Матеріали уроку містять цитати із спадщини В.Сухомлинського,а також пропагують здоровий спосіб життя
Тема:Цитата як спосіб передачі чужої мови
Мета:ознайомити учнів з цитатами як способом передачі чужої мови;формувати загально пізнавальні вміння знаходити цитати у висловлюваннях,розвивати навички правильно добирати цитати й використовувати їх у мовленні;пропагувати здоровий спосіб життя.
ХІД УРОКУ:
1Психологічний настрій «Рибка»
2.Перевірка домашнього завдання
Пояснювальний диктант
Любити мову і досконало знати її-поняття взаємозв'язані.Добре з цього приводу сказав у статті «Слово рідної мови» відомий український педагог Василь Сухомлинський :»Щоб любити-треба знати,а щоб проникнути в таку тонку й неосяжно величну й багатогранну річ,як мова,треба її любити»
-Чи є в даному тексті пряма мова? -Що стверджується прямою мовою?
-Отже,сьогодні на уроці йтиметься мова про цитату як різновид прямої мови,її роль в усному та писемному мовленні
3.Робота з підручником (стор.52;Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу)
Вправа 54 (1)-усно
-Отже,який можна зробити висновок?
Цитата-це дослівний(точний)уривок з якогось висловлювання чи тексту,що служить для підтвердження певної думки.
Робота з підручником
Письмове виконання вправи55 і перевірка.
Робота з робочою сторінкою
1.Прочитати текст про олівець. Що нового ви дізналися про річ,якою користуєтеся щодня?Висловити свою думку цитатами з тексту.Виписати цитати.Звернути увагу на пунктуаційне оформлення цитат.
«Історія олівця починається з тростинової палички,якою писали стародавні єгипетські жерці»,- свідчать сучасні історики.Потім тривалий час панувало гусяче перо.У ХV ст.. у Європі з'являються свинцеві й срібні шрифти,що залишали на папері темні сліди.З ХVІ ст. в Італії та Англії почали застосовувати графітові стрижні,від яких веде своє походження сучасний олівець у дерев'яній оболонці.
У Танзанії на гірському плато відкрили аскельні малюнки,вік котрих більш ніж 7 тисяч років.На малюнках зображено сцени полювання,тварини.Автори зображень- люди кам'ного віку.Автор відкриття-доктор мистецтвознавства,антрополог Мері Лікі назвала їх «Винахідниками перших олівців".Вона знайшла 186 «доісторичних недогризків».
Давні танзанійці любили робити і кольорові олівці.Основою їх були стрижні із сала диких тварин.До сала підмішували сажу,виходив чорний олівець,а якщо пташиний послід- білий. Окисли заліза давали червоний та жовтогарячий тони,а сполуки марганцю,вилучені із скельних порід- коричневі. (З енциклопедії).
Завдання 2 робочої сторінки
Списати,розставляючи розділові знаки.Назвати цитати.
Народна мудрість стверджує, що насильно милим не станеш.В.Сосюра говорив про рідний край Як не любити той край,що дав тобі і силу,і гострий зір очей,і розум молодий,і далі,що тобі красу свою докрили,і моря голубий,розгаданий прибій.Людину прикрашають чарівність і розум,а душевний спокій і внутрішня гармонія осяває її риси стверджувала Ольга Корніяка.
Пояснювальний диктант
Тисячу років тому видатний медик Авіценна заповідав своїм учням :» Три знаряддя є у лікаря – слово,рослина,ніж «.Видатний педагог Василь Сухомлинський писав: «Дитинство – найважливіший період людського життя,не приготування до майбутнього життя,а справжнє,яскраве,самобут- нє,неповторне життя,і від того,як минуло дитинство,хто вів дитину за руку в дитячі роки,що увійшло в її розум і серце з наколишнього світу – від цього у вирішальній мірі залежить ,якою людиною стане нинішній малюк.»
Чудовий настрій передає Бойченко поетичними рядками :
Здоров'я дитини –
Багатство родини !
Здоров'я народу – багатство країни!
У народі кажуть:»Природа - скарбниця здоров'я». Правильно твердять,що здоров'я – це нічого,але все без здоров'я- ніщо .
Підсумок
Бесіда
-Про що ми говорили на уроці?
-Чи досягли ми своєї мети уроку?
-Що таке цитата?
-Які розділові знаки ставляться при цитаті?
Д/З : Написати невеличкий твір у публіцистичному стилі,використовуючи цитати .Теми твору : «Ми живемо в саду здоров'я», «Про найкраще у світі», « Моє здоров'я – у моїх руках».
Рефлексія
_Чи виправдалися наші прогнози від рибок?
-Як ви працювали на уроці?
ОЦІНЮВАННЯ.(мотивація оцінок)
Тема:Цитата як спосіб передачі чужої мови
Мета:ознайомити учнів з цитатами як способом передачі чужої мови;формувати загально пізнавальні вміння знаходити цитати у висловлюваннях,розвивати навички правильно добирати цитати й використовувати їх у мовленні;пропагувати здоровий спосіб життя.
ХІД УРОКУ:
1Психологічний настрій «Рибка»
2.Перевірка домашнього завдання
Пояснювальний диктант
Любити мову і досконало знати її-поняття взаємозв’язані.Добре з цього приводу сказав у статті «Слово рідної мови» відомий український педагог Василь Сухомлинський :»Щоб любити-треба знати,а щоб проникнути в таку тонку й неосяжно величну й багатогранну річ,як мова,треба її любити»
-Чи є в даному тексті пряма мова? -Що стверджується прямою мовою?
-Отже,сьогодні на уроці йтиметься мова про цитату як різновид прямої мови,її роль в усному та писемному мовленні
3.Робота з підручником (стор.52;Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу)
Вправа 54 (1)-усно
-Отже,який можна зробити висновок?
Цитата-це дослівний(точний)уривок з якогось висловлювання чи тексту,що служить для підтвердження певної думки.
Робота з підручником
Письмове виконання вправи55 і перевірка.
Робота з робочою сторінкою
1.Прочитати текст про олівець. Що нового ви дізналися про річ,якою користуєтеся щодня?Висловити свою думку цитатами з тексту.Виписати цитати.Звернути увагу на пунктуаційне оформлення цитат.
«Історія олівця починається з тростинової палички,якою писали стародавні єгипетські жерці»,- свідчать сучасні історики.Потім тривалий час панувало гусяче перо.У ХV ст.. у Європі з’являються свинцеві й срібні шрифти,що залишали на папері темні сліди.З ХVІ ст. в Італії та Англії почали застосовувати графітові стрижні,від яких веде своє походження сучасний олівець у дерев’яній оболонці.
У Танзанії на гірському плато відкрили аскельні малюнки,вік котрих більш ніж 7 тисяч років.На малюнках зображено сцени полювання,тварини.Автори зображень- люди кам’ного віку.Автор відкриття-доктор мистецтвознавства,антрополог Мері Лікі назвала їх «Винахідниками перших олівців".Вона знайшла 186 «доісторичних недогризків».
Давні танзанійці любили робити і кольорові олівці.Основою їх були стрижні із сала диких тварин.До сала підмішували сажу,виходив чорний олівець,а якщо пташиний послід- білий. Окисли заліза давали червоний та жовтогарячий тони,а сполуки марганцю,вилучені із скельних порід- коричневі. (З енциклопедії).
Завдання 2 робочої сторінки
Списати,розставляючи розділові знаки.Назвати цитати.
Народна мудрість стверджує, що насильно милим не станеш.В.Сосюра говорив про рідний край Як не любити той край,що дав тобі і силу,і гострий зір очей,і розум молодий,і далі,що тобі красу свою докрили,і моря голубий,розгаданий прибій.Людину прикрашають чарівність і розум,а душевний спокій і внутрішня гармонія осяває її риси стверджувала Ольга Корніяка.
Пояснювальний диктант
Тисячу років тому видатний медик Авіценна заповідав своїм учням :» Три знаряддя є у лікаря – слово,рослина,ніж «.Видатний педагог Василь Сухомлинський писав: «Дитинство – найважливіший період людського життя,не приготування до майбутнього життя,а справжнє,яскраве,самобут- нє,неповторне життя,і від того,як минуло дитинство,хто вів дитину за руку в дитячі роки,що увійшло в її розум і серце з наколишнього світу – від цього у вирішальній мірі залежить ,якою людиною стане нинішній малюк.»
Чудовий настрій передає Бойченко поетичними рядками :
Здоров’я дитини –
Багатство родини !
Здоров’я народу – багатство країни!
У народі кажуть:»Природа - скарбниця здоров’я». Правильно твердять,що здоров’я – це нічого,але все без здоров’я- ніщо .
Підсумок
Бесіда
-Про що ми говорили на уроці?
-Чи досягли ми своєї мети уроку?
-Що таке цитата?
-Які розділові знаки ставляться при цитаті?
Д/З : Написати невеличкий твір у публіцистичному стилі,використовуючи цитати .Теми твору : «Ми живемо в саду здоров’я», «Про найкраще у світі», « Моє здоров’я – у моїх руках».
Рефлексія
_Чи виправдалися наші прогнози від рибок?
-Як ви працювали на уроці?
ОЦІНЮВАННЯ.(мотивація оцінок)