24 липня о 18:00Вебінар: Методи фасилітації для планування та реалізації STEM-проектів і не тільки

Урок української літератури 9 клас "Іван Котляревський"

Про матеріал

Подано урок з української літератури для учнів 9 класу з використанням електронних інструментів.

Сучасні школярі із величезною цікавістю сприймають матеріал уроку, коли учитель застосовує ІКТ – такий урок набуває високої ефективності і полегшує сприймання для учнів. Основною метою використання ІКТ на уроці є досягнення поглибленого розуміння та осмислення навчального історичного матеріалу, образне сприйняття, посилення емоційного впливу історії на особистість учня, його перенесення у період вивчення. Все це відбувається за рахунок навчальних картин, відео- та аудіокоментарів, історичних фільмів, презентацій до уроку, які представлені в електронному варіанті через сучасні електронні інструменти. У час інформаційних технологій перед учителем постає чимало питань: як зацікавить учнів предметом, як ефективно використати велику кількість додаткової інформації. Освіта набуває нової якості, учитель перестає бути носієм об'єктивного знання. Для вчителів, які прагнуть розпочати роботу по-новому, виникає потреба в оновленні науково-методичного та матеріально-технічного забезпечення. Так в брошурі викладені інструкції щодо використання електронних ресурсів (Genially, Padlet, LearningApps,QR-код) та методика використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet на різних етапах уроку.

Padlet – мережевий сервіс для створення електронної стіни. Віртуальна інтерактивна стіна Padlet дозволяє зібрати та систематизувати інформацію за потрібною темою, причому одразу видно участь кожного учасника. Сервіс, який дає можливість працювати дистанційно як із учнями, так і з коллегами, впроваджувати елементи дистанційного та «перевернутого навчання». Формами роботи можуть бути групові та індивідуальні заняття на уроках і в позаурочний час. Використання сервісу Рadlet зробить навчальний процес інтерактивним, а виконання домашнього завдання цікавим.

LearningApps.org - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Конструктор Learningapps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу .Сервіс Learningapps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були розміщені на сторінки сайтів або блогів викладачів і учнів.

QR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку. Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить школярів до вивчення історії. За допомогою QR-кодів можна урізноманітнити навчальний процес наступним чином:кодування посилань на домашні завдання чи практичні роботи(наприклад, якщо їх виконання передбачає використання гугл-форми, гугл-диску тощо); проведення квесту, підказки до кожної схованки якого будуть зашифровані у вигляді відповідного QR-коду;організація виставки у класі чи коридорами школи, інформацію до експонатів якої можна отримати після сканування відповідного QR-коду та багато іншого.


Перегляд файлу

Урок української мови та літератури 9 клас.

 Учитель Шепілова Ірина Василівна

Тема.   Іван Котляревський - зачинатель нової української літератури. Огляд життя письменника, історія написання поеми «Енеїда».  Поняття про пародію, бурлеск, травестію.

Мета:  ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом І.Котляревського; визначити роль письменника у становленні нової української літератури; дослідити історію написання поеми «Енеїда», порівняти її із «Енеїдою» Вергілія;  розвивати в учнів навички роботи з науковими джерелами, історичними фактами, вміння оформлювати свої задуми та підбивати підсумки у вигляді творчих звітів;  виховувати  почуття гордості за рідний народ, його історію, культуру, мову.

Тип уроку: комбінований.

Методи та прийоми: розповідь, бесіда, дослідні роботи, демонстрування.

Обладнання: ПК з підключенням до мережі Інтернет, електронні інструменти уроку дошка Padlet, learningapps.org.,  презентації «Іван Котляревський - зачинатель нової української літератури»,  відеофільм «Іван Котляревський», презентація «Історія написання поеми «Енеїда»

 

ХІД УРОКУ:

                                                             Епігаф

Будеш, батьку, панувати,
Поки живуть люди,
Поки сонце з неба сяє,
Тебе не забудуть.

 

                                                                    (Т. Шевченко)

І.Організаційний момент

Слово вчителя

Добрий день, шановні учні! Сьогодні ми продовжуємо знайомство з неповторним світом української літератури,  і далі  говоримо про періоди її розвитку. Давайте перевіримо, настільки добре ви пам'ятаєте періодизацію української літератури, твори та представників різних етапів розвитку рідного красного письменства. Звернімо увагу на екран!                    

 ІI. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Вікторина "Представники різних періодів розвитку літератури"

QR Code

https://learningapps.org/display?v=p7g5jdyb318

І І І.  Оголошення теми, мети уроку.

На нашому уроці ми знайомимось з твором, що є одним із найпопулярніших в українській літературі – з поемою «Енеїда» Івана Котляревського. Іван Котляревський – гордість України. Без нього ми не мали б Тараса Шевченка, а без Шевченка чи ми б існували на світі як нація!

Цього літа минуло 249 років відтоді, коли в Полтаві народився хлопчик, якого назвали Іваном. Йому судилося стати визначним українським письменником, який вперше в Україні через свої твори заговорив з українцями рідною мовою, започаткувавши нову добу в українській літературі.

Сьогодні ми оглянемо  його життя і творчість, історію написання найвизначнішої поеми, опрацюємо нові літературознавці поняття, і допоможуть нам у цьому групи, що заздалегідь готували матеріал, - свої проекти, - «Науковці», «Біографи»,  «Літературознавці»,  «Дослідники», «Теоретики». Метою уроку є розвиток  навичок роботи з науковими джерелами, історичними фактами, вмінь оформлювати свої задуми та підбивати підсумки у вигляді творчих звітів;  виховання  почуття гордості за рідний народ, його історію, культуру, мову.

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Слово вчителя.

        Не будемо зволікати і дамо слово групі "Науковців", що розкаже нам про Івана  Котляревського  як  зачинателя нової української літератури.( Підготували та розмістили за посиланням презентацію

https://ru.padlet.com/shepilovairina74/96q941nfw2hm

                                                                                                                 C:\Users\User01\Desktop\static_qr_code_without_logo.jpg

2. Слово вчителя.

І. Котляревський — фундатор нової української літератури, бо є першим її класиком, зачинателем. Його твори — історичний злам у розвитку української літератури, початок нового її етапу. Дослідники його творчості, говорять про те, що перед ним поставало питання: якою мовою писати? Народну мову вважали непридатною для "високих" літературних жанрів. "Непридатною? Ні! - вирішив у якусь благословенну хвилину  полтавець. - Ця мова годиться і для найвищих стилів!".  Хто такий Котляревський, як склалося його життя, які ще твори, окрім "Енеїди", належать до  його художньої спадщини? Про це нам розповість група "Біографів".( Підготували та розмістили за посиланням фільм на платформі padlet.com/shepilovairina

https://youtu.be/16CNIR6Qsn8

C:\Users\User01\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\static_qr_code_without_logo.jpg

 

 

 

 

 

3.Слово вчителя.

Ми вже дізналися про те, що Котляревський працював над своєю поемою майже усе життя. Слід наголосити, що митець писав пародію з Вергілія для друзів і не збирався її друкувати. Але як же сталося, що твір усе ж таки побачив світ? Що спільного між творами українського та давньогрецького письменників? Вже готові нам свої дослідження представити групи "Дослідників"  та "Літературознавців"  (Підготували та розмістили за посиланням презентацію)

https://ru.padlet.com/shepilovairina74/96q941nfw2hm

 

4.Слово вчителя.

«Енеїда» Івана Котляревського  була популярною завжди. Ще за життя поета вона розходилась по Україні в рукописних списках. «Енеїда» живе вже понад два століття, і це, безумовно, талановитий, по-справжньому народний твір. Вона написана багатою народною мовою, а динамічні характеристики богів та царів, здається, списано з живих людей. Сміх, іронія, комічне зображення ситуацій і образів , поєднання дійсності й вигадки, серйозного і нісенітниці обумовили ту неповторну атмосферу, що приваблює своїм життєствердним настроєм і сьогодні. Для того, щоб на наступному уроці приступити до якісного ідейно-художнього аналізу цього твору ми повинні ще з вами з'ясувати кілька літературознавчих понять, що, безумовно, пов'язані з "Енеїдою".  У цьому нам допоможуть учні із групи "Теоретики".(Презентація проекту групи)

IV.Систематизація та узагальнення знань

1. Виконати завдання за посиланням на платформі Іearningapps.

https://learningapps.org/display?v=p1mrihnbj18

 

QR Code
 

2. Метод "Мікрофон"

Давайте поглянемо на епіграф уроку, чи виявилися слова Кобзаря пророчими?

V. Підсумок уроку

 1.Слово вчителя.

 Велика заслуга І. П. Котляревського в тому, що він підняв нові теми, звернувся до невичерпних скарбів фольклору, він перший серед українських письменників дошевченківського періоду широко звернувся до невичерпних багатств мови народу, з’єднав її із найкращою, життєздатною, книжною мовою, удосконалив техніку вірша. Народолюбство Котляревського, осуд жорстокості кріпосників, їхнього паразитизму і морального дикунства, розумової і моральної вищості народу над панством – усе це мало не лише літературно-мистецьке, а й велике суспільне значення, бо скеровувало читачів на роздуми,  вселяло віру в краще завтра, стимулювало національне відродження.
          Незаперечним мірилом значення творчості  і діяльності Котляревського  є його популярність за межами своєї землі. Про нього писали чеські та польські журнали вже з 1906 року; дещо пізніше заговорила про це преса Англії, Франції та Італії.

2. Оцінювання (Протягом уроку проводилось взаємооцінювання, вчитель наприкінці уроку підбиває підсумок.)

VІ. Домашнє завдання: завершити читання поеми "Енеїда"; подивитися мультфільм «Енеїда» І.Котляревського за посиланням

https://youtu.be/IZ8n9Ma42SU

                                C:\Users\User01\Desktop\static_qr_code_without_logo.jpg

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку