Урок розвитку мовлення "Ділові папери. План роботи."

Про матеріал
Конспект уроку розвитку мовлення у 8 класі з серії "Ділові папери" з використанням проєктної технології.
Перегляд файлу

8 клас

Тема уроку: РМ Ділові папери. План роботи. Складання плану роботи над проєктом. Оформлення рубрик, стислих описів етапів роботи, аналіз результатів діяльності.

Цілі і завдання уроку: продовжувати формувати знання учнів з розвитку мовлення, а саме офіційно-ділового стилю; ознайомити із особливостями складання плану роботи як ділового документа; сприяти формуванню в учнів вміння складати модель плану роботи, зокрема над проєктом; дати поняття про важливість ділових паперів, зокрема плану роботи, у діяльності людини.

Сприяти розвитку пізнавальних процесів в учнів, вміння порівнювати, виділяти головне, організовувати пошукову діяльність; уміння спостерігати та робити висновки.

Виховувати компетентного мовця, національно свідомої, духовно багатої мовної особистості.

 

Наскрізні змістові лінії: громадянська відповідальність, здоров’я і безпека.

 

Ключові компетентності: уміння вчитися, спілкування державною мовою, здоров’язберігаюча, загальнокультурна (комунікативна), інформаційна (ІКТ).

 

Обладнання й матеріали: ПК, проектор, презентація, папір, клей, роздатковий матеріал (картки, фішки), учнівські зошити.

 

Методи й методичні прийоми:

1.Інформаційно- рецептивний:

А) словесний ( розповідь-пояснення, опис, бесіда

Б) наочний ( презентація, наочна модель )

В) інформаційний (пошук інформації в мережі)

Прийоми: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та графіки нових знань, робота з дидактичним матеріалом.

2.Репродуктивні прийоми навчання: подання готового матеріалу з метою аналізу.

3.Проблемно-пошуковий:постановка проблемного питання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І етап уроку - МОБІЛІЗУЮЧИЙ 

Блок «Вхід»

1.Організаційний момент. Створення сприятливої атмосфери.

2.Навчальний елемент «Мотивація»

Вчитель: Людині в житті дуже часто приходиться мати справу з різними документами , тому необхідно вміти складати їх. Пригадайте і опишіть ситуацію, коли вам чи вашим рідним приходилося складати  ділові папери. Яку роль, на вашу думку, відіграють ділові папери у житті людини?  (відповіді учнів) Чи згодиться вміння складати план у вашому професійному зростанні? 

Так, все вірно. Щоб правильно оформити документ, потрібно знати особливості його написання.  Для цього на уроках  розвитку мовлення  ми вчимося створювати різні документи. 

-         Які ділові папери ми створювали?( оформлення конверта – 5 клас, оголошення – 6 клас, звіт про виконану роботу – 7 клас)

-         У 8 класі ми будемо вчитися складати план роботи. Тому запишіть тему уроку до зошитів.

-         Зверніть увагу на епіграф до нашого уроку «Як хочеш шити, то вузлика зав’яжи…»  як ви розумієте ці слова? ( перш, ніж робити якусь справу, потрібно все обміркувати; не забути нічого важливого, наприклад ,ще кажуть : завязати вузлика напамять)

-         Так, і першим кроком до результату буде – план. Кожна людина, яка свідомо починає свою діяльність, починає з її планування: з чого почати, що робити, і якого результату бажано досягти.

3.Навчальний елемент «Цілепокладання»

Визначимо і ми, насамперед, план роботи на нашому уроці та ті цілі, яких ми хочемо досягнути. А саме формувати наші компетентності (обізнаності в чомусь)

Презентація

1 слайд  - Навчальна компетентність.

Ціль: Навчитися створювати план роботи відповідно до життєвої ситуації 

2 слайд – здоров’язберігаюча компетентність

Ціль: засвоїти, що вчасне планування своєї діяльності збереже наш емоційний спокій, вивільнить час на відпочинок та цікаве дозвілля.

3 слайд -  соціальна компетентність

Ціль: засвоїти переконання, що з плану роботи починається будь-яка діяльність. І наші соціальні ролі (в професії, в побуті) будуть більш успішними за наявності плану .

4 слайд – загальнокультурна компетентність

Ціль: вчитися планувати свою діяльність, бо це вміння є показником загальної культури особистості.

5 слайд – Інформаційно-комунікативна компетентність

Ціль: вчитися використовувати джерела інформації, застосовувати у своїй роботі комп’ютерну техніку.

 

- Саме ці компетентності ми будемо формувати під час нашої діяльності на уроці.

 

ІІ ЕТАП – ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ

1. Блок «ТЕОРІЯ»

Об’єднання  в групи для пошукової роботи  «Бліц-завдання»

1 група

1. Вказати стиль мовлення, який використовується під час складання ділових паперів.

2.Знайти в мережі зразок будь-якого плану роботи розглянути його.

 

2 група

 

1.     Пояснити, що таке  «план роботи».

2.     Знайти в мережі зразок будь-якого плану роботи розглянути його.

 

 

 3 група

1. Пояснити, що таке «рубрики» в плані роботи .

2.Знайти в мережі зразок будь-якого плану роботи розглянути його.

 

 

4 група

1.Розповісти, які бувають види планів роботи за часовими рамками (терміном).

2.Знайти в мережі зразок будь-якого плану роботи та розглянути його.

 

Запис в зошити :

План роботи – це документ, який встановлює  точний перелік намічених для виконання робіт чи заходів, їх послідовність,  часові межі та виконавців. Має рубрики та часове призначення ( щоденний, тижневий, місячний, річний, перспективний).

Складається в офіційно-діловому стилі.

 

 

3. Блок – ПРАКТИКА 1. Колективна робота  

- Основною функцією офіційно-ділового мовлення є повідомлення. Офіційно-діловий стиль, вимагаючи певної форми при письмовому викладі змісту, надає висловлюванню характеру документа.

Прийом «Забери зайве» (1 слайд)

На слайді розміщені пари слів , з яких учні мають обрати те слово, яке можна використати у плані роботи.

Організувати/зробити , проаналізувати/обдумати, ознайомити/розказати, привезти/ організувати доставку, підготувати захід/ показати захід, зробити презентацію/ підготувати презентацію.

Прийом «Робота з термінами» (2 слайд)

-         Під час складання документів використовують шаблони, канцеляризми – це стабільні звороти та слова, притаманні офіційно-діловому мовленню, які надають нейтральності висловлюванню.

 

Довести до відома, осінньо-зимовий період (восени та взимку), взяти участь у заході (прийти, намалювати)

 

-Також важливим чинником у складанні плану роботи є його форма.

Так, має бути заголовок; зазвичай, план складають у вигляді таблиці ,використовують такі офісні програми як ворд та ексель.   

-         Які рубрики (розділи, колонки) може мати план?

Номер за порядком, зміст роботи, термін, виконавці. У плані роботи над проектом  є свої особливості. Якщо план індивідуальний, то рубрики «виконавці» не має. Отож, до роботи!

 2.Робота у групах Завдання:

а)  із запропонованих матеріалів, відібравши необхідне, зробити модель плану роботи відповідно до вказаної ситуації.

Б) скласти шаблон плану роботи, використовуючи комп’ютер.

 

Блок «РЕФЛЕКСІЯ»

1.Самоаналіз та взаємокорекція. Оцінювання.

Учасники групи роблять самоаналіз створеної моделі. Учасники груп взаємокоригують зроблене. 

-ЧИ ВАЖЛИВО МАТИ ПЛАН РОБОТИ  ДІЯЛЬНОСТІ?

- ЧИ ОБОВ’ЯЗКОВІ У ПЛАНІ РУБРИКИ  «терміни виконання» та «виконавці»? У чому полягає їх важливість.

Чи досягли цілей уроку? Чи відбувалося формування ваших компетентностей (обізнаностей)? Яких саме і яким чином? 

(повернення до презентації і аналіз цілей)

2.Домашнє завдання. Скласти власний план і розпочати роботу над проектами індивідуально на вибір:

- проект «Українське козацьке бароко в пам’ятках історії та культури» 

-повідомлення  на тему про мову «Дієслівний та іменний складений присудки»

-висловлювання про відомого науковця-дослідника (педагога, митця)

 

 

 

Пошукова робота в групах  «Бліц-завдання» 1 група

 

2. Вказати стиль мовлення, який використовується під час складання ділових паперів.

 

2.Знайти в мережі зразок будь-якого плану роботи розглянути його.

 

               2 група

 

4.   Пояснити, що таке  «план роботи».

 

5.   Знайти в мережі зразок будь-якого плану роботи розглянути його.

 

 3 група

 

2. Пояснити, що таке «рубрики» в плані роботи .

 

2.Знайти в мережі зразок будь-якого плану роботи розглянути його.

 

 

4 група

1.Розповісти, які бувають види планів роботи за часовими рамками (терміном).

 

2.Знайти в мережі зразок будь-якого плану роботи та розглянути його.

 

План роботи над колективним  проєктом

«Українське козацьке бароко в пам’ятках історії та культури»

з/п

Зміст діяльності

Терміни

Викон

1

Проаналізувати матеріали в мережі

Інтернет

до 01 березня

2020 року

 

2

Створити банк текстових матеріалів для реалізації проєкту

до 10 березня

2020 року

 

3

Створити банк графічних матеріалів для реалізації проєкту

до 10 березня

2020 року

 

4

Систематизувати  матеріали проєкту у вигляді комп’ютерної презентації

до 20 березня

2020 року

 

5

 Презентувати виконану роботу

 

22 березня

2020 року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

з/п

Зміст діяльності

Терміни

Виконавці

1

Проаналізувати матеріали в мережі

Інтернет

до 01 березня

2020 року

 

2

Створити банк текстових матеріалів для реалізації проєкту

до 10 березня

2020 року

 

3

Створити банк графічних матеріалів для реалізації проєкту

до 10 березня

2020 року

 

4

Систематизувати  матеріали проєкту у вигляді комп’ютерної презентації

до 20 березня

2020 року

 

5

 Презентувати виконану роботу

 

22 березня

2020 року

 

 

План роботи над індивідуальним  проєктом

«Дієслівний та іменний складений присудки»

 

 

 

 

 

 

План роботи

з/п

Зміст діяльності

Терміни

Виконавці

1

Проаналізувати матеріали в мережі

Інтернет

до 01

березня

року

 

2

Створити банк текстових матеріалів для реалізації проєкту

до 10

березня

року

 

3

Створити банк графічних матеріалів для реалізації проєкту

до 10

березня

року

 

4

Систематизувати  матеріали проєкту у вигляді комп’ютерної презентації

до 20

березня

року

 

5

 Презентувати виконану роботу

 

березня

року

 

                                над індивідуальним  проєктом «Синтаксис. Пунктуація»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План роботи

над колективним  проєктом «Леся Українка –поетична квітка України»

 

з/п

Зміст діяльності

Терміни

Виконавці

1

Проаналізувати матеріали в мережі

Інтернет

до 01 березня

2020 року

 

2

Створити банк текстових матеріалів для реалізації проєкту

до 10 березня

2020 року

 

3

Створити банк графічних матеріалів для реалізації проєкту

до 10 березня

2020 року

 

4

Систематизувати  матеріали проєкту у вигляді комп’ютерної презентації

до 20 березня

2020 року

 

5

 Презентувати виконану роботу

 

22 березня

2020 року

 

image

 

 

 

 

pdf
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
2251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку