Урок №12 Дата_____________
Тема. РМ№2. Усний докладний переказ художнього тексту з елементами опису тварин.
Мета:
навчальна: виявити та оцінити рівень сформован ості в учнів умінь і навичок письмово докладно відтворювати зміст прослуханого тексту художнього стилю з елементами опису тварин;
розвивальна: розвивати зв'язне мовлення, аналітико-синтетичні мисленнєві навички, збагачувати словниковий запас;
виховна: виховувати любов до живої природи.
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
III. РОБОТА З ТЕКСТОМ. СПРИЙНЯТТЯ І ВІДТВОРЕННЯ ЗМІСТУ
Перше прослуховування тексту
► Прослухайте уважно текст, намагаючись усвідомити й запам’ятати його зміст.
БАГІРА
Пантера була чорна, як сажа, але з чудовими плямами на хутрі. Плями вилискували, як намальовані. Багіра була хитра, як шакал, смілива, як дикий буйвол, нестримна, як поранений слон. Та голос у неї був солодший за дикий мед, шерсть – м’якша за пух.
Під лискучою шерстю шовковистого підборіддя пантери ховалася невелика лисина. Лише улюбленець пантери Мауглі знав, що то слід нашийника. Лише йому розповіла Багіра, що народилася вона поміж людей. Її мати померла в клітці князівського палацу.
Багіру годували крізь грати з залізної миски. Та однієї ночі вона відчула себе звіром. Лапою зламала замок і втекла у джунглі. (За Р. Кіплінгом.) (97 сл.)
Лексична робота
Граматичне завдання.
Фізкультхвилинка
Листочки-парашутики, як стомлені пташки,
Летять і опускаються на трави і стежки.
Листочки-парашутики у лісі не злічить.
То осінь опускається, бо хоче відпочить.
Орфографічна робота.
Складання плану
4. Скласти план тексту (о р і є н т о в н и й : 1. Якою була пантера. 2. Слід нашийника на шовковистому підборідді. 3. Що розповідала Багіра своєму улюбленцеві. 4. Втеча з неволі).
Повторне читання тексту
Усний переказ учнями тексту
V. ПІДСУМОК УРОКУ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Опишіть свого домашнього улюбленця (5-7 речень). (за бажанням)