Урок. "Подвоєння букв для позначення на письмі збігу однакових приголосних звуків."

Про матеріал
Конспект уроку для 5 класу НУШ за підручником О. Заболотний. на тему:" Подвоєння букв для позначення на письмі збігу однакових приголосних звуків."
Перегляд файлу

Тема : Подвоєння букв для позначення на письмі збігу однакових приголосних звуків.

Мета : формувати навички виділяти подвоєнні букви, встановлювати орфограми щодо подвоєння, вміння здійснювати морфемний розбір слова;

Розвивати фонематичний слух, орфографічні навички, творчі здібності, звязне мовлення учнів, їх мислення ;

Виховувати почуття пошани до рідної мови.

Тип уроку : комбінований

Матеріали і обладнання : роздаткові картки, підручник презентаційний матеріал.

                                     Мова народу – це найбільший

                                  Національний скарб, і ми всі

                        Маємо його оберігати…

                                                                                                                             О.Гончар

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ Вступне слово вчителя

Учні, сьогоднішній наш з вами урок буде проходити в Країні  Орфографії. Тому зараз ми туди і вирушаємо, де будемо стояти на місточку між вивченим матеріалом і тим, з яким зараз будемо знайомитися.

  Урок проведемо  у вигляді заочної мандрівки. 

           Діти а чи пригадуєте з якими орфограмами ми ознайомлювалися на попередніх уроках?

Хто може назвати.

ІV. Оголошення теми , мети та завдань уроку.

Робота з зошитом  

(запис теми уроку в зошиті)

Учні уявіть собі, що наша мова це океан слів. Країна Орфографії з орфограмами – це мудра господиня, володарка цього океану слів. У нашій мові немає жодного слова, де б не використовувалася певна орфограма . І сьогодні ми розпочнемо вивчення подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних звуків, навчимося розрізняти подвоєння та подовження слів.

Дітки. Я на дошці, а в своїх зошитах разом накреслимо табличку і заповнимо її .

 

 

 

 

 

 

 

Відбувається на межі

 

 

 

Префікс +корінь

 

 

Корінь +суфікс

 

Основа+основа

 

Віддати

Беззубий

Оббігти

Віддаль

 

 

 

 

 

Вугілля

Розрісся

Зілля

Сонний

 

Спеццех

Військкомат .

 Робота з підручником

Відкрийте підручники на сторінці 138 знайдіть вправу 340

V. Закріплення знань шляхом практичної роботи.

1. Колективна робота з текстом .

Прочитати, визначити тему й головну думку

Мова – це духовна скарбниця нації. Її серце…

Українська мова- відображення нашої національної культури. Саме в слові культурна сила народу. Бо наша мова мала складний шлях розвитку і численні заборони. Українці щоденно об'єднувалися  і робили все, аби їхнє слово вдосконалювалося та передавалося нащадкам з покоління в покоління.

   До  нашого часу дійшли культура, досвід, мудрість, звичаї пращурів, бо вони віддали  до мовної скарбниці все те, чим маємо пишатися зараз ми.

Чи була б Україна відома, якби не мова, котрою писали свої невмирущі твори найвизначніші письменники такі, як Т.Шевченко, Франко, Леся Українка, Котляревський. Ми повинні віддячити їм шаною.

     Слово -  бездонна криниця, з якої ми черпаємо розум і красу наших традицій, по яких можна побачити культуру нації.

Отже, коли відбувається подвоєння ? у підручнику сторінка 139 табличка

 

2. Словниковий диктант ( запишіть слова у три колонки …)

Миттю, узбіччя, денний , вроджений, дерев'яний , Хмельниччина, тьмяний, адресований.   

3. Творча робота. Скласти висловлювання на тему : « Мова – коштовний скарб народу».

   V. Рефлексія уроку

Закодований диктант

Префікс+корінь – 1

Корінь+ суфікс -2

Основа+основа-3

Вітамінний , віддалік, юннат, беззвучно, щоденник, годинник, роззброїти, ранній.

Метод мікрофон: 

  • найбільше мене зацікавило…
  • на уроці мені стало зрозумілим, що…
  • я дізнався про….

VІ Взаємооцінювання

VІІ Заключне слово вчителя :

Мова наша – то перлина,

Подарована віками.

Нехай квітне Україна

Мова хай росте із нами

VІІІ домашнє задання

Опрацювати параграф 34, виконати вправу 343, скласти есе на тему: « Що для мене українська мова?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мова – це духовна скарбниця нації. Її серце…

Українська мова- відображення нашої національної культури. Саме в слові культурна сила народу. Бо наша мова мала складний шлях розвитку і численні заборони. Українці щоденно об'єднувалися  і робили все, аби їхнє слово вдосконалювалося та передавалося нащадкам з покоління в покоління.

   До  нашого часу дійшли культура, досвід, мудрість, звичаї пращурів, бо вони віддали  до мовної скарбниці все те, чим маємо пишатися зараз ми.

Чи була б Україна відома, якби не мова, котрою писали свої невмирущі твори найвизначніші письменники такі, як Т.Шевченко, Франко, Леся Українка, Котляревський. Ми повинні віддячити їм шаною.

     Слово -  бездонна криниця, з якої ми черпаємо розум і красу наших традицій, по яких можна побачити культуру нації.

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку