Урок "РМ№2. Усний докладний переказ художнього тексту з елементами опису тварини"

Про матеріал
Матеріал містить текст для усного переказу в художньому стилі з елементами опису тварини. Спрямований на розвиток у дітей уваги, сконцентрованості, мислення.
Перегляд файлу

                                      Урок №12                                 Дата_____________

Тема.      РМ№2. Усний докладний переказ художнього тексту з елементами опису тварин.

Мета:

 навчальна: виявити та оцінити рівень сформован ості в учнів умінь і навичок письмово докладно відтворювати зміст прослуханого тексту художнього стилю з елементами опису тварин;

 розвивальна: розвивати зв'язне мовлення, аналітико-синтетичні мисленнєві навички, збагачувати словниковий запас;

 виховна: виховувати любов до живої природи.

ХІД УРОКУ

I.  ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. РОБОТА З ТЕКСТОМ. СПРИЙНЯТТЯ І ВІДТВОРЕННЯ ЗМІСТУ

Перше прослуховування тексту

► Прослухайте уважно текст, намагаючись усвідомити й запа­м’ятати його зміст.

                                                                БАГІРА

 

 Пантера була чорна, як сажа, але з чудовими плямами на хутрі. Плями вилискували, як намальовані. Багіра була хитра, як шакал, смілива, як дикий буйвол, нестримна, як поранений слон. Та голос у неї був солодший за дикий мед, шерсть – м’якша за пух.

 Під лискучою шерстю шовковистого підборіддя пантери ховалася невелика лисина. Лише улюбленець пантери Мауглі знав, що то слід нашийника. Лише йому розповіла Багіра, що народилася вона поміж людей. Її мати померла в клітці князівського палацу.

 Багіру годували крізь грати з залізної миски. Та однієї ночі вона відчула себе звіром. Лапою зламала замок і втекла у джунглі. (За Р. Кіплінгом.) (97 сл.)

 

Лексична робота

  1. Дібрати синоніми до слів вилискувати (блищати, сяяти), хитрий (підступний, лукавий), сміливий (відважний), нестримний (рвучкий, енергійний).

Граматичне завдання.

  1. Пояснити написання слів: нестримна, м’якша, підборіддя, шерстю. Назвати вжите в тексті слово, що пишеться з буквою ґ. Пояснити вживання розділових знаків у третьому реченні (при порівняльних зворотах).

Фізкультхвилинка

Листочки-парашутики, як стомлені пташки,

Летять і опускаються на трави і стежки.

Листочки-парашутики у лісі не злічить.

То осінь опускається, бо хоче відпочить.

 

 

Орфографічна робота.

  1. Записати на дошці: хутро, плями, намальовані, нестримна, лисина, князівський палац, відчула себе звіром.

Складання плану

 4. Скласти план  тексту (о р і є н т о в н и й : 1. Якою була пантера. 2. Слід нашийника на шовковистому підборідді. 3. Що розповідала Багіра своєму улюбленцеві. 4. Втеча з неволі).

    Повторне читання тексту

Усний переказ учнями тексту

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Опишіть свого домашнього улюбленця (5-7 речень). (за бажанням)

 

docx
Додав(-ла)
Лялька Альона
Додано
19 вересня 2020
Переглядів
18972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку