Урок "Самореалізація у підлітковому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості" 9 клас

Про матеріал
Урок "Самореалізація у підлітковому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості"
Перегляд файлу

Тема: Самореалізація у підлітковому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості.

Мета: ознайомити зі складовими стратегії самореалізації, методами самопізнання та формування позитивної самооцінки; дати уявлення про взаємозв’язок самопізнання та формування особистості; розвивати образне мислення, життєві навички, сприятливі для здоров’я; виховувати позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив.

Формування предметних компетентностей:

  • Знання складових самореалізації і життєвого самовизначення;
  • Знання чинників впливу на самооцінку людини;

Формування ключових компетентностей:

  • Спілкування державною мовою
  • Уміння вчитися впродовж життя (опрацювання матеріалу в підручнику)
  • Соціальна та громадянська (робота в групі, толерантне ставлення до інших)
  • Обізнаність та самовираження в сфері культури (складання концептуальної карти своєї особистості)
  • Ініціативність і підприємливість (усвідомлення власних слабких та сильних сторін)
  • Екологічна грамотність і здорове життя (відповідальне ставлення до свого здоров’я)

Реалізація наскрізних змістових ліній:

  • Здоров’я і безпека;
  • Підприємливість та фінансова грамотність.

Форма проведення: тренінг

Обладнання та матеріали: дошка, комп’ютер (проектор), роз даткові матеріали на учнів.

Попередньо підготувати:

Визначення «Здоров’я»

Правила роботи групи

Картка «Мої очікування від життя»

Складові самореалізації

Кольорові картки-метелики для формування цілей

Кольорові картки для складання карти вражень

Зображення квітки

Хронометраж

I.Вступна частина

Привітання та представлення себе.

(1 хв)

 

Зворотній зв'язок

(1 хв)

 

Актуалізація теми поточного тренінгу та формування цілей

(2 хв)

 

Знайомство

Вправа «Продовжте речення»

(7 хв)

 

Домовленість про правила

(2 хв)

 

ІІ. Основна частина

Інформаційне повідомлення вчителя

 

(1 хв)

 

Виконання стартового завдання «Мої очікування від життя» за підручником с.88

(5 хв)

 

Руханка

(1 хв)

Інформаційне повідомлення вчителя

(7 хв)

 

Складання концептуальної карти своєї особистості за зразком с.91 підручника.

 

(8 хв)

Інформаційне повідомлення вчитля

 

 (2 хв)

ІІІ. Заключна частина

Висновки.

 

(1 хв)

Домашнє завдання

 

(2 хв)

Завершення тренінгу

 

(5 хв)

 

Хід тренінгу

I.Вступна частина

Привітання та представлення себе. (1 хв)

-Я трохи хвилююся. Хочу обговорити з вами дуже важливі питання., відповісти на які, здавалося б, легко , але насправді – складно. Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів.

Зворотній зв'язок (1 хв)

Запропонувати учням пригадати визначення здоров’я прийняте Всесвітньою організацією охорони здоров’я (ВООЗ ).

«Здоров’я — це стан повного фізичного, психологічного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб та фізичних вад».

Ви вже розглянули розділ присвячений вивченню фізичної складової здоров’я. Сьогоднішній урок перший у розділі що присвячений вивченню психічної та духовної складової здоров’я.

Представлення теми уроку.

Актуалізація теми поточного тренінгу та формування цілей.(2 хв)

У роздаткових матеріалах на учня є кольорові папірці-метелики для запису на них цілей.

Учням запропонувати написати цілі та приклеїти до дошки біля квітки.

Знайомство

Вправа «Продовжте речення» (7 хв)

Запропонувати бажаючим учням продовжити одне з речень.

«У людях я найбільше ціную…»

«Я пишаюся тим, що…»

«Моє життєве кредо – це…»

Домовленість про правила (3 хв)

Запропонувати правила роботи, якщо діти погоджують це правило, воно кріпиться до дошки. Учні можуть запропонувати свої правила.

ІІ. Основна частина

Інформаційне повідомлення вчителя (1 хв)

Як і кожен етап людського життя, юність має самостійну цінність і виконує особливу місію. У цей відносно невеликий період формуються життєві очікування і світогляд людини, система її цінностей і характер, відбуваються процеси самопізнання і самовизначення.

Виконання стартового завдання «Мої очікування від життя» за підручником с.88 (5 хв)

Виконується на роздаткових аркушах

Руханка. (1 хв)

Учні піднімаються.

Вчитель плескає в долоні

1 раз – учні піднімають руки вгору

2 рази- учні присідають

3 рази – тупають ногами

Інформаційне повідомлення вчителя (5 хв)

Самореалізація — це здатність людини пізнати себе і здійснити своє покликання. Кожна людина має потребу в самореалізації, однак не всі усвідомлюють її значення. Автор теорії потреб А. Маслоу вважав, що люди часто відмовляються від можливостей самореалізації й тому не такі щасливі, якими могли б бути, адже якість нашого життя безпосередньо пов’язана із задоволенням вищих потреб, у тому числі й потреби у самореалізації.

Самореалізація можлива, коли людина визначила її стратегію — шляхи особистісного розвитку і самовдосконалення. Стратегія самореалізації має п’ять складових: 1) самопізнання і самооцінка; 2) самовизначення; 3)саморегуляція; 4) самоосвіта; 5) самовиховання.

Самопізнання у підлітковому віці зосереджене на пошуку відповідей на запитання про себе самого: «Хто я?», «Який я?», «Для чого прийшов у цей світ?».

Складання концептуальної карти своєї особистості за зразком с.91 підручника. (10 хв)

Складання концептуальної карти допоможе вам краще пізнати себе.

У роздаткових матеріалах діти складають свої концептуальні карти.

 

Інформаційне повідомлення вчитля.(2 хв)

Самооцінка – це те, як людина ставиться до себе й оцінює себе у різних сферах життя.

Самооцінка буває завищеною, заниженою та адекватною(здоровою).

Адекватна самооцінка сприяє розвитку особистості.

Один зі способів підвищити самооцінку  це ведення щоденника досягнень. Щодня записуйте в щоденник ваші досягнення, навіть незначні. Приміром отримання позитивної оцінки, допомога батькам у побуті, участь у змаганні, дали слушну пораду, зробили комплімент.

 

ІІІ. Заключна частина

Висновки. (1 хв)

Підлітковий вік відіграє важливу роль у житті людини. У цей період формується світогляд, система цінностей і характер, відбуваються процеси самопізнання і самовизначення, у тому числі й вибір майбутньої професії. Рівень благополуччя людини пов’язаний із можливістю її самореалізації у різних сферах життя. У наш час кожен має можливості для самореалізації.

Важливими компонентами стратегії самореалізації є самопізнання і формування позитивної самооцінки, самовизначення, саморегуляція, самоосвіта і самовиховання.

Домашнє завдання (2 хв)

  • Опрацювати параграф 10,
  • Зробити оцінку психологічного потенціалу (с.93 підручника)
  • Користуючись різними джерелами інформації віднайти способи покращення самооцінки.

 

Завершення тренінгу (5 хв)

Формування карти вражень

  • На стікерах діти записують що вони відчувають з приводу тренінгу.
  • Учні чиї очікування здійснилися переміщають свої цілі-метелики на квітку.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Тетяна Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
7348
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку