заблукали. Потрібна наша допомога.

(Заповнення клітинок)

То які літери заблукали? Це літери маленькі чи великі? Хто допоможе вартовим? Назвіть і обведіть сусідів літери У та Ч.

Один учень працює біля дошки, а інші – в зошитах.

Вчитель. Вартові дякують нам за допомогу і в подарунок дарують фотоапарат – необхідну річ під час подорожі.

Зупинка  «Дзвінкоголосий струмочок»

Завдання 3. Вправа «Фотоапарат»

Вчитель. За містом ми опиняємось біля сріблястого струмочка.

Послухайте, як дзвінко виграє він своїм голосочком. Струмочок підготував нам завдання і підказує мені, що воно у фотоапараті.

Вчитель. А тепер завдання для маленьких фотоапаратиків. Поморгайте очима ось так. Тепер приготуйте очі-фотоапаратики. Увага на екран!

Діти переглядають відеоролик та відтворюють зображене у табличку.

Один учень пояснює запис.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

-Діти, ви, мабуть, вже зрозуміли, що тема нашого уроку

Звук [у], буква Уу. Звуки [ч], [ч‘], букви Чч.

Аналіз звукового значення букв.

Буква У читається як /у/, позначає голосний звук, позначається кружечком.

Буква Че читається як /ч/, позначає твердий приголосний звук і позначається однією рискою або читається як /ч'/, позначає м'який приголосний звук і позначається двома рисками.

ІІІ. Новий матеріал

Вправи для розчитування

  1. Вправа «Черепаха та сорока»

Вчитель.Діти до нас на урок завітали черепаха та сорока.

 - Розгляньте склади для читання і назвіть ті, в яких є звук /у/. (ду, дю)

- Де у складі дю заховався звук /у/?(В букві ю, яка пом'якшує попередній приголосний і позначає звук у)

- Прочитайте склади зі звуком /ч/ (Чи)

- А зі звуком /ч'/? (Чі)

Читання «черепахами»  - всі читають разом з учителем.

Читання «сороками» - без вчителя хором.

  1. Вправа «Пісенька складів»

Вчитель.

–Діти, які склади нам пропонують прочитати наші друзі?

Робота над звуковою моделлю складів. (малюнки героїв на дошці, викликаю до дошки учня для пояснення та зображення звукової схеми)

Вчитель  Діти, я знаю, що ви дуже любите співати. Заспіваємо ці склади спочатку повільно, а потім швидко.

 Вчитель. Джерельце дякує вам, діти, що ви порадували його такою цікавою піснею, проспівали дзвінко і  мелодійно.

Нам час вирушати далі.

Наступна наша зупинка «Казкова»

Вчитель Ми продовжуємо знайомство з українськими народними казками.

А чому вони так називаютьсяукраїнські народні казки?

Діти. Народні казки – це результат колективної творчості.

На зупинці нас зустрічає Знайко. Він підготував завдання, які нещодавно пропонував своїм товаришам. Давайте і ми спробуємо їх виконати.

Завдання 6, с.2 Читання вислову Івана Франка

 «Народні казки, як дрібні, тонкі корінчики, проростають у нашій душі любов'ю до рідного слова, його краси й чарівної милозвучності»

- Діти, то як проростають народні казки у нашій душі? (як дрібні, тонкі корінчики)

- А чим вони там проростають? (любов'ю до рідного слова, до його краси і милозвучності)

- Поміркуйте, чому ви любите читати українські народні казки?

Словникова робота

- Сьогодні на уроці ми познайомимось з українською народною казкою «Летючий корабель». З торго, що ми вже знаємо про казки, яка це казка? (чарівна, бо кораблі не літають). Але перш, ніж читати, зазирнемо у тлумачний словничок.

Тлумачний словничок

Чудний – дивний.

Чутка – поговір, плітка.

Вправа «Повітряна кулька»

Діти читають на видих слова для мавпочки, потім для Віні-Пуха, а потім обидва стовпчики на один видих. Вибірково читають окремі учні, решта – слідкують. (Звертаю увагу на наголоси)

Відтворення з пам'яті .

Вправа «Черепаха і сорока».

Вступ до казки читають із вчителем черепахами, садячи слова в човники. Далі сороками читають дівчатка, а хлопчики слідкують. Потім навпаки.

Зупинка «Фізкультхвилинка»

Читання уривку казки.

Читання казки способом «стеження» разом з диктором. (Вчитель проходить класом і перевіряє стеження учнів).

- Діти, під час читання слідкуємо за диктором, садячи слова в човник.

Перевірка первинного сприйняття тексту казки

1.  Завдання 10. Тест

- Допоможи Хвалькові виконати завдання Знайка.

Вкажи, скільки синів було в діда з бабою:

А) один; Б) два; В) три.

 - Підкресліть у тексті реченння, яке підтверджує правильність відповіді.

«А в них росли три сини»

Визначте, куди запросив правитель молодих хлопців:

А) на полювання; Б) на свято; В) на обід.

Знайдіть в тексті казки й прочитайте відповідне речення. Підкресліть його.

«Аж ось пішла серед людей чутка про такий царський указ: правитель запрошує всіх молодих хлопців до себе на обід.»

2.Перегляд фрагменту мультфільму. Знаходження в тексті речення про переглянуте. Читання з прискоренням. 

 «Бо він тона дах через димохід вилізе та й сидить. То через трубу вниз стрибає, потім із печі увесь чорний вилазить. Отакий уже чудний був. Любив веселощі й жарти. Дурень, та й годі!»

IV. Закріплення вивченого про казку

Зупинка «Творча»

1. Озвучування мультфільму. 

- Діти, а чи справді третій син був дурнем?

2.Завдання Кнопочки «Оживи букву»

- Уявіть себе чарівниками. Допоможіть Кнопочці оживити велику букву «Че»

3. Завдання Незнайка.

- Допоможіть Незнайкові намалювати предмети, назви яких починаються з букв Уу. Запишіть ці назви.

Підсумок уроку

V. Стежина «Підсумкова»

Гра «Розсипанка»

  • На дошці розсипані картки із різними поняттями про казку та їх поясненнями. Ваше завдання : скласти «Інтелект-карту» про казку.
docx
Додав(-ла)
Перепічка Інна
Додано
9 вересня 2018
Переглядів
3454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку