Урок "Письмове множення круглих чисел"

Про матеріал

Нестандартний урок-подорож 4 клас

Тема. Письмове множення круглих чисел.

Мета. Ознайомити учнів з письмовим множенням чисел, які закінчуються нулями, з цікавими місцями рідного краю. Узагальнити й систематизувати знання учнів про особливості множення чисел, які закінчуються нулями Удосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів. Розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів. Виховувати уважність, самостійність, інтерес до математики і любов до природи та рідного краю.

Обладнання. Мультимедійна презентація.

Перегляд файлу

Нестандартний урок-подорож 4 клас

Тема. Письмове множення круглих чисел.

Мета. Ознайомити учнів з письмовим множенням чисел, які закінчуються нулями, з цікавими місцями  рідного краю. Узагальнити й систематизувати знання учнів про особливості множення чисел, які закінчуються нулями Удосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів. Розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів. Виховувати уважність, самостійність, інтерес до математики і любов до природи та  рідного краю.

Обладнання. Мультимедійна презентація.

                                       Хід уроку

І. Організація н/д

Привітайтеся до наших гостей

Добрий день, у добрий час ,раді всіх вітати вас.

Погляньте один на одного, усміхніться. Подаруйте тепло своїх долоньок сусідові. Хай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, пізнання та успіху.

ІІ.Актуалізація опорних знань  

  •   Діти, сьогоднішній урок я хочу розпочати з уривка вірша «Люблю, тебе, мій рідний краю» нашої  землячки, випускниці школи 2007 Смишляк Аліни.

Люблю тебе, моя маленька Батьківщина,

Твої простори й щем твоїх пісень,

Люблю твої замріяні собори

І серпанкову тінь твоїх ночей.

Люблю тебе, поліський світлий краю.

Твоє коріння в сутінку віків.

Хай осява тебе те сонячне проміння,

Що лине із замріяних степів.

  • Що мала на увазі дівчинка, коли говорила про маленьку Батьківщину?

А який край для вас рідний?

В якій області ми живемо? Який районний центр нашого краю?

Сьогодні ми ознайомимося з деякими цікавими місцями  Ямпільського району. Ось на карті помічені ці місця. І допоможе нам в цьому математика.

Перш ніж вирушити ,нам необхідно заправити  наш автобус, а для цього я пропоную відповісти вам на запитання.

1.Перевірка домашнього завдання

Чи були труднощі при виконанні домашнього завдання?

Обміняйтеся зошитами і перевірте домашнє завдання друг у друга?

Запишіть вираз на дошці (№932 (1104-80*8):8=58 км/год

Прочитайте приклади з іменованими числами із № 931, чи помітили ви різницю у відповідях цих прикладів?

Ви всі вірно відповідали і отже вирушаємо.

Не забувайте про те, що кожному на протязі уроку треба придбати квиток на зворотній шлях. Квитком у вас буде фото,яке ви будете збирати із відповідей наших завдань. А поки будемо їхати, виконаємо  завдання за № 932.

 

10,40,90,100,270,390,400,500,800,1000,10030 Віка

Зупиняємося в районному центрі Ямполі. І бачимо…..

 

Чи хочете ви узнати скільки років дубу ?

Запишіть вираз до першого виписаного числа додайте шосте і сьоме і відніміть восьме

10+390+400-500=300 на дошці

Отже, дубу вже  300 років.

 

Скажіть, будь ласка, з якими числами ми зараз виконували завдання.

- Якi числа ми називаємо круглими? Скiльки нулiв у числi може бути праворуч? 

Якщо ви згадаєте правило множення  розрядної одиниці,  то побачимо ще цікавинку в Ямполі( Які це розрядні одиниці)

Щоб помножити число на  10…….

Щоб помножити число на  100…….

 

Щоб помножити число на  1000…….

 

Біля цієї зупинки виконаємо

№934 ( виконуємо перший рядок з коментуванням)  Не забувайте про квиток

Будьте уважні, квиток дійсним буде у випадку створення правильного фото

Хто знає, в якому році був побудований цей храм?

Запишіть вираз, розвяжіть і узнаєте.

Різницю чисел 1275 і 1075 збільшить у 100 разів, зменшіть у 10 разів і збільшіть на 1. Яке число вийшло?

(1275-1075)*100:10+1=2001

 Отже в 2001 році був побудований новий храм

ІІІ.Вивчення нового матеріалу

Недалеко від храму знаходиться ще цікавинка нашого центру. природоохоронна територія місцевого значення Ямпільський ботанічний сад 

Зупинимося і попрацюємо над новим матеріалом. Тема нашого уроку «Множення круглих чисел» Будемо вчитися … множити числа, які закінчуються нулями, Удосконалювати вміння розв’язувати задачі . Розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів

  1. Пояснення вчителем

Розглянемо усний і письмовий прийом обчислення

Розгляньте записи і поясніть прийоми обчислень

17*300=17*(3*100)=(17*3)*100=51*100=5100 (добуток,один із множників розрядна одиниця)

2700

  300

810000

  • Який спосіб множення легше:усний чи письмовий?
  • Показ на дошці вчителем.
  •  
  • Що особливого помітили в письмовому записі чисел? (Множимо не звертаючи уваги на нулі)
  • Сформулюємо висновок
  • Щоб виконати письмове множення чисел, які закінчуються нулями, необхідно:
  • Підписати числа одне під одним так, щоб перша справа значуща цифра другого множника стояла під першою справа значущою цифрою першого множника.
  • Виконати множення, не зважаючи на нулі.
  1. Знести всі нулі, що містилися в обох множниках, після першої справа значущої цифри добутку
  2. - Як можна помножити круглі числа? (Щоб помножити круглі числа, потрібно виконати множення, не дивлячись на нулі, а потім до отриманого добутку приписати стільки нулів, скільки в обох множниках разом).
  3. Складемо алгоритм множення круглих чисел

-Як записуємо множники?

Як виконуємо множення

Як визначаємо кількість нулів?

Куди дописуємо нулі?

  1. №937 Обчислити з коментуванням

І узнаємо скільки розцвіте 

1-гіацинтів

2- портулака

3-жоржин

4-колхікума

 

Втомилися, давайте відпочинимо на галявині разом із тваринками.

Фізкультхвилинка.

Подивіться, нас запрошує за собою кудись пташка, рушимо за нею.

ІV.Закріплення вивченого матеріалу

 На відстані 5 км (скільки це м) від селища Ямпіль ми потрапляємо до заказника місцевого значення в Україні- Прудищанського регіонального ландшафтного  парку, який розташований вздовж річки Івотка.

ЛАНДШАФТНИЙ обєкт природного фонду. Чому саме це місце було взяте під охорону держави? А тому, що в Прудищанському заказнику поширенні рослини та тварини, які можуть зникнути.

 

На території парку переважають  дубово-соснові насадження. Висота дубів досягає 20 метрів. Зростає сосна, береза, ліщина, та інші види дерев та кущів.

До червоної книги  України занесені декілька видів дикої орхідеї, лілея лісова, ялинники

Різноманітний світ птахів та тварин.

Хто знає, яка пташка вважається найменшою на території України?

Жовтоголовий корольок є найменшим птахом на території України. Вага від 4 до 8 грамів. Розмір крил 56мм  Ця пташка мешкає в цьому парку

А про якого птаха говориться в цій загадці?

Відгадайте загадку

На березі поза тином 

Я вчепив йому хатину.

Він навколо обдивився,

Заспівав і оселився.

Як горобчик, цвірінчить,

Мов сорока, стрекотить,

Передражнює птахів,

Підробляє їхній спів.

Пересмішник і дивак,

Називають пташку... (шпак). Що можете розказати про шпака?

Задача про шпаків №938

  • Що у мене у руках? Глечик
  • Чи знаєте, де і як їх виробляють? Цікаво, що є в районі село, яке споконвіку славилося гончарними виробами, ми відправимося до с.
  •  Подивіться на єкран

Край села знайдено невичерпні поклади рудої глини високої якості. Також тут є поклади білої та сірої глини. Споконвіку Шатрище славилось своїми гончарними виробами. Майже в кожному дворі під навісом був гончарний круг. Горщики, глечики, миски, полумиски продавалися на ярмарках Чернігова, Орла, Севська, Глухова та інших міст та містечок України. Живе в селі Григорій Іванович Негода,      гончар, який з раннього дитинства займався ліпкою, допомагаючи своєму батькові. Скоро йому виповниться 90 років, але щоб Шатрище залишалось гончарним краєм, свої знання, свій досвід передає молоді. І тому можемо сказати, що гончарство на Ямпільщині відроджується.

1.№ 939.Молодь вчиться гончарству у Шатрищі, а ми з вами продовжуємо працювати далі.

Вирішили в селі зробити горщики, а нам цікаво узнати скільки глини витратять за день

 

Для виготовлення горщиків завезли 1380 кг білої глини, а червоної у 5 разів більше. За день витратили 1\10 всієї глини. Скільки кг глини витратили за день?

 

-Відомо скільки завезли білої глини?

-Скільки червоної глини привезли ?що сказано?Як узнаємо?

1380*5=6900(кг)

Чи узнаємо скільки завезли всього?

-Скільки всього завезли  глини?

1380+6900=8280(кг)

Чи можемо узнати скільки кг витратили за день?

-Скільки кг глини витратили за день? 8280:10*1=828кг

 

 Чи готові квитки на зворотний шлях?

 Покажіть нам. Що на ваших квитках намальовано? Де вони знаходяться?у Свесі.

 Час повертатися додому

ПІДСУМОК

 

Чи знаєте ви, яка головна краса нашого селища?

 

Серед величезного дубового гаю сховалась головна принада Свеси, справжня перлина ямпільського полісся – «Синя криниця». Це унікальне лісове джерело,. Її чиста надзвичайно прозора вода з далеку виглядає яскраво-синьою, напевно через це криниця і отримала свою назву.
Зараз ніхто з свесян не скаже, коли виникла «Синя криниця», відомо лише, що їй декілька сотень років. Люди з давніх-давен вважали це місце особливим, зачарованим, напевно через це навколо «Синьої криниці» виникло чимало народних легенд.,

Вдома користуючись мережею інтернет чи завітаєте до бібліотеки

Підготуєте легенди про Синю криницю.Синя криниця була і залишається одним з найчарівніших куточків Ямпільського району. Сподіваємося, що через роки джерело збереже свою унікальну красу та чистоту, залишиться місцем єднання людини з природою.

 

Усно. Узнайте, скільки подарує нам криниця цілющої води,якщо 360 дітей нашої школи спробують по 200 г води  . 72000г

 

Час повертатися до класу, але нам треба повертатися з оцінками, які ви отримаєте за тестування. Не забудьте виставити на полях оцінки,

, а я потім поставлю в журнал і щоденники, враховуючи і ваші відповіді.

Згадайте всі правила поводження за компютером.

Спокійно сідаємо, друг другу не заважаємо, до монітора не торкаємося, без команди вчителя нічого не вмикаємо, до шнурів не торкаємося

Згадаємо алгоритм множення круглих чисел

Як  множити круглі числа? ( під №3, хто виконав виконайте рівняння)

 

V. Рефлексія(2 хв.)

Ось і закінчилася наша маленька подорож стежинами рідного краю.

Любіть свій край, не соромтеся казати звідки ви родом , де ви народилися.Я впевнена ,що ви з любовю  ставитися до рідної землі, до оточуючої природи, будете примножувати багатства рідного краю. Ростіть добрими, чуйними, люблячими, справжніми громадянами України,

Ми з вами ще неодноразово вирушимо у подорож по своїй рідній землі, адже вона така багата чудовими куточками

Любов до рідного краю надихає на пісню Пісня «Рідний край»

РЕФЛЕКСІЯ

Сьогодні ми ще  піднялися сходинкою нашого успіху. Ми учились і пізнавали свій рідний край.

Виберіть чоловічка і наклейте на сходинку.

Якщо ви вибираєте чоловічка з опущеними руками і наклеюєте на нижній сходинці,

З руками розвединими в сторону

З піднятими руками

Домашнє завдання

Дякую за урок

docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
2145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку