Літературне читання.Олександр Дерманський "Білячок"

Про матеріал
Дана розробка буде в нагоді вчителям 3 класів у підготовці до вивчення літературної казки Олександра Дерманського "Білячок". Різноманітні інтерактивні вправи допоможуть учням краще усвідомити зміст даної казки,краще підготуватися до стислого переказу.
Перегляд файлу

Тема уроку: Олександр Дерманський «Білячок».                                                            Мета уроку: познайомити учнів з творчістю сучасного українського письменника Олександра Дерманського; розвивати  критичне мислення ; формувати читацькі навички; виховувати мовну етику.

Тип уроку: комбінований.

Форми і методи: групова,бесіда(евристичний),інтерактивні вправи: «Асоціативний кущ», «Передбачення», « Продовж речення», « Числова мозаїка», « Мікрофон».

Обладнання:автобіографія Олександра Дерманського (презентація), інтерактивна дошка, аркуші паперу, ілюстрації до казки,Тлумачний словник.

                                         Хід уроку

І.Організаційна частина.

Пролунав уже дзвінок,

Всіх покликав на урок,

Тож сідайте тихо ,діти,

Домовляймось - не шуміти.

На уроці - не дрімати,

А знання нові хапати!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Відгадайте загадку:

Скаче двором:»І-го-го!»-

Не боюся я його,

Бо воно спокійно й мило

З рук моїх травичку їло.(Лоша)

2. Метод «Асоціативний кущ».

- Що у вас асоціюється зі словом – відгадкою? (Запишіть свої відповіді на аркушах паперу)

 Презентації відповідей учнів.

ІІІ. Засвоєння нових знань.

1.Повідомлення вчителя.

Сьогодні ми познайомимося з творчістю Олександра Дерманського. Пригадайте,які твори цього сучасного українського письменника ми читали в Хрестоматії сучасної української дитячої літератури. (Відповіді дітей).

Презентація на інтерактивній дошці « Життя і творчість Олександра Дермансьного).

2.Робота за підручником ст.98.

3.Вправа « Передбачення».

- Прочитайте назву тексту.

- Як ви вважаєте, про що буде розповідатися у тексті?

( Відповіді дітей).

4. Робота з Тлумачним словником.

Словникова робота

Племя,лев’ячий пазур,димові кільця,лев’ячий кізяк,непарнокопиті,саламандри,єдинороги,арфа,кентаври.(Ілюстрації до словникових слів)

5.Читання тексту за особами ст.98-103.

6. Гра «Числова мозаїка».

- Скількох героїв казки на своєму шляху зустріли Нічка та Білячок?

7. Гра « Продовж речення».

1.- В Африці,в долині великої ріки…

2.- Воно якесь неправильне,-…

3.- Я неправильних тварин не вживаю,-…

4.-А можна… можна  мама залишиться з нами?-...

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

1.Метод « Мікрофон».

- До якого жанру належить даний текст?

- Чим сподобалася казка?

- Чи справдилися ваші передбачення?

- Що вас  найбільш здивувало у творі?

- Як називаються слова,які описують лоша?

 2.Добір заголовків до виділених частин казки (план).

4.Домашнє завдання.

-Підготувати стислий переказ за планом .

-Проілюструвати епізод казки,який вразив найбільше.

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2022
Переглядів
4711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку