Тема. "ЗА ДОБРО ДОБРОМ ПЛАТЯТЬ "КРИВЕНЬКА КАЧЕЧКА" Тема." Оригамі. Пластика пеперу. Створення за схемою качечки"

Про матеріал

Мета: вдосконалювати знання учнів про чарівні казки, вміння ділити текст на частини; вчити усвідомлено переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до чужого майна.

навчити послідовності виготовлення виробів; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення, увагу; окомір; формувати комунікативну, інформаційну компетентність та компетентність самоосвіти та саморозвитку; виховувати культуру праці, творчість.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з літературного читання та трудового навчання

Тема :ЗА ДОБРО ДОБРОМ ПЛАТЯТЬ «КРИВЕНЬКА КАЧЕЧКА»

Тема : Оригамі. Пластика пеперу. Створення за схемою качечки

( слайд 1)

Мета: вдосконалювати знання учнів про чарівні казки, вміння ділити текст на частини; вчити усвідомлено переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до чужого майна.

 навчити послідовності виготовлення виробів; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення, увагу; окомір; формувати комунікативну, інформаційну компетентність та компетентність самоосвіти та саморозвитку; виховувати культуру праці, творчість.

Обладнання : компютер, телевізор, аудіозапис казки,таблиці для розчитування, ілюстрація до українських народних казок, папір для ори гамі.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Спочатку вітають гостей діти .

Сьогодні у нас незвичний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову.

Яка нас чекає й збагачує мову.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  1. Розчитування ( таблиці )
  2. Читання анаграм ( слайд 2)

ИСИЛЯЦ              ДЬВЕМІД          КЛИДОКРО                ТРІВЕ

  • Яке слово тут зайве? Чому?
  1. Читання прислів’їв  ( на дошці запис )

Яке частування – таке й дякування.

Без трудів не їстимеш пирогів.

Чия відвага, того й перемога.

  • Як ви розумієте ці прислівя. До яких казок вони підходять? ( «Лисиця та журавель», «Колосок», «Кирило Кожумяка» )
  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

Діти задають один одному питання.

  • Яку дань збирав змій із людей ?
  • За які риси характеру боявся змій Кирила Кожумяка ?
  • Як князівна повідомила батькові про те, що можна змія подужати ?
  • Що подумав князь. Коли побачив голуба ?
  • Чому Кирило погодився на бій із змієм ?
  • Які вимоги поставив Кирила Кожумяка перед князем ?
  • Як назвали урочище, де відбувся бій Кирила Кожумяки зі змієм ?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Що таке казка? (Повідомляє учень, який підготувався заздалегідь.)

Казка — це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті. Рослини і тварини в ній уміють розмовляти і робити все те, що й люди. У казках трапляються незвичайні чарівні пригоди. Казки мають повчальний характер.

Спробуйте прочитати прислів’я, яке склав народ.

(Казка — вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.) ( слайд 3)

Азкак–гадвика, ат в йні сьщо нельповча зумійзро .

Як ви розумієте цей вислів? ( Відповіді дітей.)

  -  Які ж бувають казки? (Побутові, про тварин, чарівні)

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над загадкою

Сьогодні ми завітаємо в гості ще до однієї казочки. А ось до якої саме, ви здогадаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

 (Плавала, купалася, сухенькою зосталася.)

— Хто це? (Качка)

— Сьогодні ми прочитаємо казку «Кривенька качечка» (с. 50–53). Це українська народна казка. Також на уроці ми з вами зробимо качечку за допомоги техніки ори гамі.

2. Підготовка учнів до сприймання казки

1) Словникова робота.

— Перш ніж прочитати казку, ознайомимося зі словами, які вам, можливо, будуть незрозумілі.

Слова записані на листочках .

Веретенце — ручне знаряддя для прядіння . ( слайд 4 )

Починок — пряжа намотана на веретено.

Кужілочка — частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

 Іва-діва — звертання до дівчини.

Полинули — полетіли. Коромисло -  деревяна  дугоподібна палиця для перенесення двох відер води.

Жалували — жаліли.

3. Первинне сприйняття казки ( аудіозапис)

4. Перевірка первинного сприймання

— Назвіть дійових осіб? (Дід, баба, дівчина, каченята)

— Чи сподобалася казка? Чим? (Тим, що качечка повернулася до свого табунця.)

— Як закінчується казка? (Перемогою справедливості.)

5. Читання казки учнями

— Для того, щоб ви краще зрозуміли зміст казки, перечитаємо її ще раз різними видами читання.

  • «Ланцюжком» (1-й ряд);
  •  «краплинками» (окремі учні);
  • «небо — земля»;
  • «очима»;
  •  «пошепки».

6. Виготовлення качечки.

Бесіда про папір та техніку оригамі.

– Виготовляти качечку  будемо з паперу.

– З чого виготовляють папір?

Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї. Виготовляли власноруч з шовкового дерева чи бамбуку.

В наш час папір роблять спеціальні машини з деревини, макулатури, соломи, ганчір̓ я, стебел кукурудзи. Такі машини виготовляють близько 1км паперу за секунду.

«Гарний папір примушує думати про гарні речі» – говорять японці.

Мабуть, не даремно саме в Японії виникло мистецтво складання паперу – оригамі.

Діти, я гадаю, з вас

Дехто в руки вже не раз

Паперовий аркуш брав,

З нього граючись, складав

Чи то човника, чи пташку,

Чи кишеньку, чи баклажку,

Чи то жабку, чи жучка,

Чи то просто літачка.

То ж повернемося з вами

До складання знову,

До мистецтва орігамі –

Є такеє слово.

Це японське давнє слово

Необхідно знати:

«Орі» – склад в японській мові,

Значить щось складати,

А папір свій називають

Всі японці – «гамі»,

Коли з нього щось складають,

Кажуть «орігамі».

Ми за допомогою техніки оригамі виготовимо качечку.

Описание: Орігамі. Качечки

7. Фізкультпауза .

8. Бесіда за прочитаним.

  А зараз повертаємось до нашої казки.Чому сумували дід та баба?

— Хто їм трапився у лісі?

— Як учинили дід та баба з качечкою?

— Що здивувало діда та бабу, коли вони наступного разу повернулися з лісу?

— Кого помітили сусіди?

— Чи здогадувалися дід з бабою, хто це був?

— Як вирішили діяти?

— Чим це закінчилося?

— Як відреагувала дівчина?

— Чи схвалюєте ви вчинок діда та баби? Чому?

9. Вибіркове читання

— Відшукайте і прочитайте речення про те, як дід з бабою принесли качечку додому.

про те, що дівчина була гарною;

про те, що дід і баба були самотніми;

про те, що дівчина знову перетворилася на качку.

 10. Читання учнями казки за логічно-закінченими частинами. Складання плану.

  • Зараз ми ще прочитаємо казку за частинами. Читати ми з вами будемо уважно, тому що будемо складати план до казки.

а) 1-а частина – до слів «а самі знов пішли по грибки».

Читання «Ланцюжком».

  • Чому дід і баба сумували? Що вони знайшли у лісі?
  • Що трапилось з качечкою?

б) 2-а частина – до слів «Так і зробили».

Читання «Небо-земля».

  • З чого дивувалися дід і баба? Кого помітили сусіди?

в) 3-а частина – до слів «Не плач, галочко!»

Читання  (пошепки)

- Кого побачили дід з бабою біля хати? Де взялася ця кривенька  дівчина? Як ви гадаєте, чому дід та баба спалили гніздечко?

г) 4-а частина – до кінця.

Читання (очима).

Орієнтовний план.

  1. Незвичайна знахідка у лісі.
  2. Таємнича помічниця.
  3. Дід і баба спалюють гніздечко.
  4. Дівчина не схотіла залишитися.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Яку казку читали на уроці?

До якої групи казок можна її віднести? Чому?

Що народ засуджує у цій казці?

Чого нас навчає ця казка? Чим ще ми займалися на уроці ?  ( відповіді дітей )

 

VІІ . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Детально переказувати казку (с. 50–53).

 

 

doc
Додано
11 липня 2018
Переглядів
2001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку