Урок. Тема "Читання й записування багатоцифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Розв'язування задач".

Про матеріал
Урок сприяє навчанню учнів читати і записувати п’ятицифрові числа, розкладати їх на розрядні доданки, додавати і віднімати круглі числа, вправляти учнів у розв’язанні задачі на 2 і 3 дії, які містять збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць; закріпити вміння учнів виконувати письмове віднімання трицифрових чисел; розвивати мислення., виховувати бажання старанно працювати.
Перегляд файлу

А.А. Павленко – вчитель початкових класів,

спеціаліст вищої категорії, старший вчитель

Шполянської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів №1

Шполянської  міської ради

об’єднаної територіальної громади

Черкаської області

 

 

 

Математика

4 клас

Тема.Читання й записування п’ятицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки. Письмове додавання і віднімання трьох компонентів . Розв’язування задач.

Мета: Формувати математичну компетентність: здійснювати дедуктивне обґрунтування правильності розв’язання задач, формування позитивної мотивації та організації групової роботи в класі. Навчати учнів читати і записувати п’ятицифрові числа, розкладати їх на розрядні доданкщдодавати і віднімати круглі числа, вправляти учнів у розв’язанні задачі на 2 і 3 дії, які містять збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць; закріпити вміння учнів виконувати письмове віднімання трицифрових чисел; розвивати мислення., виховувати бажання старанно працювати.

Обладнання: картки з багатоцифровими числами, тест на мультимедійній дошці, завдання для груп.

ХІД УРОКУ І. Організаційний момент

Учитель

Ранок! Сонце в небі прокидається

 Наш клас із гостями вітається Учитель

Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу

Учні

Чому?

Учитель

Бо я люблю людей і свій клас

Учні

Чому?

Учитель

Бо чекаю любові і плідної праці

 Учні

Ми любимо працю і будемо старатися

 Учитель

Тож гаразд, часу не гаймо і урок розпочинаймо.

А девізом уроку будуть такі слова

Діяти - активно.

Думати - оперативно.

Сперечатись - доказово!

Для всіх - обов’язково!

Вчитель

А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Вчитель

Осінь - повноправна господиня у природі. У жовтні дерева розцвітають тисячами барв. Приємно пройтися осіннім парком. Я зібрала це гарне листячко

і зробила букет. Але це листячко не просте , а з завданнями.

 

  1. Повідомлення теми , мети уроку
  2. Робота над новою темою

Вчитель

  1. Каліграфічна хвилинка

Сьогодні ми напишемо каліграфічно цифру 5.

В другому рядку добавте до кожної цифри ще одну п’ятірку.

Прочитайте ці числа.

Які прислів’я або вислови ви знаєте про це число?

Краще на 5 хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.

П’ять днів не робили, а два - відпочиваємо.

Треба, як п’яте колесо до воза.

Знає п’яте через десяте.

Знати, як свої п’ять пальців.

  1. Усна лічба ( за таблицею)
  2.       Назвати найменше п’ятицифрове число (10 000). Назвіть найбільше п’ятицифрове число.

Додайте до нього 1. Яке число вийшло? А якщо додати два? А якщо додати 100?

  1. Читання п’ятицифрових чисел.
  2. Математичний диктант

а)3аписати сусіди числа 10 000.

б) Наступне число до числа 12 120

в) Попереднє число до числа 36 014

г) Збільшити число 18 990 на 1000.

д) Записати з кожної пари менше число.

(Перевірка завдання)

  1.   Записати числа: 25 тис. 800 од., 70 тис.35 од., 15 тис. 5 од., 90 тис. 999 од.
  2.   Замінити числа: 20435, 43020, 60400, 90009 сумою розрядних доданків.

20435 =

43020 =

60400  =

90009 =

  1.   Кожну суму записати як одне число.

60000+500 +3 =

20000 + 4000 + 600=

50000 + 800 + 70 =

70000 + 90 =

Тест

"Нумерація багатоцифрових чисел"

  1. Чотирнадцять тисяч чотирнадцять цифрами записується так: а) 14 014; б) 14 140; в) 140 014; г) 1 404.
  2. Яка з нерівностей є правильною?

а) 34 850 < 34 850; в) 90 099 > 99 009;

б) 9999 > 10 000; г) 20 200 < 22 000.

  1. Яке число записано такими словами: три десятки тисяч триста три? а) ЗО 033; 6)30 300; в) 30 303; г) 33 300.
  2. "Сусідами" числа 1 899 є:

а) 1898 і 1900; б) 1888 і 1900; в) 1999 і 2000.

  1.   За день 2 корови дали по 18 л молока і 3 корови по 17 л. Скільки літрів молока дали всі корови?

Який із виразів відповідає розв’язанню задачі?

а) 18-2 +17; в) 18-2 +17-3;

б)(18+17)-3; г) (18+17)-2.

  1. 1 км - 25 м = ?

а) 75 м; б) 975 м; в) 125 м.

Відповіді: 1а, 2г, 3в, 4а, 5в, 66.

  1.   Робота в групах

Обчислити усно:

V. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться.

За щасливий день вчорашній.

 І до Сонця потягніться,

 Веретеном покрутіться

 Раз присядьте, два - присядьте

 І за парти тихо сядьте.

1. Розв’язування задачі

а)Складання плану до задачі.

б)Складання короткого запису до задачі

2. Розв’язування прикладів за варіантами

1 варіант 876-(338-292)

варіант 569-(227- 119

Провести в прямокутнику пряму, щоб утворився трикутник і чотирикутник Провести в прямокутнику пряму, щоб утворився п’ятикутник і чотирикутник.

  1. Розвиток математичних умінь учнів
  1. Завдання на розвиток  уваги.

Робота в групах

  1.      група - Провести в прямокутнику пряму так, щоб утворилися два трикутники.
  2.      група - Провести в прямокутнику пряму так, щоб утворилися два чотирикутники.
  3. група - Провести в прямокутнику пряму так, щоб утворився чотирикутник і трикутник.
  4.   група - провести в прямокутнику пряму, щоб утворилися чотирикутник і п’ятикутник.
  1. Підсумок уроку

Чи справдилися ваші очікування?

  1. Домашнє завдання

174, №175

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 травня 2019
Переглядів
1698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку