Тема тижня: Традиції Великодня
Тема дня: Про що розповідає писанка
Мета: формування предметних компетентностей: продовжити формувати уявлення дітей про свято Великодня та його традиції, ознайомити з формами його святкування; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, висловлювати судження щодо різноманітності писанок; виховувати повагу до народних традицій;
Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках та мистецтві.
Завдання уроку: дізнатися про значення писанки та її візерунків в нашій культурі.
Основні дослідницькі/проблемні запитання: які є види писанок та чим вони відрізняються?
Очікувані результати:
Учні знатимуть:
● особливості святкування Великоднього свята в Україні;
● різновиди писанок.
Учні вмітимуть:
● розповідати про свято Великодня;
● брати участь у народних звичаях та традиціях українців;
● описувати свої враження від почутого, побаченого;
● розпізнавати різновиди писанки та інші символи свята;
● створювати вироби великодньої тематики;
● дотримуватися правил безпечної поведінки під час багатолюдного святкування в приміщенні та на вулиці.
Предмети, які інтегруються: українська мова, мистецтво.
Обладання: план-конспект, презентація, наочний матеріал.
Підготувати заздалегіть: конверти з елементами писанки, ножиці, клей, приклади писанок, писачок.
Хід уроку
1. Ранкова зустріч
- Добрий день, діти. Станьте рівненько, посміхніться тому, хто справа, помахайте долонею тому, хто зліва. Мене звати Юлія Сергіївна і сьогодні урок у вас проведу я. Сідайте, будь ласка.
2. Ранкове коло
- Діти, у мене в руках є чарівний мікрофон, в який ми розповімо про свій настрій та чому він такий (передаю по колу мікрофон та уважно слухаю дітей).
Друзі, дехто з ваших однокласників має поганий настрій, що ми порадимо їм, аби поліпшити його?
3. Гра «Скринька»
- Діти, сьогодні я принесла для вас чарівну скриньку, як ви думаєте, що там може бути? (діти називають свої варіанти). Гаразд, друзі, дам вам невеличку підказку: цей предмет стосується свята, що наближається. Правильно, це писанка.
4. Обмін інформацією. Зворотній зв’язок
- Яке свято наближається? (Великдень).
- Поділіть слово на склади.
- Назвіть наголошений склад.
- А коли ми будемо його святкувати?(2 травня)
- Які символи цього свята ви знаєте?
- А чи однаковим кольором фарбують писанки? Чому? (Кожен колір має значення).
- Як ви могли вже зрозуміти, сьогоднішня наша тема – про що розповідає писанка? Саме сьогодні ми з вами дізнаємося які види писанок існують, навіщо їх розфарбовують різними кольорами і звідки взагалі з’явилася така традиція.
5. Розповідь з елементами бесіди
Пташине яйце, розписане мініатюрним орнаментом, називають писанкою. Як ви думаєте, від якого слова пішла її назва? Так вона походить від слова "писати", тобто прикрашати орнаментом. Оздоблюються писанки різноманітними орнаментами, можливо, хтось з вас може назвати? Молодці, ви мали хороші відповіді, а тепер дозвольте мені вас доповнити: також писанка прикрашається геометричним, рослинним, зооморфним (риби, птахи, звірі, людина), пейзажним орнаментами, християнськими символами.
Писанка - одна зі стародавніх форм українського народного розпису, у якому наші пращури втілювали свої прагнення, віру.
Як ви думаєте символом чого є писанка? Писанка - це символ весни, сонця, повернення природи до життя. Писанки характерні майже для всіх європейських народів, як і для давніх народів Африки та Азії (під час розкопок знайдено розписані страусині та гусячі яйця, в тому числі й глиняні, а також золоте яйце страуса, датоване 3300 р. до н. е., що свідчить про початок писанкарства ще в далекому доісторичному періоді).
6. Перегляд відео
https://www.youtube.com/watch?v=4oB-W1rl4i0
- Діти, зараз я пропоную вам уважно переглянути відео, аби потім дати відповіді на деякі запитання.
- Що перед великоднем роблять члени сім’ї?
- Що дівчинка склала у свій Великодній кошик?
7. Створення писанок
Сьогодні ми з вами зустрілися онлайн, але це не завадить нам створити власні писанки. Скоро ви отримаєте посилання за яким вже є заготовки для створення великодніх яєць. Та спершу послухайте уважно що означає той чи інший колір на писанці та яких видів вони бувають, аби потім створити свою, особливу, писанку.
Червоний- добро, радість, життя. Голубий –небо, повітря, чистота, здоров’я. Жовтий- сонце, тепло, врожай. Зелений – весняне пробудження природи, надію, життя. Коричневий – земля, сила землі).
Є різні види писанок: писанки, крашанки, дряпанки та інші.
Писанки: На поверхню яйця розтопленим воском за допомогою писачка наносять орнамент.
Крашанки:Яйця, пофарбовані одним кольором, без узорів.
Дряпанки: На пофарбованій одним тоном поверхні яйця гострим предметом видряпують узор.
Крапанки: На фарбоване яйце краплями воску наносять візерунок іншого кольору чи кольорів.
Тепер ви можете відкрити посилання та розпочати створення писанок. Коли впораєтеся з роботою – зробіть скріншот та надішліть у чат https://sketch.io/sketchpad/?
Завдання в LearningApp
- Отож, діти, пропоную тепер відкласти все, глибоко вдихнути та повільно видихнути, покласти ручки на парту та підвести свої оченята на мене. Тепер, коли наш мозок трохи розслабився, пригадаймо вивчене на уроці, для цього у вас є посилання на завданя у LearningApp. Коли впораєтеся із завданням – підніміть руку.
8. Рефлексія
Вправа «Займи позицію».
- Друзі, у себе на партах ви можете знайти цеглинки Лего зеленого, жовтого та червоного кольору. Прослухайте уважно наступну інструкцію та підніміть потрібну цеглинку.
-Дякую вам за роботу, ви сьогодні були молодчинками, тому я з вами не прощаюся, а кажу до нових зустрічей!
План-конспект
інтегрованого уроку «Я досліджую світ»
в 1-Б класі
по темі «Про що розповідає писанка»
студентки 32 групи
сп. «Початкова освіта. Англійська мова»
Коцепуп Юлії Сергіївни
Дата отримання теми___________
Дата проведення заняття___________
Конспект затверджено:
Вчителем _________
Методистом _________
Оцінка за конспект_________
Оцінка за проведення_________