Тема : Подвоєння букв для позначення на письмі збігу однакових приголосних звуків.
Мета : формувати навички виділяти подвоєнні букви, встановлювати орфограми щодо подвоєння, вміння здійснювати морфемний розбір слова;
Розвивати фонематичний слух, орфографічні навички, творчі здібності, звязне мовлення учнів, їх мислення ;
Виховувати почуття пошани до рідної мови.
Тип уроку : комбінований
Матеріали і обладнання : роздаткові картки, підручник презентаційний матеріал.
Мова народу – це найбільший
Національний скарб, і ми всі
Маємо його оберігати…
О.Гончар
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ Вступне слово вчителя
Учні, сьогоднішній наш з вами урок буде проходити в Країні Орфографії. Тому зараз ми туди і вирушаємо, де будемо стояти на місточку між вивченим матеріалом і тим, з яким зараз будемо знайомитися.
Урок проведемо у вигляді заочної мандрівки.
Діти а чи пригадуєте з якими орфограмами ми ознайомлювалися на попередніх уроках?
Хто може назвати.
ІV. Оголошення теми , мети та завдань уроку.
Робота з зошитом
(запис теми уроку в зошиті)
Учні уявіть собі, що наша мова це океан слів. Країна Орфографії з орфограмами – це мудра господиня, володарка цього океану слів. У нашій мові немає жодного слова, де б не використовувалася певна орфограма . І сьогодні ми розпочнемо вивчення подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних звуків, навчимося розрізняти подвоєння та подовження слів.
Дітки. Я на дошці, а в своїх зошитах разом накреслимо табличку і заповнимо її .
Відбувається на межі
|
||
Префікс +корінь
|
Корінь +суфікс |
Основа+основа |
Віддати Беззубий Оббігти Віддаль
|
Вугілля Розрісся Зілля Сонний |
Спеццех Військкомат . |
Робота з підручником
Відкрийте підручники на сторінці 138 знайдіть вправу 340
V. Закріплення знань шляхом практичної роботи.
1. Колективна робота з текстом .
Прочитати, визначити тему й головну думку
Мова – це духовна скарбниця нації. Її серце…
Українська мова- відображення нашої національної культури. Саме в слові культурна сила народу. Бо наша мова мала складний шлях розвитку і численні заборони. Українці щоденно об'єднувалися і робили все, аби їхнє слово вдосконалювалося та передавалося нащадкам з покоління в покоління.
До нашого часу дійшли культура, досвід, мудрість, звичаї пращурів, бо вони віддали до мовної скарбниці все те, чим маємо пишатися зараз ми.
Чи була б Україна відома, якби не мова, котрою писали свої невмирущі твори найвизначніші письменники такі, як Т.Шевченко, Франко, Леся Українка, Котляревський. Ми повинні віддячити їм шаною.
Слово - бездонна криниця, з якої ми черпаємо розум і красу наших традицій, по яких можна побачити культуру нації.
Отже, коли відбувається подвоєння ? у підручнику сторінка 139 табличка
2. Словниковий диктант ( запишіть слова у три колонки …)
Миттю, узбіччя, денний , вроджений, дерев'яний , Хмельниччина, тьмяний, адресований.
3. Творча робота. Скласти висловлювання на тему : « Мова – коштовний скарб народу».
V. Рефлексія уроку
Закодований диктант
Префікс+корінь – 1
Корінь+ суфікс -2
Основа+основа-3
Вітамінний , віддалік, юннат, беззвучно, щоденник, годинник, роззброїти, ранній.
Метод мікрофон:
VІ Взаємооцінювання
VІІ Заключне слово вчителя :
Мова наша – то перлина,
Подарована віками.
Нехай квітне Україна
Мова хай росте із нами
VІІІ домашнє задання
Опрацювати параграф 34, виконати вправу 343, скласти есе на тему: « Що для мене українська мова?»
Мова – це духовна скарбниця нації. Її серце…
Українська мова- відображення нашої національної культури. Саме в слові культурна сила народу. Бо наша мова мала складний шлях розвитку і численні заборони. Українці щоденно об'єднувалися і робили все, аби їхнє слово вдосконалювалося та передавалося нащадкам з покоління в покоління.
До нашого часу дійшли культура, досвід, мудрість, звичаї пращурів, бо вони віддали до мовної скарбниці все те, чим маємо пишатися зараз ми.
Чи була б Україна відома, якби не мова, котрою писали свої невмирущі твори найвизначніші письменники такі, як Т.Шевченко, Франко, Леся Українка, Котляревський. Ми повинні віддячити їм шаною.
Слово - бездонна криниця, з якої ми черпаємо розум і красу наших традицій, по яких можна побачити культуру нації.