Урок. Тема " А Дімаров "Для чого людині серце"

Про матеріал

Вдосконалювати навички виразного свідомого читання, вчити визначати персонажів твору; залучати дітей до обдумування та обговорення запитання «Для чого людині серце?» учити дітей жити та діяти від щирого серця, керуватись у житті чистими помислами; розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву, пам'ять; виховувати доброту, чуйність.

Перегляд файлу

Тема : Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

Мета: вдосконалювати навички виразного свідомого читання, вчити визначати персонажів твору; залучати дітей до обдумування та  обговорення запитання «Для чого людині серце?» учити дітей жити та діяти від щирого серця, керуватись у житті чистими помислами;  розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, пам'ять; виховувати доброту, чуйність.

Обладнання: картки для читання, сердечки – листочки, стовбур дерева, іграшкове серце,  картки синього та червоного кольору; картки з тестовим завданням; картки для роботи в групі, серце синє, червоне, сонечко.

Тип уроку: засвоєння нових знань

                                           Хід уроку

І. Організація класу

1.Привітання

Вправа «Передай тепло свого серця»

Учні встають в коло, називають своє  імя та говорять « Я Оля, візьми тепло мого серця»

  • З яким настроєм прийшли? Що очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Загадка

Все життя воно в нас б’ється
Бува радіє, бува сміється,
Інколи плаче, часом сумує,
Світить, як сонце і всіх нас дивує.
Здогадалися вже, що це?
Це людське гаряче…(серце).
- Це слово буде основним на нашому уроці.
-А що ви знаєте про серце? (Це орган тіла людини)

  1. Вступне слово вчителя

Стисніть свої кулачки. Ось такий розмір має ваше серце. Маленьке воно чи велике? Чи може воно бути великим  в переносному значенні? А як його зробити таким?

Серце кожної людини наповнене різними почуттями, які можуть жити в них. Але почуття бувають різні. Залежно від того,  які почуття оселилися в серці, людина має бути доброю чи сердитою.

  1. Робота в групі

Вправа «Асоціативний кущ»

Учні, у яких на парті лежить червоне серце – І група,  а учні, які мають синє серце – ІІ група, учні, у яких сонечко – ІІІ група.

І група – підібрати почуття, що оселилися в холодному серці.

ІІ група – підібрати почуття, що оселилися в гарячому серці.

                                  

 

 

 

 

ІІІ група – дати відповідь на запитання:

  • Чи пов’язане слово серце зі словом життя? ( Бо доки працює серце людина живе)
  1. «Обери позицію»
    - А от мені цікаво дізнатись: якби вчені винайшли таке штучне серце, яке б працювало вічно, тоді і люди б ніколи не помирали? Може так би було краще…Як ви думаєте?
    - Піднесіть червону картку ті, хто вважає, що краще жити вічно зі штучним серцем. А синю - ті хто думає, що краще жити зі справжнім людським серцем стільки, скільки воно зможе працювати.
    - Добре. Я зрозуміла вашу позицію. Можливо, хтось із вас змінить свою думку протягом уроку.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ми прочитаємо казку Анатолія Дімарова «Для чого людині серце».

ІV. Опрацювання казки  Анатолія Дімарова «Для чого людині серце».

  1. Розповідь учителя про життєвий та творчий шлях А.А Дімарова

Анатолій Дімаров народився у 1922 році на Полтавщині в сім’ї хлібороба. За своє життя письменник відчув на собі і жахи голодомору, і біль Великої Вітчизняної війни. З перших днів війни він пішов на фронт. Був поранений, а потім контужений. Після одужання потрапив в окупацію і став командиром партизанського загону. А зараз, у мирний час, пише про те, що пережив. Серед його книг є і твори для дітей. Один з них - казку «Для чого людині серце», ми і будемо сьогодні читати.

  1. Словникова робота

Довідкове бюро

Дошкулити – завдати шкоди; заморозити.

Ринуться  - кинуться.

Володіння – частина території, на якій жили і мали на неї найбільше прав.

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем

Плем’я                              дошкулити                   найлютіший

Жевріючи                       вагаючись                    ненавидіти

Крижане                        одноплемінники          назбиралося

  • Прочитайте найдовше слово. Як ви його розумієте?
  1. Комбіноване читання тексту (учитель – учні)

І частина – читає учитель

ІІ частину  - читають  підготовлені учні

ІІІ частину – читають учні мовчки

Гімнаситка для очей

4.Перевірка первинного сприйняття
- Що вам сподобалось у казці?
- Що не сподобалось?(Що дерев’яний чоловічок загинув)
- Що вразило?(Серця зберігались в банках і їх давали людям; чоловічок не пошкодував свого життя заради спасіння хлопчика)
- Які персонажі нам зустрілися?(Дерев’яні чоловічки,дівчинка, лікар, хлопчик)
- Як ви зрозуміли, що ж потрібно чоловічкові, щоб стати справжньою людиною?(Мати серце)
Перевіримо, як ви зрозуміли зміст прочитаного.

Тест
1)Плем’я дерев’яних чоловічків жило:
а )в лісі;
б )в печері;
в ) в місті.
2) Що здивувало чоловічків в дівчинці?
а) одяг дівчинки;
б) сльози дівчинки;
в) колір волосся дівчинки.
3) Чому плакала дівчинка?
а) бо її образили дерев’яні чоловічки; 
б)бо вона загубила свою іграшку.
в) бо вона заблукала в лісі;
4) Чому дівчинка і дерев’яний чоловічок пішли до лікаря?
а) щоб попросити ліки;
б) щоб попросити серце;
в) щоб перевірити стан здоров’я;
5) Яке серце обрав собі чоловічок?
а) серце байдужої людини;
б) серце злої людини;
в) серце доброї людини.
6) Чому чоловічок згорів?
а) бо потрапив у пожежу;
б)бо теплом свого палаючого серця він зігрів хлопчика;
в)бо у нього піднялась температура.
Взаємоперевірка
-А зараз поміняйтесь листочками з відповідями і перевірте правильність виконання завдання.
Правильні відповіді:1 а,2б,3в,4б,5в,6б.

Фізкультхвилинка

5.Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

- Де відбувалися описані події?

- Чому деревяні чоловічки не мали ніяких почуттів?

- Чим вони відрізнялись від нас, людей? Як вони зустріли незнайому людину?

- Що хотіли знати деревяні чоловічки?

- Як ти зрозумів слова лікаря, що люди мають різні серця?

- Як змінилось життя деревяного чоловічка, коли лікар дав йому серце доброї людини?

6. Вправа « Розвяжи вузлики»

-Діти, у вас на парті є «вузлики». Давайте відтворимо послідовність казки - розкладіть їх по порядку.

  • Плем’я дерев’яних чоловічків
  • Незвичайна гостя
  • Лікар,що міняє серця
  • Нелегкий вибір
  • Життя чоловічка з серцем
  • Полум’яне серце зігріває хлопчика

V. Підсумок уроку

1. Вправа “ Чарівні окуляри»

- Діти, уявіть, що ви опинились на місці деревяного чоловічка. Як би ви вчинили? Чому?

2. Гра « Дерево сердець»

Учитель роздає дітям листочки у вигляді сердечок та пропонує дати відповіді на запитання « Що живе в твоєму серці?». Учні пишуть слова прагнення, якими б хотіли бути в житті. Потім вішають сердечка на «Дерево сердець»

3.Виразне читання вірша вчителем

- Діти, я хочу щоб слова цього вірша стали девізом вашого життя.

Ви добро лише творіть повсюди,

Хай тепло наповнить ваші груди.

Ви посійте й догляньте пшеницю,

Ви викопайте й почистіть криницю.

Волю дайте, нагодуйте пташину.

Приголубте і навчіть дитину,

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

Наш урок добіг кінця. Я думаю,що він залишив свій слід у вашому серці і бажаю, щоб ваші маленькі дитячі серденька були тільки добрими. 

VІ. Домашнє завдання

Дома ви продовжите роботу над казкою. Оберіть завдання, яке б ви хотіли виконати.

  • Прочитати казку,  читати  діалог за ролями.
  • Прочитати і стисло переказати казку.
  • Прочитати і скласти невелику розповідь на тему: «Для чого людині серце»
     

 

doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
3146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку