урок української мови "Цитата як засіб передачі чужої мови"

Про матеріал

Матеріали уроку містять цитати із спадщини В.Сухомлинського,а також пропагують здоровий спосіб життя

Тема:Цитата як спосіб передачі чужої мови

Мета:ознайомити учнів з цитатами як способом передачі чужої мови;формувати загально пізнавальні вміння знаходити цитати у висловлюваннях,розвивати навички правильно добирати цитати й використовувати їх у мовленні;пропагувати здоровий спосіб життя.

ХІД УРОКУ:

1Психологічний настрій «Рибка»

2.Перевірка домашнього завдання

Пояснювальний диктант

Любити мову і досконало знати її-поняття взаємозв'язані.Добре з цього приводу сказав у статті «Слово рідної мови» відомий український педагог Василь Сухомлинський :»Щоб любити-треба знати,а щоб проникнути в таку тонку й неосяжно величну й багатогранну річ,як мова,треба її любити»

-Чи є в даному тексті пряма мова? -Що стверджується прямою мовою?

-Отже,сьогодні на уроці йтиметься мова про цитату як різновид прямої мови,її роль в усному та писемному мовленні

3.Робота з підручником (стор.52;Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу)

Вправа 54 (1)-усно

-Отже,який можна зробити висновок?

Цитата-це дослівний(точний)уривок з якогось висловлювання чи тексту,що служить для підтвердження певної думки.

Робота з підручником

Письмове виконання вправи55 і перевірка.

Робота з робочою сторінкою

1.Прочитати текст про олівець. Що нового ви дізналися про річ,якою користуєтеся щодня?Висловити свою думку цитатами з тексту.Виписати цитати.Звернути увагу на пунктуаційне оформлення цитат.

«Історія олівця починається з тростинової палички,якою писали стародавні єгипетські жерці»,- свідчать сучасні історики.Потім тривалий час панувало гусяче перо.У ХV ст.. у Європі з'являються свинцеві й срібні шрифти,що залишали на папері темні сліди.З ХVІ ст. в Італії та Англії почали застосовувати графітові стрижні,від яких веде своє походження сучасний олівець у дерев'яній оболонці.

У Танзанії на гірському плато відкрили аскельні малюнки,вік котрих більш ніж 7 тисяч років.На малюнках зображено сцени полювання,тварини.Автори зображень- люди кам'ного віку.Автор відкриття-доктор мистецтвознавства,антрополог Мері Лікі назвала їх «Винахідниками перших олівців".Вона знайшла 186 «доісторичних недогризків».

Давні танзанійці любили робити і кольорові олівці.Основою їх були стрижні із сала диких тварин.До сала підмішували сажу,виходив чорний олівець,а якщо пташиний послід- білий. Окисли заліза давали червоний та жовтогарячий тони,а сполуки марганцю,вилучені із скельних порід- коричневі. (З енциклопедії).

Завдання 2 робочої сторінки

Списати,розставляючи розділові знаки.Назвати цитати.

Народна мудрість стверджує, що насильно милим не станеш.В.Сосюра говорив про рідний край Як не любити той край,що дав тобі і силу,і гострий зір очей,і розум молодий,і далі,що тобі красу свою докрили,і моря голубий,розгаданий прибій.Людину прикрашають чарівність і розум,а душевний спокій і внутрішня гармонія осяває її риси стверджувала Ольга Корніяка.

Пояснювальний диктант

Тисячу років тому видатний медик Авіценна заповідав своїм учням :» Три знаряддя є у лікаря – слово,рослина,ніж «.Видатний педагог Василь Сухомлинський писав: «Дитинство – найважливіший період людського життя,не приготування до майбутнього життя,а справжнє,яскраве,самобут- нє,неповторне життя,і від того,як минуло дитинство,хто вів дитину за руку в дитячі роки,що увійшло в її розум і серце з наколишнього світу – від цього у вирішальній мірі залежить ,якою людиною стане нинішній малюк.»

Чудовий настрій передає Бойченко поетичними рядками :

Здоров'я дитини –

Багатство родини !

Здоров'я народу – багатство країни!

У народі кажуть:»Природа - скарбниця здоров'я». Правильно твердять,що здоров'я – це нічого,але все без здоров'я- ніщо .

Підсумок

Бесіда

-Про що ми говорили на уроці?

-Чи досягли ми своєї мети уроку?

-Що таке цитата?

-Які розділові знаки ставляться при цитаті?

Д/З : Написати невеличкий твір у публіцистичному стилі,використовуючи цитати .Теми твору : «Ми живемо в саду здоров'я», «Про найкраще у світі», « Моє здоров'я – у моїх руках».

Рефлексія

_Чи виправдалися наші прогнози від рибок?

-Як ви працювали на уроці?

ОЦІНЮВАННЯ.(мотивація оцінок)

Перегляд файлу

Тема:Цитата як спосіб  передачі чужої мови

Мета:ознайомити учнів з цитатами як  способом передачі чужої мови;формувати загально пізнавальні вміння знаходити цитати у висловлюваннях,розвивати навички правильно добирати цитати й використовувати їх у мовленні;пропагувати здоровий спосіб життя.

ХІД УРОКУ:

1Психологічний  настрій «Рибка»

2.Перевірка домашнього завдання

Пояснювальний диктант

Любити мову і досконало знати її-поняття взаємозв’язані.Добре з цього приводу сказав у статті «Слово рідної мови» відомий український педагог Василь Сухомлинський :»Щоб любити-треба знати,а щоб проникнути в таку тонку й неосяжно величну й багатогранну річ,як мова,треба її любити»

-Чи є в даному тексті пряма мова?                                                                                                                                                             -Що стверджується прямою мовою?

-Отже,сьогодні на уроці йтиметься мова про цитату як різновид прямої мови,її роль в усному та писемному мовленні

3.Робота з підручником  (стор.52;Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу)

Вправа 54 (1)-усно

-Отже,який можна зробити висновок?

Цитата-це дослівний(точний)уривок з якогось висловлювання чи тексту,що служить для підтвердження певної думки.

Робота з підручником

Письмове виконання вправи55 і перевірка.

Робота з робочою сторінкою

1.Прочитати текст про олівець. Що нового ви дізналися про річ,якою користуєтеся щодня?Висловити свою думку цитатами з тексту.Виписати цитати.Звернути увагу на пунктуаційне оформлення цитат.

«Історія олівця починається з тростинової палички,якою писали стародавні єгипетські жерці»,- свідчать сучасні історики.Потім тривалий час панувало гусяче перо.У ХV ст.. у Європі з’являються свинцеві й срібні шрифти,що залишали на папері темні сліди.З ХVІ ст. в Італії та Англії почали застосовувати графітові стрижні,від яких веде своє походження сучасний олівець у дерев’яній оболонці.

     У Танзанії на гірському плато відкрили аскельні малюнки,вік котрих більш ніж 7 тисяч років.На малюнках зображено сцени полювання,тварини.Автори зображень- люди кам’ного віку.Автор відкриття-доктор мистецтвознавства,антрополог Мері Лікі назвала їх «Винахідниками перших олівців".Вона знайшла 186 «доісторичних недогризків».

       Давні танзанійці любили робити і кольорові олівці.Основою їх були стрижні із сала диких тварин.До сала підмішували сажу,виходив чорний олівець,а якщо пташиний послід- білий. Окисли заліза давали червоний та жовтогарячий тони,а сполуки марганцю,вилучені із скельних порід- коричневі. (З енциклопедії).

Завдання 2 робочої сторінки

Списати,розставляючи розділові знаки.Назвати цитати.

Народна мудрість стверджує, що насильно милим не станеш.В.Сосюра говорив про рідний край Як не любити той край,що дав тобі і силу,і гострий зір очей,і розум молодий,і далі,що тобі красу свою докрили,і  моря голубий,розгаданий прибій.Людину прикрашають чарівність і розум,а душевний спокій і внутрішня гармонія осяває її риси стверджувала Ольга Корніяка.

Пояснювальний диктант

Тисячу років тому видатний медик Авіценна заповідав своїм учням :» Три знаряддя є  у лікаря – слово,рослина,ніж «.Видатний педагог Василь Сухомлинський писав: «Дитинство – найважливіший період людського життя,не приготування до майбутнього життя,а справжнє,яскраве,самобут-    нє,неповторне життя,і від того,як минуло дитинство,хто вів дитину за руку в дитячі роки,що увійшло в її розум і серце з наколишнього світу – від цього у вирішальній мірі залежить ,якою людиною стане нинішній малюк.»

Чудовий настрій передає  Бойченко поетичними рядками :

Здоров’я дитини –

Багатство родини !

Здоров’я  народу – багатство країни!

У народі кажуть:»Природа - скарбниця здоров’я». Правильно твердять,що                          здоров’я – це нічого,але все без здоров’я- ніщо .

Підсумок

Бесіда

-Про що ми говорили на уроці?

-Чи досягли ми своєї мети уроку?

-Що таке цитата?

-Які  розділові знаки ставляться при цитаті?

Д/З : Написати невеличкий твір у публіцистичному стилі,використовуючи цитати .Теми твору : «Ми  живемо в саду здоров’я», «Про найкраще у світі»,               « Моє здоров’я – у моїх руках».

Рефлексія

_Чи виправдалися наші прогнози від рибок?

-Як ви працювали на уроці?

ОЦІНЮВАННЯ.(мотивація оцінок)

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
5440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку