Урок. Тема: "Розв’язування вправ з теми «Логарифмічні рівняння і нерівності.»"

Про матеріал

Тема уроку: розв'язування вправ з теми «Логарифмічні рівняння і нерівності.»

  • Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання й навички учнів з теми «Логарифмічна функція», «Логарифмічні рівняння і нерівності»;
  • розвивати логічне мислення, навички колективної та самостійної роботи, уміння розраховувати свої сили і оцінювати свої можливості, спонукати до самоконтролю, взаємоконтролю;
  • виховувати культуру математичної мови, наполегливість, самостійність, контролювати увагу на всіх етапах уроку.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Методи навчання, прийоми: «Мозковий штурм», тестування, робота біля дошки.

Перегляд файлу

Дата ______________

Група _____________

 

Тема програми: Показникова і логарифмічна функція.

Тема уроку: розв’язування вправ з теми «Логарифмічні рівняння і нерівності.»

Мета уроку:  узагальнити та систематизувати знання  й навички учнів з теми «Логарифмічна функція», «Логарифмічні рівняння і нерівності»;

розвивати логічне мислення, навички колективної та самостійної роботи, уміння розраховувати свої сили і оцінювати свої можливості, спонукати до самоконтролю, взаємоконтролю;

виховувати культуру математичної мови, наполегливість, самостійність, контролювати увагу на всіх етапах уроку.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Методи навчання, прийоми:  «Мозковий штурм», тестування, робота біля дошки.

Основні терміни і поняття: логарифм числа, функція, степінь, , основа логарифма, рівняння, нерівність.

Між предметні зв’язки:

Навчально – дидактичне забезпечення:  кодопозитиви, завдання для самостійної роботи(Формат ЗНО);бланки для відповідей

Технічні засоби навчання: кодоскоп.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчання.

Сьогодні на уроці ми повинні узагальнити та систематизувати знання з теми «Логарифмічна функція», закріпити й відкоригувати уміння й навички розв’язувати логарифмічні рівняння та нерівності. І.Хіксон говорив: «Якщо відразу не має успіху, то спробуйте ще і ще». Це повинно вас застерегти від можливого розчарування та невдач. І тому, обчислюйте, міркуйте, міркуйте раціонально, пам’ятаючи, що «швидкість потрібна, а поквапливість – шкідлива». «Ті люди, що засвоїли принципи математики, мають на один орган чуття більше, ніж інші смертні». Кожен з вас має бланк відповідей, який треба заповнити протягом уроку. За відповіді на додаткові запитання ви отримуєте додаткові бали для підсумкової оцінки за урок

ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів.

  1. Чи є запитання по домашньому завданню? (Якщо є, то викладач відповідає на них разом з учнями)
  2. Повторення теоретичного матеріалу.

«Мозковий штурм»

  • Що таке логарифм числа?
  • Яких значень набуває під логарифмічний вираз?
  • Хто винайшов логарифми?
  • Обчисліть .
  • Назвіть основні властивості логарифмів.
  • Яка функція називається логарифмічною?
  • Як називається графік логарифмічної функції?
  • Якою є функція ?
  • Чи збігаються графіки функцій f(x)= 1-x  і  ? Чому?
  • Знайдіть помилку  (запис на дошці)

ІV. Узагальнення й систематизація знань.

«Тестування»

Тестові завдання формат ЗНО

  1. Виконання тестових завдань з занесенням у бланк відповідей.

ВАРІАНТ  1

  1. Укажіть спадну функцію.

А

Б

В

Г

  1. Укажіть правильну рівність.

А

Б

В

Г

  1. Обчисліть значення виразу 

А

Б

В

Г

100

lg 29

2

10

  1. Розв’яжіть рівняння  .

А

Б

В

Г

25

-10

ВАРІАНТ  2

  1. Укажіть зростаючу функцію.

А

Б

В

Г

  1. Укажіть правильну рівність.

А

Б

В

Г

  1. Обчисліть значення виразу 

А

Б

В

Г

20

10

5

  1. Розв’яжіть рівняння  .

А

Б

В

Г

8

-8

-6

  1. Логарифмічні рівняння.
  • Які рівняння називаються логарифмічними?
  • Що треба враховувати при розвязанні таких рівнянь?
  • Назвіть основні способи розвязування логарифмічних рівнянь.

«Робота біля дошки»

  1. Розв’яжіть рівняння   
  2. Презентація учнем завдання (ЗНО).

Розв’яжіть рівняння. У відповідь запишіть кількість коренів цього рівняння, які належать відрізку

  1. Фізкультхвилинка.

На наступному етапі уроку нам належить бути уважними. Ми розглянули логарифмічну функцію , якщо а>1, то функція зростає. Покажемо це. (вчитель плавно показує як функція зростає). Якщо 0<a<1, то функція спадає. Покажемо це. Тепер ускладнимо роботу. Я називаю функцію, а ви показуєте її монотонність рухами. 

  1. Логарифмічні нерівності.
  • Які нерівності називаються логарифмічними?
  • Що треба враховувати при їх розвязанні?

«Робота біля дошки»

  1. Розв’яжіть нерівність
  2. Презентація учнем завдання (ЗНО).

Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть суму всіх цілих розв’язків цієї нерівності.

  1. Виконання завдань ІІ і ІІІ рівнів складності  з занесенням у бланк відповідей.

ВАРІАНТ  1

 2.(з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.

  1. (з розгорнутим розв’язанням).  Розв’яжіть рівняння .

ВАРІАНТ  2

  1. (з відкритою відповіддю). Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.
  2. (з розгорнутим розв’язанням).  Розв’яжіть рівняння .

V. Підсумок уроку.

  1. Рефлексія.
  • Яке завдання було найскладнішим? Найлегшим? Найцікавішим?
  • Чого не вистачило для успішного розв’язання завдань?
  1. Взаємоперевірка завдань самостійної роботи за готовим кодопозитивом.
  2. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок. (самостійна робота, робота біля дошки + відповіді на питання)

«Зближення теорії з практикою дає найблаготворніше результати», в чому ми й переконалися сьогодні на уроці.

VI. Домашнє завдання.

Розв’яжіть нерівність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Кодопозитив

ВІДПОВІДІ ЗАВДАНЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

ВАРІАНТ  1

 

А

Б

В

Г

1

 

 

Х

 

2

Х

 

 

 

3

 

 

Х

 

4

Х

 

 

 

  1. Тестові завдання  

 

 

 

 

  1. Завдання з відкритою відповіддю  

 

 

0

,

 

 

 

  1.  

 

ВАРІАНТ  2

 

А

Б

В

Г

1

Х

 

 

 

2

 

Х

 

 

3

 

 

Х

 

4

 

Х

 

 

  1. Тестові завдання  

 

 

 

 

 

  1. Завдання з відкритою відповіддю  

 

 

8

,

 

 

 

  1.  

Самостійна робота                                       ст 10

(Формат ЗНО)

 

ВАРІАНТ  1

  1. У завданнях 1-4 укажіть правильну відповідь.
  1. Укажіть спадну функцію.

А

Б

В

Г

  1. Укажіть правильну рівність.

А

Б

В

Г

  1. Обчисліть значення виразу 

А

Б

В

Г

100

lg 29

2

10

  1. Розв’яжіть рівняння  .

А

Б

В

Г

25

-10

  1. (з відкритою відповіддю).  Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.
  2. (з розгорнутим розв’язанням).   Розв’яжіть рівняння .

ВАРІАНТ  2

  1. У завданнях 1-4 укажіть правильну відповідь.
  1. Укажіть зростаючу функцію.

А

Б

В

Г

  1. Укажіть правильну рівність.

А

Б

В

Г

  1. Обчисліть значення виразу 

А

Б

В

Г

20

10

5

  1. Розв’яжіть рівняння  .

А

Б

В

Г

8

-8

-6

  1. (з відкритою відповіддю).  Розв’яжіть нерівність . У відповідь запишіть кількість цілих розв’язків цієї нерівності.
  2. (з розгорнутим розв’язанням).  Розв’яжіть рівняння .

БЛАНК  ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище, ім’я _______________________________________________

Варіант _________

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

,

 

 

 

      2.

 

БЛАНК  ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище, ім’я _______________________________________________

Варіант _________

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1.

 

 

      2.

 

 

 

,

 

 

 

 

 

БЛАНК  ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище, ім’я _______________________________________________

Варіант _________

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

,

 

 

 

      2.

БЛАНК  ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище, ім’я _______________________________________________

Варіант _________

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

,

 

 

 

      2.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федюшко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
6165
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку