Урок трудового навчання "Виготовлення папки для зошитів із зав'язками(2 години)"

Про матеріал

Тема: «Виготовлення папки для зошитів із зав'язками (2 уроки) »

Клас: 4

Мета: відпрацювання практичних умінь і навичок виготовлення папки для учнівських зошитів

Завдання:

- вдосконалювати вміння та навички розмітки та крою деталей папки для учнівських зошитів;

- коригувати мислення на основі вправ в аналізі і синтезі, дрібну моторику кистей рук;

- розвивати вміння висловлювати оцінні судження у процесі обговорення виконаних робіт, поважати думку товариша.

- виховувати естетичний смак, мотивацію до праці.

Обладнання: папір, картон, клей, ножиці, лінійка, індивідуальні картки, технологічна карта, план роботи, зразок.

Перегляд файлу

Тема: «Виготовлення папки для зошитів із зав'язками (2 уроки) »

Клас: 4

Мета: відпрацювання практичних умінь і навичок виготовлення папки для учнівських зошитів

Завдання:

- вдосконалювати вміння та навички розмітки та крою деталей папки для учнівських зошитів;

- коригувати мислення на основі вправ в аналізі і синтезі, дрібну моторику кистей рук;

- розвивати вміння висловлювати оцінні судження у процесі обговорення виконаних робіт, поважати думку товариша.

- виховувати естетичний смак, мотивацію до праці.

Обладнання: папір, картон, клей, ножиці, лінійка, індивідуальні картки, технологічна карта, план роботи, зразок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Перевірка готовності учнів до уроку;

2.Вступний інструктаж:

З другої половини 18 століття в українську мову ввійшло німецьке слово рарре — тато, причому спочатку воно писалося паппа.

Це  слово мало різні смисли: «каша», «клей», «картон». З папки картону робили різні коробки і футляри.

Потім назву матеріалу перенесли на виріб з нього: папкою стали іменувати цупку обкладинку для зберігання і носіння паперів, малюнків, зошитів.

Папки для шкільного приладдя мають різну форму. Вони можуть бути виготовлені з пластику або текстилю, мати ручку, застібку у вигляді липучки, кнопки або блискавки. Її можна купити в будь-якому магазині канцтоварів.

Але немає нічого краще, якщо ця річ зроблена своїми руками.

Сьогодні ми познайомимося з послідовністю виготовлення папки для учнівських зошитів. Головне призначення цих папок — зберігати шкільне приладдя в охайному стані. Папки вміщають все, що потрібно школяру для роботи (кольоровий папір, картон, альбоми тощо). Завдяки таким засобам організації дитина ніколи не забуде взяти в школу те, що потрібно для уроку, так як все буде зберігатися в певній папці.

3.Завдання на картці:

-Стрілочкою з'єднай папку і необхідний матеріал з якого вона зроблена.

Перевірка

Завдання на картці — робота в парах (намальовані зображення плану виконання, потрібно їх озвучити):

Визначте послідовність виготовлення папки для учнівських зошитів

Перевірка

ІІ. Основна частина.

Правильно. Молодці!

Для чого потрібні такі папки?

Ми сьогодні будемо виконувати крій папки для учнівських зошитів. В кінці заняття ми повинні розмітити і розкроїти всі деталі папки. Але перед тим, як ми почнемо давайте уважно розглянемо папку.

  • Якої форми папка?
  • З яких деталей складається виріб?
  • Який матеріал потрібен для виготовлення кожної деталі папки?
  • Які інструменти знадобляться для роботи?
  • Скажіть з чого вам належить почати роботу?

План роботи

1.Розмітити, розкроїти дві сторони

2.Розмітити, розкроїти відступи

3.Розмітити, розкроїти покривний матеріал(2 паперові заготовки)

4.Розмітити, розкроїти тасьму (для зав'язок 2 смужки)

Таблиця з розмірами деталей на дошці*

Розмітка деталей папки

• Картонні сторони – 170х200 мм (2 шт).

• Тасьма 15 см (2 шт).

• Заготовки для обклеювання картонних сторінок – 200х260 (2 шт.).

• Заготовки для наклеювання картонних сторінок 160х190 (2 шт.).

• Заготовки для фіксації кінців тасьми 4х4 (2 шт.).

• Заготівля для корінця папки 100х260 (1 шт.).

Повторення т/б з ножицями.

Завдання: вставити пропущені слова

1.Зберігати _______у певному місці.

2.Не тримати ножиці______ кінцями вгору, передавати_____вперед

3.Не залишати_____розкритими

4. Після завершення роботи прибрати в ______місце.

ІІІ. Практична частина:

Починаємо виконання практичної роботи за планом

Підсумок 1 години:

Оцінюю роботи.

-Який виріб почали виконувати на занятті?

-Що встигли зробити? Що належить виконати?

-Хто виконував всі завдання самостійно?

- Оцініть себе, покажіть кольором

Рефлексія

 

2 година заняття (продовження)

Перевірити готовність учнів до заняття

1.Питання для повторення:

-Який виріб виготовляємо?

-Що залишилося виконати?

2.Повторення т/б з ножицями

Загадка.

Зроблені з заліза,

Вміють стригти і різати.

Коли вони зустрічаються,

Частини розділяються...

Продовження виконання роботи (послідовність складання папки):

1.Збирання картонних сторінок на корінців.

2. Обклеювання картонних сторінок папки паперовими заготовками.

3. Склеювання картонних сторінок папки.

4. Додаткове  оформлення (стрічки, квіточки і т. д.)

5. Оформляємо зав'язки

6. Просушування вироби

Заключна частина:

1. Взаємоперевірка, оцінювання роботи по рядах.

Взаємоперевірка робіт: як виконана робота, згідно з перевірки якості роботи

Перевірка якості роботи

  • Розміри заготовок відповідають заданим
  • Відсутність перекосів, рівна розмітка і крій
  • Заготовки деталей мають гарний товарний вигляд

2. Підсумок, оцінювання роботи дітей за заняття

-Чому вчилися сьогодні на занятті?

-Яке призначення має папка?

-Який вид роботи був важким? Чому?

-Що вдалося зробити без труднощів?

3. Рефлексія.

Доповни речення(індивідуальні картки)

Урок дав мені для життя....

У мене вийшло....

Тепер я можу...

Було цікаво....

Було важко...Я навчився...

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку