Урок позакласного читання "Українські народні казки"

Про матеріал

Ми зустрiнемось в казцi,

Щоб у радiсну мить
Зрозумiть, як прекрасно
В свiтi бiлому жить.

Хай минає дитинство
У мигтіннi лiт,
Не забудеться казки
Лагiдний свiт.
Я запрошую вас до подорожi. Адже всi ми
любимо мандрувати. Яку дорогу обрати, куди вирушити? Потрiбно з'єднати букви стрiлочками i прочитати назву нашої подорожі.
Тож вирушаймо! Звучить музика з казок.

Перегляд файлу

Урок  3.                              Дата____________                                        

 Тема Українські народні  казки.                                                                                                                 Мета. Заохочувати до читання казок; розвивати спостережливість, увагу; активізувати читацьку пам’ять. Закрiплювати вмiння розпiзнавати народну та авторську казку; формувати оцiннi судження. Виховувати чуйнiсть, доброзичливiсть.                                  

Обладнання. Iлюстрацiї до казок, персонажi казок (силуетнi картинки), таблицi, виставка книг, запис мелодiй iз казок, збiрники “Позакласне читання. 3 клас”.
                                                         Хiд уроку
І.Органiзацiйний момент.

Ми зустрiнемось в казцi,
Щоб у радiсну мить
Зрозумiть, як прекрасно
В свiтi бiлому жить.

Хай минає дитинство
У мигтіннi лiт,
Не забудеться казки
Лагiдний свiт.
II. Повідомлення теми i мети уроку . Мотивація навчальної діяльності.
1. Бесiда.
Сьогоднi у нас незвичайний урок. Я запрошую вас до подорожi. Адже всi ми
любимо мандрувати. Яку дорогу обрати, куди вирушити? допоможе нам ця таблиця. Потрiбно з’єднати букви стрiлочками i прочитати назву нашої подорожі.
Тож вирушаймо! Звучить музика  з казок.

2. Мовленнєва розминка.
     Щоб потрапити у свiт казок, нам потрiбно провести мовленнєву розминку
а) Вправи для розвитку артикуляційного  апарату.
Артикуляцiйна зарядка.
— Що просить сказати лiкар, коли обстежує горло?
— Як дзижчить джмiль?
— Дмухни на кульбабку.
— Як пищать пташенята?
б) Повторения вивчених скоромовок.
в) Прочитайте “ланцюжок”.
(Казки маленькi, а розуму в них багато.)
3. Вiкторина “Хто ми i звiдки?”
Ми наближаємось до палацу казок, але на шляху — вікторина.
Вчитель показує малюнки, просить назвати героїв відомих казок i розповісти про них.
— З якої казки цi рядки?

• Вiд дiдуся втiк, вiд бабусi втiк, скоро буду у вас. (“Колобок “.)
• А мишенят i кликати не треба: вони вже за столом. (“Колосок “.)
• Мiй Котику мiй братику!
Несе мене лиска за крутiї гори, за бистрiї рiки. (“Котик i Пiвник”.)
• Оленка показала Iвасику, як на лопату сiсти. (“Iвасик- Телесик”.)
• Принесли козенята ножицi, голку з ниткою. (“Вовк i семеро козенят “.)                                      IIІ. Робота з виставкою книг.
      Орiєнтування в дитячих книжках.
     На виставцi представленi книжки, що мистять українські народні та лiтературні казки.
— Назвiть книги, якi бачите на виставцi.
— Що об’єднує цi книги?
—Якi з них мiстять авторськi казки, а якi народнi?

---Розповіді учнів про прочитані до уроку  казки.

  ІУ. Фiзкультхвилинка.
Станьмо, дiти, рiвненько.
Отак! Отак!
Вклонiмося низенько.
Отак! Отак!
Далi руки отак в боки,
Веселенько пiдем в скоки!
Ось так усi стриб! Стриб!
А нiжками диб! Диб!
В гору ручки пiднiмаймо,
І всi тихо присiдаймо.

V. Читання казки "Язиката Хвеська"

1. Читання І частини ст.12-13.

а) читання вчителем;

б) словникова робота:   гірше, задзвонить, вмовляв, не помага, панщина, неминуче, почіпляв, притхнулась, ятір, узлісся, рясно, гнуться.

в) самостійне читання.

г) читання в ролях.

2. Читання ІІ частини тексту ст.14-15.

а) самостійне читання;

б) Словникова робота:

Бублейна                 зачепила               струшувати

нашорошила           умовляла              не велів

свита                        трапилось            погомоніли

в) Читання ланцюжком;

г) Читання в ролях.

3. Фізпауза для оченят.

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок  1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.                                                                                                                                       

4. Читання ІІ частини тексту ст.16-17.

а) мовчазне читання;

б) читання в ролях;

в) словникова робота:

поминуло---                                такий-сякий---

 не сповна розуму---                  наплете---

дайте доброго хльосту---           не базікала---

оступився---                                похнюпила---

не ляпай---                                  знишкла---

г) вибіркове читання.

VІ.Доповнення, розширення, уточнення читацького досвіду учнiв.
Виконання завдань 1,2,3,4 в робочих зошитах.

УІІ. Iнсценiзацiя твору .

VІІI.Пiдсумок уроку.
1. Бесiда.
Час повертатися додому. Для того, щоб допомогти машинiсту швидше нас довезти, давайте вiдновимо прислiв’я, в яких загублено кiнцiвки. Це додасть швидкостi потягу.
Мудрим нiхто не вродився, а ... (навчився).
Без труда нема ... (плода).
Де сила не вiзьме, там розум ... (допоможе).
До змiсту яких казок пiдходять цi прислiв’я?
2. Рекомендації до самостійної діяльностi.
Їхав поїзд наш невпинно
iз казкової країни.
Там живуть герої чемнi,
добрi, ввiчливi! Напевно,
Ви такими будете,
Поради не забудете.

Читайте! Пiд шелест сторiнок ви завжди перенесетесь у казковий свiт. Вивчайте казки! Переказуйте! Нехай вони iдуть по свiту, нехай живуть серед нас І пiсля нас. Хай вчать нас, як треба по правдi жити.
Намалюйте за бажанням iлюстрацiї до казки, яку ми прочитали на уроцi.

ІХ. Домашнє  завдання.

Прочитати  і підготувати розповідь про літературну казку.

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
4471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку