Тема. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
Задачі, які розв’язуються відніманням. Розв’язування рівнянь.
Мета уроку: ознайомити учнів із прийомами письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; розвивати вміння розв’язувати задачі та рівняння із застосуванням письмових обчислень, вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення;виховувати любов до Батьківщини, інтерес до знань, акуратність у роботі.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: числа – картки (намистинки), мікрофон, презентація.
Хід уроку
I . Організація учнів до уроку.
- Ми починаємо урок, а на уроці ми…
- Математики винахідливий народ. Вони навіть вірші складають за допомогою чисел. Давайте створимо собі настрій читаючи ось цей «веселий» віршик.
2 15 42
42 15
37 08 5
20 20 20
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1учень: Вправа №388
2 учень: Завдання №389 Гра «Збери намисто».
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
17 + 55 + 23 51 + 15 + 19
28 + 16 + 44
2. Природознавча хвилинка (каліграфічна)
- Довжина кордону України 6 993 км.
- Довжина кордону з півночі на південь 893 км, а за сходу на захід- 1316 км.
- Найвища гора Кримських гір (Роман-кош) – 1545 м.
- Найвища гора Карпат (Говерла) – 2061 м
6 993 893 1 316 1 545 2 061
Завдання:
- знайдіть «зайве» число;
- знайдіть найбільше та найменше чотирицифрові числа (підкресліть);
- назвіть скільки у найбільшому числі всього тисяч, сотень, десятків;
- назвіть сусідів найменшого числа.
ІV. Оголошення теми і завдань уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1.Підготовча робота. Проблемна ситуація.
2 . Опрацювання правила.
Підручник с. 64, № 390 (усно). Читання правила.
3. Первинне закріплення вивченого матеріалу.
№ 391 (1, 2, 3) письмово з коментуванням.
VІ. Закріплення нового матеріалу
1. Лабораторія невідомих компонентів
- Що досліджують в цій лабораторії?
Загадкове вам відоме
В ньому є щось невідоме
Його треба розв'язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко без вагання
Відповість, ще це … (рівняння)
2. Гра «Мікрофон»
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
- Як знайти невідомий доданок?
- Як знайти невідоме зменшуване?
3. Розв’язування рівнянь №391 (3) – самостійно і біля дошки.
VІІ. Фізкультхвилинка «Австралійський дощ»
VІІІ. Розвиток математичних знань.
– складання виразу самостійно.
Перевірка
22 кг – 5 кг
? кг - 75 кг
Відповідь:
IX. Підсумок уроку.
Обчисліть: *62* (3625 + 8437 = 12062)
84*7
*2* 62
- Як письмово додавати та віднімати багатоцифрові числа?
Х. Домашнє завдання. С, 65, №395, № 396.