Урок ознайомлення з новим твором

Про матеріал
Урок ознайомлення з новим твором з читання на тему "Сію, сію, посіваю..." за Василем Сингаївським 3 клас
Перегляд файлу

ТЕМА: Урок ознайомлення з твором «Сію, сію, посіваю…» за В. Скуратівським

МЕТА: познайомити з письменником Василем Скуратівським, його твором «Сію, сію, посіваю…». Поліпшити навички читання, удосконалювати вміння логічно і граматично висловлювати свої думки, виховувати любов до книжки та народних традицій.

ОБЛАДНАННЯ: презентація, цеглинки LEGO, стікери

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Вступна частина

1. Емоційне налаштування

Ми тихо заходимо в казку,

Зима-чарівниця стоїть,

Тримаючи ключиків в’язку,

Щоб нам таємницю відкрить.

А сніг і легкий, і лапатий,

Чарує, летить і летить...

Не клич нас, матусю, до хати,

Бо ми відкриваємо світ

 

2. Мотивація навчальної діяльності

  • Лабіринт
  • «Пройдіть лабіринт, прочитайте вислів ( І чужого научайтесь, і свого не цурайтесь…) Т. Г. Шевченко»

 

І

Н

А

С

Ь,

Н

Е

Е

С

Ч

О

У

Е

І

О

Ц

Т

Ь

У

Г

Ч

Т

С

Г

У

Й

 

Ж

О

А

Й

В

О

Р

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Як ви розумієте цей вислів? Хто автор вислову?
  • Сьогодні ми познайомимось з одним з найвідоміших українських народознавців ХХ століття – Василем Тимофійовичем Скуратівським та його твором «Сію, сію, посіваю...». Своє багатолітнє (1939-2005) творче життя він присвятив дослідженню історії свого народу й роду, вивченню його звичаїв, традицій, обрядів, життєвих правил, пізнанню духовної культури наших предків.

C:\Users\Андрей\Pictures\4576.jpgНародився у 1939 році в сім’ї селян на Житомирщині. Батько був знаним у селі столяром, виготовляв столи, ліжка, діжки, вулики. У родині було 5-ро дітей,  вижили лише двоє: старша сестра Ольга та найменший і єдиний син Василь. У тринадцять років хлопчик вирішив стати письменником.

ІІ. Основна частина

  1. Робота над текстом
  • Збагачуємо словниковий запас

Галузки – гілки

Діброва –  ліс, у якому переважає дуб

Ватага – велика група людей, юрба, товариство

  • Читання оповідання (ст. 93-95)
  • Першу частину тексту читає вчитель
  • Читання для когось: учні читають оповідання по два речення
  1. Розвиток мовлення:
  • Дати відповіді на питання по тексту:
  • Знайти та прочитати частину тексту в котрій розповідається про святкування Нового року у давнину.
  • Знайти та прочитати частину тексту в котрій розповідається про перенесення святкування Нового року на вересень.
  • Знайти та прочитати частину тексту в котрій розповідається про щедрівки та колядки
  1. Фізкультхвилинка:

https://www.youtube.com/watch?v=T9CnfdD340&ab_channel=elena23071980

  • Сенкан зі словами РІЗДВО, ЯЛИНКА,СНІГ

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/115772190_806833623459332_8562358906349759915_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=Mv00y6vrbcMAX-iushR&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=cba5bd414c54c64c9eecb43a8b1da95e&oe=5F4A732D

  • Після прочитання: Робота з LEGO
  1. Після прийняття християнства українці святкували Новий рік:

 

 

  1. Символом Нового року в язичників була:

 

 

 

  1. Напередодні Різдва щедрують

 

 

 

  1. Маланка –це …

 

 

 

  1. Новорічного ранку лише хлопцям дозволяли

 

 

 

 

  1. Напередодні Різдва на святковому столі мало стояти страв

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка:

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час прийшов нам спочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки,

Як зайчата, - скоки, скоки!

Десять, дев’ять, вісім, сім!

Час за парти нам усім

ІІІ. Заключна частина.

  1. Рефлексія. Таблиця « Плюс – мінус - цікаво»

Діти оцінюють свої враження від заняття за допомогою стікерів, які розміщують у відповідні колонки. На стікерах – речення-обґрунтування.

Плюс («+»)

Мінус («-«)

Цікаво

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «+» - все, що сподобалось на уроці

« - » - все, що здалося нудним та і нецікавим.

«Цікаво» - все, що змусило задуматися і викликало нові запитання

 

  1. Домашнє завдання

Перейти за посиланням https://mala.storinka.org/%D1%81%D1%96%D1%8E-%D0%B2%D1%96%D1%8E-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B2%D0%B0%D1%8E-%D0%B2%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C-%D1%81%D0%BA%D1%83%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9-%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D1%80%D1%96%D0%B7%D0%B4%D0%B2%D1%8F%D0%BD%D1%96-%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%96-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%86%D1%96%D1%97.html  , прочитати оповідання «Сію, сію, посіваю…» за В. Скуратівським у повному обсязі та виписати 5 народних прикмет

 

 

Завантаження...
docx
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
1884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку