Урок позакласного читання "Мова-дивний скарб"

Про матеріал

Ми не завжди собі уявляємо, яке багатство є у кожного з нас, цей скарб ми не завжди помічаємо, не завжди цінуємо. Але без нього ми не можемо жити. Ви здогадалися, що я маю на увазі?

— Це наша мова. Вона нам рідна, як мама і тато, як та земля, на якій ви зростаєте. Бо це мова, яку ми всі чуємо змалку, якою промовили перші слова. Ця мова зрозуміла і рідна всім нам. І так само, як у кожної людини є одна мама, так і мова рідна лише одна. Людина може знати дві, три і більше мов, але рідною залишається материнська мова.

Перегляд файлу

УРОК 1.                           Дата____________

Тема: Мова  — дивний  скарб.

Мета. Розвивати  навички правильного і виразного читання, вчити учнів висловлювати власну думку, давати повні відповіді на питання; ви­ховувати бажання вивчати рідну мову.

Обладнання. Записи, виставка книжок, малюнки учнів, ілюстрації.

Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

I.  Вступна бесіда про уроки позакласного читання у 3 класі.

Ознайомлення з підручником Н.М.Гордієнко з позакласного читання.

Учитель знайомить дітей з новим підручником, за яким вони працю­ватимуть на уроках позакласного  читання.

— " Позакласне читання" познайомить вас із віршами і оповіданнями про світ природи, радість дитинства, цінність книги; перенесе у казки, в яких до­бро перемагає зло. Мандруючи сторінками підручника, ви відкриєте для себе багато нового; будете вдосконалювати своє уміння працювати над творами різних жанрів, вчитися висловлювати своє ставлення до про­читаного. Крім "Позакласного читання ", допомагатиме вам на уроках "Робочий зошит ".

II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  Діти, ми не завжди собі уявляємо, яке багатство є у кожного з нас, цей скарб ми не завжди помічаємо, не завжди цінуємо. Але без нього ми не можемо жити. Ви здогадалися, що я маю на увазі? (Відповіді дітей.)

  Це наша мова. Вона нам рідна, як мама і тато, як та земля, на якій ви зростаєте. Бо це мова, яку ми всі чуємо змалку, якою промовили перші слова. Ця мова зрозуміла і рідна всім нам. І так само, як у кожної людини є одна мама, так і мова рідна лише одна. Людина може знати дві, три і більше мов, але рідною залишається материнська мова.

IІІ. Читання та обговорення вислову Кіндрата Крапиви про мову.

ІУ. Опрацювання вірша Дмитра  Білоуса "Найдорожче".

  Прочитайте вірш  і скажіть, яку мову любить кожна людина ?

  Кожен народ гордий з того, що він має свою державу, мову і вільно живе у своїй країні. Ми, українці, зовсім недавно здобули свою незалежність (у 1991 році). І хоч як не глумилися з нашої мови, принижували і забороняли, не хотіли слухати і чути мелодику звучання, але сьогодні вона відроджується. Бо і не змовкала в устах патріотів рідного слова, звучала в народній пісні, бо люди берегли її як перлину, щоб колись заговорити нею на повний голос. Ваше завдання — плекати і вивчати рідну мову.

V.  Ознайомлення із мовними цікавинками.

  Яке слово люди вимовляють найчастіше?

  За якими правилами розмовляють японці?

  Яку роль мають жести?

--- Яке ім'я є найпоширенішим на нашій планеті?

---А яке прізвище є найпоширенішим в Україні?

УІ. Фізкультхвилина.

                                                           Встаньте, діти, посміхніться,

                                                           Землі нашій уклоніться

                                                           За щасливий день вчорашній.

                                                           Всі до сонця потягніться,

                                                           Вліво, вправо нахиліться,

                                                           Веретенцем покрутіться.

                                                           Раз присядьте, два присядьте

                                                           І за парти тихо сядьте.

УІІ. Читання казки Джані  Родарі "Хвалькувата миша" зі збірки "Казки по телефону"

1. Читання вчителем.

2.  Словникова робота.

Учні з дошки читають пірамідки слів за вчителем, правильно наголо­шуючи кожне слово.

вряди-годи                 горище                         тямили

невігласи                    сумирні                       недотепи

зойкнути                     тхнуло                        завбільшки

схрумала                     дечого                         парміджанський

превелике                  задовольнятися           горгондольський

   Прочитайте слова з наголосом на першому складі.

3.  Самостійне напівголосне читання.  Відповіді на запитання.

4. Робота в робочому зошиті. Завдання 2.

5. Фізпауза для оченят.

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок  1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.                                                                                                                                       

УІІІ.   Читання "Плутаної казки" Джані Родарі.

1.   Словникова робота.

Читання слів із карток-блискавок. (Картка, на якій надруковано слово, на мить показується дітям, а вони повинні прочитати слово). Слова: Діоміра, лушпиння, баклажанний, соус, балакаєш, Дель Дуомо, сольдо.

2. Самостійне читання мовчки.

— Читаючи цю казку, подумайте, чому Джані Родарі написав таку казку?

3.   Читання в ролях. Відповіді на запитання.

  Чи розповідали тобі батьки казки, коли ти був маленьким? Яка була твоя улюблена казка?

4.Виконання завдання 3 в робочому зошиті.

5. Повідомлення про Джанні Родарі.

Джанні Родарі (1920-1980)

Італійський письменник Джані Родарі народився 23 жовтня 1920 року. Його батько був пекарем, а мати — служницею. Навчався у дитинстві музики, та коли раптово помер глава сім'ї, довелося думати не про скрипку, а про хліб...

Певний час працював учителем в школі — саме там проявився його хист до вигадування усіляких історій. Згодом це привело італійця в журна­лістику і в літературу.

Із спогадів дружини Джанні Родарі ми дізнаємося, як з'явився образ Чіполліно.

"Після війни Джанні працював у звичайній та вечірній школах. В останній вчилися люди, які заледве закінчили п'ять класів. Звичайно, треба було помізкувати, як зробити для них навчання легшим, швидшим та більше наближеним до життя. Мій чоловік старався знаходити приклади, які б легко запам'ятовувались і на яких можна було б засвоїти матеріал. І власне, коли потім він розмірковував, як зробити викладання у школі доступнішим, згадав про базар: усі ці помідори, фрукти, цибулю тощо. Звідти й почалася історія Чіполліно...Цей персонаж мій чоловік не один рік виношував у собі, перш ніж

написати книгу.

Часто питають: чому вибір упав саме на цибулю? По-перше, вона є в кожній домівці. А по-друге... Цибуля має сильний запах, а тому в Чіполліно — сильний характер. Такими він вчить бути і дітей. Мовляв, якщо вибрати правильну мету і боротися за неї, твоє життя обов'язково зміниться!"

Автор книжок — "Пригоди Чіполліно", "Джельсоміно в країні брехунів", "Казки по телефону", "Торт у небі" та ін. Лауреат премії імені Ганса Крістіана Андерсена. Помер 14 квітня 1980 року.

За матеріалами газети "Експрес "

3.  "Старі прислів'я" (збірка "Казки по телефону") Джанні Родарі (с. 155

VI. Підсумок уроку.

1. Виконання завдання 1 в робочому зошиті.

2. Відповіді на запитання.

  Що нового ви дізналися на уроці?

— Яка назва теми?

  Який твори  ми читали? Хто їх  автори?

---  Який твір вам запам’ятався найбільше і чому?

VІІ .Домашнє  завдання.

Підготувати  цікаві розповіді про  осінні зміни у природі.

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку