Тема уроку: Олександр Дерманський «Білячок». Мета уроку: познайомити учнів з творчістю сучасного українського письменника Олександра Дерманського; розвивати критичне мислення ; формувати читацькі навички; виховувати мовну етику.
Тип уроку: комбінований.
Форми і методи: групова,бесіда(евристичний),інтерактивні вправи: «Асоціативний кущ», «Передбачення», « Продовж речення», « Числова мозаїка», « Мікрофон».
Обладнання:автобіографія Олександра Дерманського (презентація), інтерактивна дошка, аркуші паперу, ілюстрації до казки,Тлумачний словник.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
Пролунав уже дзвінок,
Всіх покликав на урок,
Тож сідайте тихо ,діти,
Домовляймось - не шуміти.
На уроці - не дрімати,
А знання нові хапати!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Відгадайте загадку:
Скаче двором:»І-го-го!»-
Не боюся я його,
Бо воно спокійно й мило
З рук моїх травичку їло.(Лоша)
2. Метод «Асоціативний кущ».
- Що у вас асоціюється зі словом – відгадкою? (Запишіть свої відповіді на аркушах паперу)
Презентації відповідей учнів.
ІІІ. Засвоєння нових знань.
1.Повідомлення вчителя.
Сьогодні ми познайомимося з творчістю Олександра Дерманського. Пригадайте,які твори цього сучасного українського письменника ми читали в Хрестоматії сучасної української дитячої літератури. (Відповіді дітей).
Презентація на інтерактивній дошці « Життя і творчість Олександра Дермансьного).
2.Робота за підручником ст.98.
3.Вправа « Передбачення».
- Прочитайте назву тексту.
- Як ви вважаєте, про що буде розповідатися у тексті?
( Відповіді дітей).
4. Робота з Тлумачним словником.
Словникова робота
Племя,лев’ячий пазур,димові кільця,лев’ячий кізяк,непарнокопиті,саламандри,єдинороги,арфа,кентаври.(Ілюстрації до словникових слів)
5.Читання тексту за особами ст.98-103.
6. Гра «Числова мозаїка».
- Скількох героїв казки на своєму шляху зустріли Нічка та Білячок?
7. Гра « Продовж речення».
1.- В Африці,в долині великої ріки…
2.- Воно якесь неправильне,-…
3.- Я неправильних тварин не вживаю,-…
4.-А можна… можна мама залишиться з нами?-...
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
1.Метод « Мікрофон».
- До якого жанру належить даний текст?
- Чим сподобалася казка?
- Чи справдилися ваші передбачення?
- Що вас найбільш здивувало у творі?
- Як називаються слова,які описують лоша?
2.Добір заголовків до виділених частин казки (план).
4.Домашнє завдання.
-Підготувати стислий переказ за планом .
-Проілюструвати епізод казки,який вразив найбільше.