Урок позакласного читання "Надійшла весна прекрасна" 3 клас

Про матеріал

Цей урок входить до циклу уроків позакласного читання "Цікавий світ навколо тебе". В ході підготовки та під час уроку учні ознайомляться із природними процесами, що відбуваються навесні, з народними традиціями, пов'язаними із зустріччю весни, народними прикметами, веснянками, описами весняної природи у творах українських письменників.



Перегляд файлу

Урок позакласного читання, Зкл.

Тема. Надійшла весна прекрасна...

Мета. Познайомити учнів із природними процесами, що відбуваються навесні, вчити спостерігати за ними. Ознайомити з народними традиціями, пов’язаними із зустріччю весни, віршами, піснями, веснянками, описами весняної природи українських письменників. Розвивати вміння декламувати вірші, прозу. Виховувати любов до рідного слова, повагу до народних традицій, любов до природи свого краю.

Обладнання. А. Волкова. Весна,  малюнки дітей про весну, весняні фотоілюстрації, книги про весну, додатковий матеріал для читання.              

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  1. Загадка

Все у зелені довкола:

Пасовище, ліс і поле.

Мчать струмочки од ріки,

Ліплять гнізда ластівки.

І в сороки новина –

Облетіла всіх вона,

Сповіщаючи: -... ! (весна)

  • У кожного є своя улюблена пора року. І все ж одна з них навіює особливу радість - це весна.
  • Весна... Вже сама згадка про неї будить у серці радість, тривогу. Це свято оновлення і відродження природи, його відчувають і по-своєму переживають тварини і рослини, дорослі і діти - усе, що є живого на землі.
  1. - Чи подобається вам, діти, весна? За що ви її любите?
  • Розгляньте весняні фотоілюстрації. Що ви можете сказати про весняне сонце, небо. Чи прокинулись уже дерева від зимового сну?

А які квіти першими її вітають?

III. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми з вами помандруємо сторінками усного журналу « Надійшла весна прекрасна». На його сторінках ми познайомимось із віршами і весняними описами природи українських поетів і письменників, із народними прикметами, а також дізнаємось, як наші предки закликали і зустрічали весну.

IV. Усний журнал

1-ша сторінка. «Якщо уважно довкола подивитися»

- Готуючись до уроку, ви познайомились із книгою Алевтини Волкової «Весна». Що ж нового ви для себе відкрили в цій книзі? Давайте проведемо бліц-опитування. Я буду задавати вам питання, а ви швидко на них відповідати.

  1. Як іще називають ранню весну? (Весна світла)
  2. Коли настає день весняного рівнодення? (22 березня)
  1. Які птахи прилітають першими з далеких країв? (граки, жайворонки, шпаки)
  2.   У яких тварин навесні збільшуються сім’ї?
  3. Як пробуджуються дерева?
  4. Звідки пішла назва рослини мати-й-мачуха?
  5. Які чотири періоди розрізняють у весни? Яким місяцям вони відповідають?
  6. Чому потрібно оберігати граків?
  •       Молодці, уважно читали і багато запам’ятали. Гортаємо журнал далі.

2-га сторінка « Поетичний вернісаж »

  •       Весна - це сама поетична пора року. Пробудження і оновлення природи, буяння соковитої зелені дерев і трав, розмай квітів надихали поетів до написання чудових віршів про красуню - весну. Перша група учнів познайомить нас із деякими з них. (Учні читають вірші, які їм найбільше сподобались)
  •       А зараз давайте прочитаємо ще один чудовий вірш, який написав відомий нам поет А. Костецький «Весняні дарунки»
  •       То що ж дарує весна?

3-тя сторінка « Благослови, мати, весну закликати»

  • З давніх-давен доля простих людей залежала від природи, від того, яким буде врожай. І від того, якою буде весна, залежав добробут сімей. А люди дуже вірили у богів сонця, весни, врожаю. Український народ всіляко старався задобрити богів. Весну зустрічали радісно та пишно, з піснями, танцями, іграми. Ці пісні називались веснянками, гаївками. Гагілками, маївками, манівками, рогульками, ягівками.
  • 4березня дівчатка й малі діти виходили на найвищі гірки, високо піднімали круглий хлібна вишитому рушнику - закликали весну. Потім ділили між собою хліб, пригощали ним птахів.

Благослови, мати,

Весну закликати!

Весну закликати,

Зиму проводжати!

  • А які ще пісні-заклички співали? ( Учні читають веснянки, які знайшли і вивчили)
  • Свято закликання весни завжди починалося і закінчувалось  «кривим танцем». Давайте і ми виконаємо його. Дівчатка беруться за руки, бігають ланцюжками між посадженими на землю хлопчиками і приспівують:

А в кривого танця

Та не виведем кінця,

Терба його та й виводити,

Лад йому та й знаходити.

Ой, вулиця та широкая, 

Чого травка невисокая?

Бо парубки істоптали,

Великими та й ножищами,

Подертими постолищами!

Ой, вулиця та й вузенькая,

Чого трава зелененькая?

Бо дівоньки істоптали Маленькими ноженьками,

Червоними та чобітками,

Золотими та підківками!

(Фізкультхвилинка «Кривий танець»)

4-та сторінка. « Народ скаже, як зав’яже»

  • Народ давно спостерігав за змінами, які відбувались у природі і помічав, як з ними пов’язана погода. Це мало важливе значення , бо було пов’язане із сільськогосподарською працею - коли починати сіяти ті чи інші культури.
  • Квітуча, багатоголоса українська весна. Що ж відбувається навколо нас ранньою весною? Які її прикмети?
  • А які прислів’я про весну ви знайшли?

Давайте ще прочитаємо у книзі «Збірник з позакласного читання»

5-та сторінка « Художники образного слова»

  • Не тільки поети знаходили у рідній мові прекрасні слова, щоб передати свої  почуття . Письменники теж, як справжні художники, змальовували цю зеленооку красуню. Але, замість фарб, вони користувались словами. Давайте послухаємо ці чудові словесні описи весняної природи. (Учні зачитують твори, що підготували)
  • А ось як описує прихід весни у ліс О.Копиленко. (Читання учнями вголос) V. Підсумок уроку
  • Ну ось ми і перегорнули останню сторінку нашого журналу. Вам сподобалось? Ви ще раз переконались, що весна прекрасна і чудова.

Вітайте з весною один одного і бажайте добра, сонця, хліба, пісні, миру на всій землі нашій. А на завершення нашого уроку складемо сенкан.

Весна

Прекрасна, зеленоока

Прилинула, завітала,прилетіла

Пора оновлення природи

Красуня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Завдання на УПЧ «Весна»

  1.          Дати відповіді на питання по книзі «Весна»

а) Як іще називають ранню весну?

б) Коли настає день весняного рівнодення?

в) Які птахи прилітають першими з далеких країв?

г) У яких тварин навесні збільшуються сім'ї?

д) Як пробуджуються дерева?

е) Звідки пішла назва рослини мати -й- мачуха?

є) Які чотири періоди розрізняють у весни? Яким місяцям вони відповідають?

ж) Чому потрібно оберігати граків?

  1. Дібрати вірші про весну, навчитися виразно їх читати.

Завдання на УПЧ «Весна» (17.04)

  1. Дати відповіді на питання по книзі «Весна»

а) Як іще називають ранню весну?

б) Коли настає день весняного рівнодення?

в) Які птахи прилітають першими з далеких країв?

г) У яких тварин навесні збільшуються сім 7?

д) Як пробуджуються дерева?

е) Звідки пішла назва рослини мати -й- мачуха?

є) Які чотири періоди розрізняють у весни? Яким місяцям вони відповідають?

ж) Чому потрібно оберігати граків?

  1. Знайти прислів'я про весну і весняні прикмети.

 

 

Завдання на УПЧ «Весна»

1.Дати відповіді на питання по книзі «Весна»

а) Як іще називають ранню весну?

б) Коли настає день весняного рівнодення?

в) Які птахи прилітають першими з далеких країв?

г) У яких тварин навесні збільшуються сім'ї?

д) Як пробуджуються дерева?

е) Звідки пішла назва рослини мати -й- мачуха?

є) Які чотири періоди розрізняють у весни? Яким місяцям вони відповідають?

ж) Чому потрібно оберігати граків?

  1. Знайти пісні веснянки, гаївки, заклички весни.

Завдання на УПЧ «Весна» (17.04)

  1. Дати відповіді на питання по книзі  

«Весна»

а) Як іще називають ранню весну?

б) Коли настає день весняного рівнодення?

в) Які птахи прилітають першими з далеких країв?

г) У яких тварин навесні збільшуються сім 7?

д) Як пробуджуються дерева?

е) Звідки пішла назва рослини мати -й- мачуха?

є) Які чотири періоди розрізняють у весни? Яким місяцям вони відповідають?

ж) Чому потрібно оберігати граків?

  1. Знайти твори про весну, вибрати з них уривки, в яких описується прихід весни чи природа навесні і навчитися їх гарно і виразно читати.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рожко Світлана
    Цей урок буде цікавий та корисний вчителям початкових класів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Рожко Світлана
Додано
10 січня 2018
Переглядів
5685
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку