Урок позакласного читання у 3 класі на тему " З чистого джерела народної мудрості."

Про матеріал
Підтримувати інтерес учнів до казки, систематизувати знання учнів про народні казки,удосконалювати техніку виразного читання, ; вчити ді¬тей зв’язно, логічно, послідовно викладати свої думки; розуміти мо¬ральний зміст казок; розвивати мовне чуття, уяву, творчі здібності дітей; виховувати любов до матері, доброзичливе ставлення одне до одного; прагнення до добра й справедливості.
Перегляд файлу

Тема: Урок позакласного читання у 3 класі на тему «З чистого джерела народної мудрості».

Мета:Підтримувати інтерес учнів до казки, систематизувати знання учнів про народні казки,удосконалювати техніку виразного читання, ; вчити ді­тей зв’язно, логічно, послідовно викладати свої думки; розуміти мо­ральний зміст казок;

розвивати мовне чуття, уяву, творчі здібності дітей;

виховувати любов до матері,  доброзичливе ставлення одне до одного; прагнення до добра й справедливості.

Обладнання: картки  з деформованим текстом, з зашифрованими прислів’ями, з уривками з казок, з скоромовкою, гра «Морський бій», матеріали для гри «Неймовірні гіпотези», казка « Про матір зозулю».

Хід уроку:

Мовна зарядка

Перед початком заняття, проведемо розминку.

1. Скоромовка (Промовляємо скоромовку повільно, швидко, весело, сумно, сердито)

Ми завзяті подорожні,

Сили в нас непереможні.

Кажемо правду, не жартуємо:

В край казок ми помандруємо

 

2. А тепер пограємось в гру «Фантастичні гіпотези».

Для цього, не дивлячись, візьміть одну картку з одного конверта, а іншу з другого конверта. Пофантазуйте, що було б як би?..

Повідомлення теми уроку:

   Уважно подивіться на картки і прочитайте на них закодовані слова, ви дізнаєтесь тему нашого уроку.

 

 

 

днкуснамс

ямигкнароднашо

апртворчістьсми

 

 

Які жанри усної народної творчості ви знаєте?

( Складання асоціативного куща)

А зараз ми пограємось у гру «Морський бій» і ви дізнаєтесь над яким видом  твору,

ми далі  будемо працювати:                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б-3, Д- 9, Ж- 7, Г -6, З- 4.

Вікторина « З якої казки?»

Казки просять:

«А зараз ви, друзі, згадайте про нас!»

Мишка дім собі знайшла,

Мишка добра та була.

В домі тім в кінці кінців

Багатенько мешканців.

(«Рукавичка»)

Дід прийшов та як погляне −

Що за диво? − аж упрів.

Взявся міцно. Тяне-тяне...

Ледве-ледве не зомлів.

Дід на поміч кличе бабу…                                                                                                                                                                                                                                        

 

  Гра «Відгадайте назву казки».

—       В цих словах складіть великі букви справа наліво — і прочитаєте назви казок.

•    Катя, Оля, Борис, Олег, Ліда, Олена, Костя.

•    Андрій, Кирило, Петро, Ірина, Руслан.

•    Олександр, Корній, Розалія, Ігор, Світлана.

     •    Аманда, Зоя, Ентон, Римма, Едуард, Дмитро, Аркадій, Захар, Олег, Ксенія.

Гра «Перевірте себе».

Кожна пара обирає собі казку й отримує картку із записаними реченнями. Треба визначити, чи є в казці такі речення, й поставити знак «+», якщо вони відповідають змісту

І пара — «Колосок»

•    Мишенята було тільки й знають, що танцюють та в ігри грають.

•    От вже й обмолотив Півник колосок.

•    Треба тісто замісити та пиріжки спекти.

•    Замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі.

•    А коли нагоріло, посадив пироги.

•    Хто ж таких танцюристів пиріжками пригощає?

II     пара — «Вовк та козенята»

•    Зробила собі хатинку у лісі на пагорбі.

•    Кожного дня ходила коза в ліс за їжею.

•    Козенята почують матінку й відмикають ворота.

•    Наша матінка співає тонесеньким голоском.

•    Відчинили козенята вовкові.

•    Повернулася коза додому і похвалила діток за те, що вовкові дверей не відчинили.

III     пара — «Лисичка та журавель»

•    Були собі лисичка та журавель.

•    А лисичка наварила картоплі, розмазала по тарілці та й припро­шує.

•    Журавель до кашки — стукав, стукав дзьобом по тарілці — нічого не вхопить.

•    Он уже лисичка йде до вовка в гостину.

•    А журавель не гуляє: все дзьобом у глечик, усе в глечик.

•    Так розсердилася, що й подякувати забула, як годиться.

Читання деформованого тексту.

Прочитайте уривки, які перед вами. До якої казки належить текст?

Жила собі коза. У неї лобу сероме  козенят. Зролаби наво собі тинхаку в сілі. огоКожн  дян холади зако в сіл за їжею. маСа депі, а камдіт канаже тинуха закнутим і німуко рейдве  ен ривідквати.

 

Коли тима лаввійш од тиха, кидоч наод аз ноюод чаполи вогорити, як ниво сукчали аз матір’ю.

…А масьо кадоч нікочо ен заскала. онаВ лазня з ніг масіту тявзут й прислане їй диво в мисці – мипоти ноги.  

 

діТо спало вікнязе ан кудум слапоти лихма тейді. Ті як йшлипри до лариКи Ком'якижу, як чаполи сипроти, як стали колішнавки та заплалика, то й нів мас не витерпів, лакавзап. А діто й жека:

— Ну, для сав, для лихма токді, я все блюзро.

 

Які види народних казок ви прочитали?

Сьогодні ми з вами прочитаємо побутову народну казку.

Уважно подивіться та прочитайте закодовану назву казки.

юлузоз рітам орП

                        (Про матір зозулю)

 

 

А зараз прочитайте початок казки.

 

Жила в одному далекому селі бідна вдова. І було в неї чотири сини, один за одного кращий. Та спіткало їх велике горе: захворіла мати, бідна вдівка, лежить сама в хатині, й нікому навіть води подати.

От прийшов з поля найстарший син та й каже мамі суворим голосом, чому вона не приготувала обіду. А бідна вдівка зітхнула тяжко і каже:

— Подай, синочку,мені скляночку водички, може, я вип’ю та здужаю піднятись.

 

-Як видумаєте про, що буде розповідатися далі?

(Відповіді дітей)

Читання другої частини.

Розсердився старший син — не звик мамі допомагати. Грюкнув дверима й пішов.

 

-Чи підтвердилися ваші передбачення?

-Як видумаєте про, що буде розповідатися далі?

(Відповіді дітей)

Читання третьої частини.

Так само зробили й два середні брати. Залишилась у матері надія на найменшого сина, котрий десь забарився. Та от він повернувся додому і ще з порога крикнув:

— Мамо, подавай їсти!

-Чи підтвердилися ваші передбачення?

-Як видумаєте про, що буде розповідатися далі?

(Відповіді дітей)

Читання наступної частини.

А як побачив, що мати не підіймається з постелі, розсердився:

— Чого це ти й досі їсти не зварила?

— Синку, — каже мати, — я нездужаю. Подай мені склянку води!

Молодший син грюкнув дверима й вийшов надвір.

 

-Чи підтвердилися ваші сподівання?

-Як видумаєте про, що буде розповідатися далі?

(Відповіді дітей)

Читання заключної частини.

 

Зайшли ввечері сини до хати й бачать, що у матері виростають крила й покривається вона зозулиним пір’ям. А на ранок перетворилася вона зовсім у зозулю, випурхнула у вікно. Стали сини їй у слід плакати, прощення просити, каятися. Та почули тільки Й останні слова: — Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку

 

-Чи підтвердилися ваші сподівання?

Повторне читання казки «ланцюжком».

Робота над змістом казки.

       1. Чи було притаманне дітям справжнє почуття любові до матері?

   Чим це підтверджується?

2. У  чому, на ваш погляд, виражається любов до матері?

Як би ви вчинили, якби були на місці цих синів?

3. Пригадайте свою поведінку: який із ваших вчинків приніс матері найбільшу радість, а який- смуток?

4.Тож якими мріють бачити своїх діток усі матері?

Зараз ми з вами попрацюємо над прислів’ями.

Щоб прочитати зашифровані прислів’я, потрібно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери:

 

маотноин

гнондує

дітаейа,

дясксд

земкляк

злюздей

 

 

гматоіорг

днед

кщуїпищшї,

анлаел

заслдружридш.

 

баоезао

имастериіс

міпмп

сдонрцдер

ноео

гкрієк

 

Мати годує дітей, як земля дітей.

Матір не купиш, не заслужиш.

Без матері і сонце не гріє.

 

Які прислів’я про маму ви знаєте?

2.) Вправа»Криголами».

Напишіть вертикально  слово  матуся і за початковими літерами напишіть, яка у вас матуся?

М – мила

А – артистична

 Т  - трудолюбива

     У – успішна

      С – смілива

       Я -   ясна

Підсумок

Гра « Мікрофон»

-Які ваші враження від уроку?

- Що, на вашу думку, вдалося найкраще?

- Чого навчилися на уроці?

 

1

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку