i провела класовод З класу Базйн Т. В.
Урок позакласного читання в З на тему:
Мета: розширити знання про cepiT книг, пробудити iHTepec до знань про pi3H0MaHiTHicTb природи. За допомогою Bipрозкрити красу природи та красу ociHHix виховувати чуйне ставлення до навколишнього CBiTY.
Обладнання: на яких зображено малюнки i поробки музичний “Дари дари саду”.
1
уроку
I.
Вчитель: у наш клас люди в добрий час
Гостей й миром. Ми вам люди, I BiTa€M щиро вас. Bcix запрошуем ласкаво На урок у клас.
II. Оголошення теми i мети уроку:
у нас урок позакласного читання, але перед тим, як розпочати урок, ви розгадати загадку.
Невидимка ходить гаем, BCi дерева роздягае.
Жовте листячко летить, ногами шелестить.
Сонце вже не
Коли, це бувае? ( Восени )
Вчитель: як ви вже вгадали мова буде йти у нас про золоту ociHb. Ось прочитайте тему, записану на у нас незвичайний урок, нестандартний. Ми помандруемо з вами у дивовижний CBiT природи. Упродовж ycix ypokiB ми з вами знайомились з книжками, журналами, газетами. Кожен з вас щось нове: хтось захопився cBiT0M природи, когось привабили про минуле нашого народу, хтось поринув у загадковий CBiT казок, дехто перевагу книгам, що допомогли заглянути у майбутне„ Ви BCi багато разом з якими мандрували дорогами на ми будемо розглядати книжки, твори лише на одну тему — тему oceHi i познайомимось як про цю пору року пишуть поети.
А зараз уважно розгляньте картини oceHi i пригадайте слова ми з вами вже вивчали, Спробуйте ” З якого я твору, чи
1) Край наш, писанка неначе,треба бачити!
( барв кругом розлито )
С. Сухомлинський.
2) В парках i садочках на i трави падають листочки
( Золота ociHb ) Катерина
З) Де ж ти, Куди подалось? замикае ociHb )
Костенко .
4) Я ж тут для BCix, а не для тебе лиш.
I просто ociHb щоб була красива.
Костенко.
Ця тема описана багатьма авторами. 0ciHb у складено багато казок, приказок,
На домашне завдання завдання ви були i3 ”бабусиноТ прикмети.
зачитують, прикмети.
А зараз уважно розгляньте виставку книжок.
- з книжок, представлених на бачите вперше?
- Хто з aBTopiB подарував нам про ociHb?
прочитаних до уроку книжок. ( книги i 3-4 кладуть на виставку, пропонуючи i прочитати
Де i як шукали
На уроках образотворчого мистецтва ми з вами готували малюнки до теми ” у садах i селах ” i на уроках трудового
з
навчання готували ” Дари природи ''. Розгляньте, будь ласка, малюнки i вироби з i природничого
0ciHb, наче талановита художниця, розмалювала дерева. То ж фарби oceHi ви запам'ятали?
А який подобаеться вам
Чому ociHb часто називають золотою?
- Який з ociHHix нагадуе золото?
А в якому що ви вчили, так часто повторюеться слово ”золотий” ?
Учень розказуе ” Жовтень ”
А давайте прочитаемо казку, яка називаеться 6epi3ka роздаровувала свое ociHHe листя читають казку i коротко переказують 3MicT прочитаного.
У багатьох казках змальована це жива icT0Ta, яка одягнула на себе шати i перетворюе увесь CBiT у казку. Пригадаемо з вами 'Коли вона загляне в сад”. ( розказуе так просить ' 'Заходь у щедра ociHb”, що до нас щедра oci%.
OciHb: Доброго дня, Я рада, що ви чекали на мене. Я
0ciHb, Та сама пора року, про яку прийнято казати — сиро, холодно, дощова погода. Але про ociHb е й слова: золота, багряна, врожайна, щедра.
гуси i лелеки
У крат 3aMopcbki i
0ciHb тиха, ociHb золотава,
Вийшла, мов лисичка на галяву.
0ciHb, ociHb, наступила, Листя сонечко у He6i
Як i завжди сяе,
Та калинонька червона
0ciHb
0ciHb — це пора збору та час зиму. Щедра та врожайна пора року.
( до композицй' ”Дари природи” ) яке багатство у нас на столах. Це часник, туга соковита капуста, солодка
морква, гарбузи-великани, квасоля, вирощена золотими руками У цьому часточка вашоТ Адже ви вдома допомагаете своТм батькам вирощувати городини? так , допомагаемо!
( Голос поза залом ) Телеграма! Телеграма!
Вчитель. Що трапилось? Г як тебе звати?
Заець. Звуть мене Листопадничок. А чому так? Тому, що ми ocTaHHi в тварини, на CBiT народжуються — З'являемось ми коли листя з дерев тому i звуть так. А чого Телеграму з
Вчитель читае телеграму:
“Ми заблукали у нам прийти до вас на свято“.
0ciHHi брати
Вчитель: ну як, запросимо Тх до нас на свято? А чи знаете ви як звуть ociHHi
Нумо, зайчисько, у тебе лапки пострибай на покажи Тм шлях до нас на свято,
0ciHb. Поки зайчик ми з вами, спробуемо загадки. Ось у мене в кошику листочки, а на листочка загадки:
1) У кожушку, я росту c06i в BCiM хочеться. ( ).
2) Падають з монети, ( Листя ).
З) Що за 3Bip Встав як стовпчик, сосною i сто1%гь серед трави — вуха голови. ( Заець ).
4) По полю рище, i свище, дерева ламае, до пригинае. ( BiTep ).
5) У теплий дощик народився, парасолькою накрився, може б з пострибав, якби другу ногу мав. ( Гриб
Поки зайчик давайте c06i, що ми ociHHi листочки.
Ми листочки, ми листочки
( стають у коло з листочками в руках ) Ми ociHHiT листочки.
Ми на
Ми
(
Раптом BiTep знову дмухнув листочки швидко здув. ( знову )
Bci листочки
( листочки вверх )
I на землю тихо
( за парти ).
Заходять три брати
Вчитель. Здрастуйте,
З чим до нас
Вересень. 13 добрим дощем.
Жовтень. З хрумким грибком. Листопад. З першим cHi>kk0M.
Вчитель. А ви нам принесли?
Вересень. фрукти та ягоди.
Жовтень. медок та святковий каравай. Листопад.
0ciHb. Кожен по-своему чудовий.нам про себе.
Верееень. Звуть мене Вереснем.
Звозить вересень в комори
Кавуни i яблук, груш i слив гори натрусив.
Жовтень. Тихо жовтень ходить гаем,
довкола аж горить. Ясен листя обсипае.
Дуб нахмурений стоТть.
I 6epi3ka над потоком.
Стала — наче золота.
BiTep, мовби ненароком.
Листопад. Листопад, падолист.
Тихий сад. BiTpy свист.
Ходить садом листопад, чистенько сад,
Ще у небеса як cpi6Ha роса.
Падають, як 30Pi, з явора листки, А над полем нитка дзвенить, як струна.
Зажурилась kBiTka, чуе вона.
Вчитель. Дякуем вам, за те. Що ви багато нам про ociHb. Проведемо наших ”По гриби”. умовно з нашими до так у подорож.
вверх до i оглянемось:
Що ви бачите внизу? ( Наше село )
- Як називаеться наше село?
А що особливого в нашому
Чим наше село
З якими селами межуе наше село?
А в kpaTHi ми живемо7
А тепер ми опинилися в ociHHb0MY Закрийте i MeHi:
що ви бачите в
( ЩО вони бачать В ociHHb0MY )
Я чула, що ви бачили багато про гриби: i TcTiBHi.
Пригадаемо як називаються гриби.
Розгляд MamoHkiB i називання i отруйних пригадують про гриби.
уроку.
Як багато ми говорили про ociHb.
А якими словами можна назвати ociHb?
( Красуня, чаклунка, художниця, господиня, панна). Настав час прощатися i3 нашою гостею.
дякуемо T06i, ociHb, за дари, за
0ciHb. Ну, вам, i А MeHi пора прощатись.
В добиратись.
Я кажу yciM: ” Бувайте!
0ceHi не забувайте!”
Вчитель. 0ciHb.., Золота вона, пишна, щедра, багата якими словами не винагороджував народ ociHb. 0ciHb — вона пригощае яблуками, грушами, сливами, готуе землю урожай. Про ociHb можна говорити багато i багато. А багато чого можна i3 наших книжок. Читання книжки — це мистецтво. То ж завжди читайте вдумливо, намагайтеся думку автора, своћии враженнями прочитаного з завжди у вас буде багато i
Оцйнювання знань
Д/з. А наступною нашою темою позакласного читання буде тема: ” У CBiTi ”