Урок позакласного читання.Казки зарубіжних письменників

Про матеріал
Урок позакласного читання використала в 3 класі на уроці літературного читання, знайомлячи дітей із зарубіжними письменниками
Перегляд файлу

Літературне читання

3 клас      I семестр

Урок 18. УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. КАЗКИ ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ

Мета: вчити учнів свідомо сприймати художні тексти, визначати основну думку в про­читаному творі; зацікавити учнів творчістю зарубіжних письменників; розвивати допитливість, кмітливість, винахідливість; виховувати колективізм.

Хід уроку

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2.   МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
    1.    Зарядка для язичка
  • Як гуде джміль?
  • Прилетів комарик.
  • Дмухнемо на кульбабу.
  • Допоможемо пір'їнці підлетіти.
  • Дістанемо язичком до носа і підборіддя.
    1.    Робота над скоромовкою
  • І чого, - питають гуси,
  •  Довгі ноги в чорногуза?
  • А у мене довгі ноги,
  •  Каже дядько чорногуз,

— Щоб в болоті край дороги

Я ніколи не загруз.

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Учитель. Я нічого не можу зрозуміти, я прийшла на урок позакласного читання у свій клас, а тут таке діється... (Діти сидять не за партами, а на стільцях, декілька учнів — у костюмах казкових героїв.)

Учень. А ми сьогодні хочемо потрапити у казку, пожити життям каз­кових героїв.

  1. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
    1.    Вступна бесіда
  • Щоб потрапити у казку, давайте згадаємо:
  • Який твір ми називаємо казкою?
  • Які бувають казки?
  • Які види казок ви знаєте?
  • Сьогодні на уроці ми зустрінемося з казками зарубіжних письменників
  • Що ж ви очікуєте від цієї зустрічі?
    1.    Зустріч із Феєю

Фея

За лісами, за морями відчиняє сонце брами,

А за брамами отими чарівними, золотими

Диво-казка походжає, нас гостинно припрошає

До веселої господи, де від заходу до сходу

Щастям повняться простори,

Де зникають біль і горе,

Де чарівнії жар-птиці

З квітів п'ють нектар водицю.

Де Телесика гусятко мчить додому на крилятках,

Де хитресенька лисичка всім дарує небелички.

А розпатлана Яга всіх не любить, всіх страха.

А маленька мишка сіра ріпку витягти зуміла,

Мир богатирі пильнують, все за зміями полюють.

Диво-диво-дивина - ця чарівна сторона.

  1.   РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ І МАЛЮНКІВ

Учитель. Я бачу, діти, що вам дуже хотілося потрапити у казку. Ви про­читали багато казок, намалювали до них малюнки, принесли до інколи багато прекрасних книг. Тут казки братів Грімм, казки Ганса Крістіана Андерсена, Шарля Перро.

Але хотілося звернутися до ваших малюнків. {Діти розповідають, до якої казки малюнки.)

— Ви прочитали тільки невеличку частинку книг, які існують на землі. Але в нашому класі є учні, які більшість свого вільного часу проводять за книгою. І вони створили невеличкий рекламний ролик про деякі книжки.

Учень. Ви прочитали багато казок, але мені хочеться, щоб у вашому житті з'явилася ще одна чудова книжка «Чарівник країни Оз». Автором цього твору є Лаймен Френк Баум. Казка «Чарівник країни Оз» уперше вийшла друком у 1900 році. Вона набула такої популярності, що письменнику дове­лося написати ще тринадцять її продовжень.

Маленька дівчинка Дороті зі своїм песиком Тотошею опинилася в незна­йомій країні. Що чекає на дівчинку в чужому краю? Які риси характеру до­поможуть подолати їй труднощі? Надзвичайні пригоди маленької Дороті че­кають своїх читачів на сторінках популярної книги.

Учениця. Я впевнена, що багато хто із вас із захопленням спостерігав за пригодами Мауглі, переглядаючи фільм або мультфільм. Але коли ти роз­гортаєш цю чудову кпижку, жодний перегляд кінофільму не може замінити прочитане. П'ятнадцять історій про Мауглі Редьярда Кіплінга користуються неймовірною популярністю, хоч їм уже понад сто років. «Ми з тобою однієї крові — ти і я!» Ці слова допомогли хлопцеві вижити в джунглях, і людське дитинча, за яким полював тигр-людожер, перетворилося на мудрого воясака Вільної Зграї.

  1. ОБГОВОРЕННЯ ПРОЧИТАНИХ ТВОРІВ
    1.    Вікторина «Чи знаєте ви письменників?»

Ви читали літературні казки, і зараз ми побачимо, чи добре ви знаєте ав­торів казок.

  • Хто написав казку «Снігова королева»? (Г. К.Андерсен)
  • Автор казки «Вінні-Пух та всі-всі-всі». (Алан Міли)
  • Хт є автором казки «Пеппі Довгапанчоха». {Астрід Ліндгрен)
  • Хто написав «Казку про золотого півника» ? (О. С. Пушкін)
  • Хто є автором казки «Кіт у чоботях»? (Шарль Перро)
  • Хто автор трилогії про Незнайка? (Микола Носов)
  • Хто автор казки «Мауглі»? (Редьярд Кіплінг)
    1.    Гра «Упізнай героя»
  • Найкращий друг Віні Пуха? (П'ятачок)
  • Ким стало гидке каченя з казки Андерсена? (Лебедем)
  • Що потрапило Каю в око? (Шматочок дзеркала)
  • Товариш Чебурашки. (Крокодил Гена)
  • Наречений Дюймовочки. (Кріт)
  • Як звали лисицю - подружку кота Базіліо? (Аліса)
  • Лікар, який лікував усіх звірів. (Айболить)
  • Гарна дівчина з прекрасним голосом, яка живе в морі. (Русалонька)
  • Батько Буратіно. (Тато Карло)

3. Гра «Переплутанка»

  •           Поки ми відпочивали, хтось переплутав назви казок, і тепер герої не мо­жуть повернутися додому
  • Снігова принцеса (Снігова королева)
  • Жовта Шапочка (Червона Шапочка)
  • Загіпнотизована красуня (Зачарована красуня)
  • Королева на горошині (Принцеса на горошині)
  • Віслюк-горбоконик (Коник-Горбоконик)
  • Гидке курча (Гидке каченя)
    1. ПІДСУМОК УРОКУ
  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
  • З яким настроєм ви його завершуєте?
  • Які казки ви хотіли б прочитати?
    1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  •           Наступний урок позакласного читапня ми проведемо за темою «Захоп­ливий світ казок братів Гримм».

Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 лютого
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку