Мета: підтримувати інтерес дітей до казки; закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки; розвивати пам'ять, спостережливість; викликати бажання творити добро, пробуджувати бажання читати казки самостійно.
Тип уроку: урок – вікторина
Урок позакласного читання « У світі казки чарівної»
Мета: підтримувати інтерес дітей до казки; закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки; розвивати пам'ять, спостережливість; викликати бажання творити добро, пробуджувати бажання читати казки самостійно.
Тип уроку: урок – вікторина
Обладнання: пісочний годинник; запис пісні «В гостях у казки»; телеграми від казкових героїв; малюнки ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки; картки із загадками; аудіозапис пісеньок- промовлянок; мікрофон; запис танцю бабусь – ягусь; ілюстративний матеріал до казок
Звучить пісня « В гостях у казки»
Діти, сьогодні я отримала кілька повідомлень на свій телефон. Від кого вони не можу визначити. Допоможіть мені – давайте розберемося разом.
Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. X. Андерсена
«Дюймовочка»)
Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнений листоношею Пєчкіним, приносить телеграми.
Як знайшов він колосок,
Борошна змолов мішок —
Пиріжків напік і з'їв,
Ледарів не пригостив. (Півник і двоє мишенят)
Я — хоробрий лицар!
Нікого не боюсь!
Своєю булавою із нечистю я б'юсь.
Хай невеличкий зростом,
Зате високий рід!
Хоча я з горошинки,
Та цар Горох — мій дід! (Котигорошко)
Коноплями обкрутився,
Ще й смолою обсмалився,
З великою булавою
Змія викликав до бою. (Кирило Кожум'яка)
Однією головою —
Воду випуска рікою,
Друга дивна голова
Вітром буйним з ніг збива.
Третя голова дихне —
І палає все вогнем. (Триголовий змій)
Вірність — почуття хороше,
Не купується за гроші.
Господиню я люблю
І для неї все зроблю.
Я за ласку їй віддячу
І віддам життя собаче.
Не здається у полон
Вірний пудель... (Артемон).
Фізкультхвилинка – танець бабусь - ягусь
III тур «Хто ми і звідки?»
На дошці — малюнки ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки.
IVтур «Чия це пісенька?»
Звучить запис пісеньок-промовлянок.
(Можна використати пісеньки: Колобка, Кози-Дерези, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки «Котик та півник», мами Кози з казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят», Вінні Пуха з повісті-казки Алена Мілна «Вінні-Пух та його друзі»).
Учні показують заздалегідь підготовлені уривки казок.
Вправа « Скажи і передай мікрофон другу»
Відзначаються найактивніші у вікторині
Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Людина починається з добра» (за творами В. О. Сухомлинського).