ТЕМА :СЛІД ЛЮДИНИ НА ЗЕМЛІ В. О. Сухомлинський «Який слід повинна залишити людина на землі.»
Мета: вчити учнів розуміти текст; розвивати уміння виділяти головне, висловлювати свої міркування про розуміння морально-етичних проблем; збагачувати уявлення школярів про людяність; сприяти осмисленню філософського поняття «слід людини на землі».
можна використати :картки зі словами . презентація « Олешківські піски,
Урок читання 3 клас
Вчитель: Захарків – Комаренко С.М
ТЕМА :СЛІД ЛЮДИНИ НА ЗЕМЛІ В. О. Сухомлинський «Який слід повинна залишити людина на землі.»
Мета: вчити учнів розуміти текст; розвивати уміння виділяти головне, висловлювати свої міркування про розуміння морально-етичних проблем; збагачувати уявлення школярів про людяність; сприяти осмисленню філософського поняття «слід людини на землі».
Обладнання: картки зі словами . презентація « Олешківські піски,
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
Учитель
Життя дароване людині
На добрі справи і діла
1 щоб нести людську святиню
У вічність та у майбуття.
І кожному дарована стежина,
Якою йде добро,
а десь далеко ходить зло.
Та пильним має кожен бути,
Щоб не вдалося злу дороги перетнути!
Щоб до кінця пройти, а потім зміг збагнути,
Що не даремно в світі цьому жив,
любив, добро творив!"
II. Формування читацьких навичок
1. Виразне читання вірша.
Ти добро лиш твори повсюди. Хай теплом твої повняться груди. Ти посій і доглянь пшеницю, Викопай і почисть криницю, Волю дай, нагодуй пташину, Приласкай і забав дитину, Бо людина у
2. Читання анаграм.
Тящас, гавапо,рістьщи, повільвіадність, ністьчуй.
3. Читання прислів'я.
броДо ритвоти — бесе севетили. (Добро творити — себе веселити.)
III. Мотивація навчальної діяльності
Учень
З малого зернятка виросте колос у полі,
Із хмаринки малої йде дощ на роздоллі.
З малого струмка витікає ріка,
З малої стежини —- твій шлях до вершини життя.
— Щоб зрости людиною доброю, чуйною, уважною, необхідно змалку плекати в собі насіння доброти, вчитися творити добро.
Сьогодні настав час поповнити нашу скарбничку знань, ще раз переконатися в тому, що людина недаремно прийшла у цей світ, вона повинна обов'язково залишити після себе слід.
Допоможе нам це зрозуміти оповідання В. О. Сухомлинського «Який слід повинна залишити людина на землі».
IV. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Який слід повинна залишити людина на землі»
1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. ' 1) Читання колонок слів повільно, а потім — швидко.
Люди стрибнув
будинок залишив
гордістю затвердів
хлопчик побіг
чоловік переїздив
життя склав
слід подумав
відбиток посадив
2) Дібрати слова-антоніми до слів старість, мало, згадалось.
2. Колективна робота над оповіданням. Читання «ланцюжком» до
слів сМинуло багато років».
— Про кого розповідається у цій частині оповідання?
3. Самостійне читання.
4. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.
5. Читання за особами розмови діда і чоловіка.
— Чи усвідомив чоловік суть життя?
V. Творча робота
-Діти ,хто знає як називається місцевість в якій ми з вами живемо? ( відповіді дітей.)
Сьогодні ми з вами познайомимося з Олешківськими пісками .( Творча група презентує свої виступи)
Діти , що ми можемо зробити ,щоб зберегти природу своєї місцевості. ( відповіді дітей)
V І. Підсумок уроку
- Що, ви нового дізналися про свою місцевість?
- Як ми зберігаємо рослини та тварин?
VIІ. Домашнє завдання
Читати оповідання. Підготувати малюнки рослинний та тваринний світ « Олешківських пісків»