Урок Тема: Великі права маленької дитини

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів та батьків з основними положення Конвенції ООН «Про права дитини»; навчити правильно реалізовувати свої права; навчити розпізнавати свої права і побажання; знати свої обов’язки по відношенню до інших людей; виховувати в учнів поважне ставлення до власної особистості та інших.
Перегляд файлу

Великі права маленької дитини

 

Тема: права дитинства.

 

Мета: ознайомити учнів табатьків з основними положення Кон­венції ООН «Про права дитини»; навчити пра­вильно реалізовувати свої права; навчити розпізнавати свої права і побажання; знати свої обов’язки по відношенню до інших людей;  виховувати в уч­нів поважне ставлення до власної особистості та інших.

 

Обладнання: Конвенція ООН «Про права дитини», чисті аркуші паперу,олівці.

              

Хід уроку

 

Учитель

 

Сьогодні ми з вами зібрались для того, щоб розібратися, що насправді значать дитячі права, чи маємо, ми, дорослі, завжди йти услід за дитячими бажаннями, чи мають діти, крім прав, ще й обов’язки?

 

Учитель (Звернення до дітей)

 

 У мене в руках чарівна скринька, а в ній - найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там побачили, аж доти, доки всі не зазирнуть до скриньки.

 

(Діти по черзі заглядають у скриньку

 

 Так, ви побачили себе. Що було у скриньці? Там було дзеркало. Ви, діти, є найціннішим скарбом на всій планеті.

А зараз я у вас буду брати справжнє інтерв’ю.  Ви будете перебувати у ролі справжніх зірок.

 

Скажіть, будь ласка, як вас називають батьки вдома?

Якими пестливими словами до вас звертаються кожного ранку, коли вас розбуджують до школи, кожного вечора, коли вас вкладають спати.  

 

Можете і самі зробити висновки, що батьки вас дуже люблять. Але інколи ви вважаєте, що дорослі, цього зовсім не розуміють. Вважаєте, що батьки і вчителі дуже багато від вас вимагають. Тож, для того, щоб ми вас краще зрозуміли, перше завдання:

 

 «Що мені потрібно для щастя»

Учитель роздає учням чисті аркуші паперу і пропо­нує скласти список того, що, на їхню думку, необхідно для щасливого дитинства. Наприклад, батьківська ласка, рідний дім, друзі, солодощі, іграшки, медична допомо­га, комп'ютер, книги, театр, відпочинок, розваги, школа, спорт.( ).

 

Поки діти працюють, доповідь

 

Слово вчителя.

1989 року представники урядів розвинутих країн, у тому числі й наша Україна, яка на той час перебувала у складі Радянського Союзу, підписали Конвенцію про пра­ва дитини.

Конвенція — це угода, договір між державами з певних питань. У даному випадку — з питань прав дітей. Підпи­савши цей документ, уряди домовилися охороняти права дітей, які живуть на територіях цих держав.

У Конвенції визначено, що дитиною вважається лю­дина, якій ще не виповнилося 18 років, що всі діти наро­джуються вільними і рівними у своїх правах і що не мож­на їх піддавати дискримінації через національну, етнічну, релігійну, расову ознаки, а також через стать, політичні переконання.

Які ж права дитини визначені Конвенцією?

«Дитина незалежно від її раси, національності, кольору шкіри, статі, мови, релігії, етнічного чи соціального похо­дження, майнового стану, стану здоров'я, незалежно від її батьків та її законних опікунів має право:

    на життя;

    на ім'я та набуття громадянства;

    знати своїх батьків;

    на збереження своєї індивідуальності;

    підтримувати взаємини з обома батьками, якщо ті розлучилися;

    висловлювати свої погляди і думки з усіх питань;

    одержувати і передавати інформацію (за винятком певних обмежень);

    на свободу думки, совісті й релігії;

    на свободу об'єднань і товариств у мирних цілях;

    на особисте і сімейне життя, недоторканність житла, таємницю кореспонденції;

    на захист від посягань на особисте життя, честь і гід­ність;

    на повноцінне і достойне життя, на піклування з ме­тою догляду за нею;

    на користування благами соціального забезпечення;

    на освіту, відпочинок і дозвілля;

    на рівень життя, необхідний для фізичного, розумо­вого, духовного, морального і соціального розвитку дитини;

    на захист від економічної експлуатації і від вико­нання будь-якої роботи, яка може  завдавати шкоди її здоров'ю чи розумовому, фізичному, духовному, моральному,  соціальному розвитку;

    на захист від незаконного зловживання наркотиків, психотропних речовин, від усіляких форм сексуаль­ної експлуатації та сексуальних розбещень;

    на гуманне поводження, на захист від незаконного чи свавільного позбавлення волі, свободи;

    на негайний доступ до правничої допомоги і на таке поводження, яке сприяє  розвитку у дитини почуття гідності й значущості, зміцнює в ній повагу до прав людини і її свобод, сприяє виконанню нею корисної ролі в суспільстві.

 

 

Бесіда.

 

Зараз я перелічу бажання дітей аби вони були щасливими

 

Учитель задає питання дорослим:

 

Який перелік потреб склали діти?

 

Чи є відмінність між бажаннями дітей і текстом Конвенції про права дітей? У чому вона полягає?

 

Як ви гадаєте, чому ООН вважала за необхідне скласти перелік прав дитини?

 

 Запитання до дітей:

 

Як ви гадаєте, чому Конвенція є переліком потреб ди­тини, а не бажань?

 

Як ви гадаєте, навіщо вам знати наші права?

 

Сьогодні ми багато розмовляли про дитячі права. А чи є у наших діток обов’язки? Я перелічую список елементарних обов’язків, тобто кожна дитина повинна їх дотримуватись, а чи погодяться з дитячими відповідями батьки?

 

1. Поважати своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

3. Поважати будь-яку людину, не дивлячись на те, якого кольору її шкіра, багата вона чи ні.

4. Дотримуватись режиму харчування.

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим.

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.

8. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.

9. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.

10. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

11. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.

12. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

13. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.

14. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.

15. Не ображати і не принижувати оточуючих.

Гра «Так чи ні». Обговорення тверджень і з дорослими, і з дітьми.

 

 1.  Усі діти мають право на любов і піклування.

2.   Кожна дитина має право їсти гамбургери, морозиво, чіпси і хот - доги, скільки їй заманеться.

3.   Діти, які добре ставляться до своїх батьків, повинні отримувати особливе піклування з боку держави.

4.   Усі діти рівні у своїх правах.

5.   Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.

6.   Кожна дитина може нецензурно висловлюватись, якщо вона цього схоче.

8.   Усі діти мають право на повноцінне харчування.

6. Усі діти мають право ображати інших дітей тому, що мають свободу висловлюватися

9.   Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

10. Жодна дитина не повинна мити посуд.

11. Усі діти мають право на освіту.

12. Кожна дитина має право виконувати домашнє завдання за своїм бажанням.

13. Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.

16. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.

7. За кожну гарну оцінку просити у батьків іграшку або цукерки.

17. Кожна дитина має право відмовлятися від обіду.

18. Усі діти мають право на медичну допомогу.

19. Діти мають право на вільне спілкування.

20. Діти, які мають брата або сестру, повинні отримувати додаткове звільнення від домашніх завдань.

22.   Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до роботи, яка дає комусь фінансову користь.

23.  Діти мають право на інформацію.

24.   Жодна дитина не повинна бути скривджена і принижена.

25.   Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.

26.  Діти мають право на свободу совісті, думки і релігії.

27.   Кожна дитина має право безкоштовно розважатися.

 

 

 

А зараз послухайте вірш Ірини Жиленко, який дуже підходить до теми сьогоднішньої години спілкування.

Дитя моє, права дитини ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо напевно знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам'ять, порадь і друзям прочитати.

Хай прочитають тато й мама, закони всім потрібно знати!

РЕФЛЕКСІЯ

Наш урок добігає кінця. І мені хотілося б дізнатися:

  • Що вам найбільшу сподобалось?
  • Чи приніс цей урок якусь користь?
  • Про цікаве ви сьогодні дізналися7

 

Дякую гостям, батькам і дітям за плідну співпрацю.

 

docx
Додано
24 вересня 2021
Переглядів
2089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку