- Я досліджую світ(технологічна галузь)
-
-
- Тема:
- Виготовлення виробу із застосуванням знайомих технологічних операцій . Планування послідовності технологічних операцій. Безпечні прийоми праці. Демонстрація результатів власної творчості.
Очікувані результати:
створює та оздоблює виріб за зразком та власним задумом;
розпізнає конструкційні матеріали візуально та на дотик;
добирає конструкційні матеріали для виготовлення виробу;
планує послідовність технологічних операцій;
бере до уваги необхідність економного використання конструкційних матеріалів;
самостійно чи з допомогою дорослих демонструє результати власної діяльності;
з допомогою дорослих та самостійно виконує знайомі технологічні операції;
дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів,пристосувань.
Хід навчального заняття
1.Ранкове коло. Привітання.
Діти,як називається наш тематичний тиждень?(«Транспорт»).
Давайте здійснимо невелику подорож.
Сіли ми в автомобіль:
дир.-дир-дир.
А тепер в тролейбус сіли і тихенько покотили:
ж-ж-ж.
У літак швиденько сіли і одразу полетіли:
л-л-л.
Ось на потязі я мчу:
чух-чу, чух-чу.
2.Щоденні новини.
Сьогодні мій помічник Софійка. Вона розповість нам ,який транспорт їй зустрівся сьогодні вранці дорогою до школи.
-Діти, порахуйте скільки одиниць транспорту зустріла Софійка.
3.Обмін інформацією. Повторення безпечних прийомів праці.
Жили в шухляді письмового столу кольоровий папір,пензлик,клей,ножиці,серветки. Щодня вони сперечалися між собою,хто з них найпотрібніший.
Якось шухляду висунув хлопчик. Він вийняв ці предмети і почав працювати. Вийшов дуже гарний виріб. Усі залишилися задоволені, бо зрозуміли,що найголовніше тут людина,її умілі руки. Отож,сперечатися інструментам більше не захотілося. Всі вони бажають,щоб ви їх швидше взяли до роботи. Нам сьогодні все це приладдя буде потрібно. Перевіримо,чи всі готові до уроку.
-Де повинен лежати папір?(Зліва)
- А ножиці? Як?( З правої сторони із закритими лезами)
-Як передавати ножиці,щоб не поранитись?( Кільцями в бік товариша)
-Де клей?(У верхньому кутку підкладної дошки)
-Для чого використовуємо підкладну дошку?( Щоб не забруднити парту)
4. Повідомлення теми заняття.
Послухайте забавлянку:
Стукотить,торохтить по вулиці.
Хома їде на курочці.
Тимішка на кішці
По кривій доріжці.
-Куди.Хома їдеш?Куди поганяєш?
Їду сіно косити,щоб корівок кормити.
-Смішно чи не так?
-А чи можна їздити на курці чи на кішці?(Ні)
-На чому їздять люди?(На транспорі)
(Вивішую слово»Транспорт»)
-Які асоціації виникають у вас при слові транспорт?(
Д орога,автобус,рух,автомобіль,комфорт,перевезення,
небезпека).
До слова» небезпека» ми ще повернемось в кінці уроку.
5.Групова робота
Транспорт буває різних видів. Здійснимо подорож на деяких з них.
-Обирайте квиточки для посадки.(Об`єднуються у групи за кольорами квитків).
1 група-наземний вид транспорту.
2 група-повітряний.
3 група-водний.
(Діти з картинок-пазлів складають транспорт і повідомляють його вид)
Фізкультхвилинка
Що за диво кінь залізний?
(згинають у ліктях руки і керують,ніби кермом).
Гумові підкови(тупають ногами).
Не годують його сіном(кивають головою),
Поять лиш бензином(сварять пальчиком).
Бі-бі-бі(біг на місці).
(Звучить гудок машини)
-Сьогодні до нас у гості приїхала виставка машин.
-Який це вид транспорту?(Наземний)
-Якшо ви з батьками захочете поїхати у гості,то на чому поїдете?
(На автобусі,машині).
6.Крісло автора
-Машини,які перевозять людей-легкові. Вантажні перевозять вантажі. За кермом сидить водій. У нас,в Україні, автомобілі виготовляють на машинобудівних заводах у Львові, Луцьку,Запоріжжі,Кременчуці. Процес виготовлення нових машин називають конструюванням.
7.Виготовлення машин з паперу. Етапи.
-Уявіть себе працівниками машинобудівного заводу.
-(Показую зразок виробу)
-Який це автомобіль?
-З якого матеріалу виготовлений?
-Для виготовлення такого автомобіля беремо аркуш картону.
Згинаємо легенько навпіл і посередині вирізаємо прямокутник.
Змащуємо клеєм нижню частину аркуша паперу і склеюємо обидві частини.
Тепер вирізаємо колеса. Скільки їх?
Приклеюємо колеса .
-Повторимо ще раз етапи виготовлення автомобіля.
-Ось вже кілька місяців ми маємо свій Основний Закон про правила безпечної трудової діяльності.
Стаття 1. З інструментами поводься обережно!
-Які є доповнення до цієї статті?
а)під час різання паперу ножиці спрямовувати від себе;
б)класти ножиці на парту із закритими лезами;
в)стежити за пальцями,щоб не поранитись.
Стаття 2. Працювати охайно.
-Які доповнення до цієї статті?
а)клей наносити пензликом від середини деталі до країв;
б)щоб не забруднити парту,використовувати підкладну дошку;
в)після закінчення роботи клей щільно закрити.
Стаття 3.Економно використовувати матеріали :користуючись шаблоном,прикладати його біля краю паперу.
Фізкультхвилинка(Ютуб)
8.Самостійна робота здобувачів освіти.
-Справжні майстри виконують свою роботу з музикою Отож,приступаємо.
(Звучить мелодія про транспорт)
Оцініть свої роботи.
9. Демонстрація результатів власної творчості.
-Автомобілі люблять дорогу. Ось наша дорога. Давайте виставимо наші машини,нехай їдуть.
-А чи знаєте,ви,мої любі,що місто чи село розмовляє з транспортом і пішоходами. Ця розмова незвичайна:всі мовчать,але розуміють один одного. Розуміють тому,що дотримуються правил дорожнього руху Найпершим помічником є світлофор. Давайте пригадаємо,що означають його кольори.
Запам`ятайте: у більшості країн світу встановлено правосторонній рух транспорту. Тому,наприклад,двері у автобусах розташовано з правої сторони.
-