Урок літературного читання "Про що розповіли незабудки" 3 клас

Про матеріал

Для вчителів початкових класів з метою формування предметних та ключових компетентностей учнів на уроках читання. Вчити свідомому виразному читанню твору, інтонацією передавати настрій дійових осіб, визначати головного героя, додавати їх характеристику. Розширювати коло морально – етичних понять про добро і людяність, красу.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки, молоді і спорту України

Лохвицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3                                                                    Лохвицької районної ради Полтавської області

 

 

 

Урок читання

3 клас

«Про що розповіли незабудки»

 

 

 

 

                                                                                                                                                        Кулага Алла Григорівна

вчитель початкових класів

вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

Тема.  І.Калинець. «Про що розповіли незабудки»

Мета. Вчити свідомому виразному читанню твору, інтонацією передавати настрій дійових осіб, визначати головного героя, додавати їх  характеристику. Розширювати коло морально – етичних понять про добро і людяність, красу. Удосконалювати техніку читання.   Виховувати естетичні почуття, бережливе ставлення до природи.

Обладнання.  Малюнки із зображенням квітів, макет телевізора,  мікрофон, емблеми для учнів, таблиці зі словами, «Тлумачні словники», книга Б.Вовка «Квіти».

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Привітайте гостей, що до нас завітали,  хочу чути, чого б ви усім побажали?

Доброго дня!

Діти! – Всім присутнім здоров’я ми зичимо і добра.

Уч. – А тепер до роботи приступати пора!

Усі ми з раннього дитинства любимо казки. Сьогодні теж помандруємо у казку. Гаслом уроку будуть такі слова: «Ліс і поле гарні навесні і влітку, не рвіть даремно ні трави, ні квітки, бережіть красу землі!»

  • Не за горами високими, не за лісами густими, не за морями глибокими, а десь тут недалеко була невелика казкова країна. Там були щасливі люди, бо вміли помічати красу землі – небо блакитне, хмари біленькі, першу зелень, ніжні квіти, дощик сріблястий – усе довкола викликало у них радість, захоплення. Королева Веселка сіяла в душі людей почуття добра і прекрасного. Якось сталась біда. Злий – презлий чарівник відняв у людей радість. Він розсіяв усі кольори добра і радощів.

ІІ. Вправи на вдосконалення навичок читання.

  1. Гра «Переплутанка»

Читання

Сніжпідник               Асртай

Нятрода                       Каалфі

Темазапхри                  Пантюль

Шокам ар                       Азканедбу

  • Яким одним словом можна назвати всі ці слова?
  1. Вправа «Вузлики» (закресли однакові літери)

ПВБСТУВЗОТКС (бузок)

ВДМХЇРАНВДХРКДН (мак)

ТРУВЮВУЛЬБНАКН (тюльпан)

  • Діти! Які види квітів знаєте?
  1. Діти звітують про виконані проекти (робота в групах)
  2.               Поява і слова казкаря.
  •                   Діти! Я отримав від мешканців казкової країни лист – прохання. Щоб дізнатися про що в ньому йдеться, вам потрібно відгадати загадку. Яскраві пелюстки і запах пречудовий, і хочеться усім побачити їх знову.

Мешканці казкової країни живуть у «Царстві квітів». Вони зажурені тим, що злий чарівник розвіяв усі квіти та їхні назви по світу. Лише тоді мешканці країни зможуть побачити красу землі, милуватися нею, коли ми допоможемо відгадати загадки про квіти і кожній квітці повернемо її назву.

Учні працюють в трьох групах. Відгадують по 2 загадки про квіти і відшукують потрібні малюнки квітів. (загадки про мак, ромашки, підсніжник, волошки, троянди, тюльпан).

Новинка (дівчинка незабудка).

Ви відгадали всі загадки, правильно відшукали квіти. Про те не лише на ці квіти багата наша земля. Сьогодні ви дізнаєтесь про чарівні незабудки. Це чудові пахучі квіти. Їх люблять прикріплювати на сукню чи піджак випускники, щоб не забувати свій навчальний заклад, учителів, друзів.

Фізкультхвилинка.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Тема уроку. Представлення очікуваних результатів.
  2. Вправа «Мозкова атака» (демонстрація незабудки).
  • Як називається, якого кольору?
  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Вправа «Очікування»
  3. Вправа «Мікрофон»

Читає казку учень-казкар

  • Перед читанням (Яка біда була у дівчинки?)
  1. Словникова робота

            Ло                                     Сила

          Люби                                Гомоні

По   заздри    ла              По  впізнава    ли

         Сади                                  Розмовля

  1. «Довідкове бюро»

Літепло – тепла вода

Гайовик – лісовик

Знітилась - засоромилася

Хутко – швидко

  1. Мовчазне читання казки «Дощик» «Небо – земля!».
  2. Вибіркове читання
  • Як дівчинка доглядала квіти?
  • Як квіти дякували їй?
  • Яка біда була у дівчинки?
  • Чому вона плакала?
  • Чому з’явилися квіти незабудки?
  1.  Вправа «Доповни речення»

Та була у дівчинки 1 біда….

Випила добра…..

А звідти раптом….

Коли б не була ота….

  1. Читання казки в особах
  2.  Робота в групах

1г. уривок тексту с.83

2г. уривок тексту с.102

3г. уривок тексту с.104

ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Додаткове завдання.

Булоквітамшкодадівчинки

Квіточкивамдобридень!

 V. Підсумок уроку.

1. Чи виправдались ваші очікування від уроку?

2. «Метод прес»

Висновки.

  1. Вправа «Коло ідей: утвори квітку»

НЕЗАБУДКА

Охарактеризувати квітку.

Діти! Пам’ятайте. Квіти прикрашають наше життя. Нехай їх буде на землі більше. І серед них і квіти, вирощені вами.

 

 

Список використаної літератури

 

  1. Вовк Б.В Квіти / Б.В.Вовк .— Х.: Ранок, 1996.— 74с.
  2. ТелячукВ.П. Інноваційні технології в початковій школі  / В.П Телячук, О.В.Лесіна.—Х.: Основа, 2009.—56с.
  3. Метод проектів в початковій школі.— К.:Шкільний світ,—2007.—С.8-11
  4. Позакласний час .—К.: «Київська правда»—2009.—№15.—С.53
  5. Програма для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класи.—К.: «Початкова школа»,— 2006.—С.96
  6. Савченко О.Я Читанка 3клас/О.Я.Савченко.— К.: Освіта, 2003.—с.102-105
  7. Тлумачний словник / [авт.-уклад. Дубічинський В.В.]. — Школа « Видавничий дім», 1986.— 353с.

 

 

1

 

doc
Додано
28 березня 2018
Переглядів
1016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку