Урок "Використання основних елементів процесів продажу продовольчих товарів. "

Про матеріал
Урок виробничого навчання № 5.2 Професія: Продавець продовольчих товарів; Група: 18-П; Курс – 1; Місце проведення: кабінет - лабораторія . Модуль ППТ 3.1- Організація торгово-технологічного процесу на підприємствах торгівлі Тема програми: Обслуговування покупців. Тема уроку: Використання основних елементів процесів продажу продовольчих товарів. Мета уроку: навчальна: сприяти засвоєнню учнями та оволодіння навиками основних елементів процесу обслуговування покупців, навчити учнів основних елементів культури обслуговування покупців, етичних норм поведінки; виховна: виховувати в учнів повагу до обраної професії, почуття відповідальності за доручену справу, творчого ставлення до роботи і навчання, охайності під час роботи, дотримання правил санітарії і гігієни, акуратності і зібраності при виконанні роботи. розвиваюча: розвивати самостійність та дотримання техніки безпеки під час виконання практичних завдань; розвивати пам'ять, творчі здібності, естетичний смак.
Перегляд файлу

Урок виробничого навчання № 5.2

Професія: Продавець продовольчих товарів;

Група: 18-П; Курс – 1;

Місце проведення: кабінет -  лабораторія .

Модуль ППТ 3.1- Організація торгово-технологічного процесу на   підприємствах торгівлі

Тема програми: Обслуговування покупців.

Тема уроку: Використання основних елементів процесів продажу продовольчих товарів.

Мета уроку:

навчальна: сприяти засвоєнню учнями та оволодіння навиками основних елементів  процесу обслуговування покупців, навчити учнів основних елементів культури обслуговування покупців, етичних норм поведінки;

 виховна:  виховувати в учнів повагу до обраної професії, почуття відповідальності за доручену справу, творчого ставлення до роботи і навчання, охайності під час роботи, дотримання правил санітарії і гігієни, акуратності і зібраності при виконанні роботи.       

  розвиваюча: розвивати самостійність та дотримання техніки безпеки під час виконання практичних завдань;  розвивати пам'ять, творчі здібності, естетичний смак.

  Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

           Форми та методи проведення:   пояснення, бесіда з елементами показу, спостереження, взаємоаналіз

           Міжпредметні  зв’язки:  

        -  «Товарознавство продовольчих товарів»;

        - «Організація торгівлі»;

        - «Охорона праці»;

           Матеріально-технічне забезпечення: зразки товарів, тара,інструкційна картка, підручник, презентація.

         Хід уроку:

І. Організаційна частина: 5 хв. 

- перевірка присутності учнів; 

- перевірка зовнішнього вигляду учнів, наявності спецодягу;

- санітарний стан  майстерні;

 

ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ

І  Повідомлення теми і мети заняття.

Показ навчального фільму: https://www.youtube.com/watch?v=f8U6-vCxnLo

ІІ. Фронтальне опитування на основі теоретичних знань:

1.   Що таке культура торгівлі?

2.   Як ви гадаєте: від чого залежить культура обслуговування?

3.   Якою повинна бути мова продавця?

4.   З яких елементів складається процес обслуговування покупців?

5.   Якими словами необхідно зустріти покупця?

6.   На вашу думку, що приваблює покупців при відвідуванні магазину?

7.   Як обслужити жінок, чоловіків, дітей, враховуючи їхні особливості як покупців.

8.   Чому продавець повинен знати споживчі властивості товару, якість товару, його вартість та асортимент?

 9.  Як правильно провести розрахунок з  покупцем?

10. Які супутні товари можете запропонувати покупцеві?

11. Перед врученням покупки, чи потрібно упакувати товар?

12. Який пакувальний матеріал ви знаєте? 

13. Якими словами необхідно попрощатися з покупцем?

 

Ситуація 1: Покупець у відділі бакалійних товарів, хоче купити пшеничне борошно  вищого ґатунку- виробник  м.Вінниця, на даний момент в продажі немає    борошна цього виробника.

Ваші дії?

 

Ситуація 2: покупець просить пояснити маркування на даному товарі. Ваші дії.

 

Ситуація 3: покупець просить допомогти у виборі крупи для мами, яка має цукровий  діабет

 

Ситуація 4: термін реалізації продукту закінчується наступного дня. Якими будуть  ваші дії?

 

Ситуація 5. Товар, упакований у фабричну упаковку, покупець просить упакувати  товар у святкову упаковку.

Ваші дії?

 

Ситуація 6. молода мама цікавиться замінником материнського молока для свого немовляти.

Яке молоко порекомендуєте?

 

ІІ. ІНСТРУКТАЖ ПО ВІДРОБЛЕННЮ ЗАВДАННЯ

  • при обслуговуванні покупців використовувати всі елементи процесу обслуговування;
  • відпрацювати діалог між продавцем та покупцем;
  • обслуговування покупців, використовуючи всі елементи процесу продажу;
  • дотримуватись правил продажу;
  • ознайомлення з книгою скарг та пропозицій;

 

         ІІІ. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ

  • відпрацювати діалог між продавцем та покупцем в щоденники;
  • надання торговельної характеристики при обслуговуванні;
  • розрахунок з покупцем;
  • упакування покупки.

 

         ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

1.Узагальнити навики та вміння по завданню, аналіз трудової діяльності учнів

2. Прибирання робочого місця

3. Розбір помилок, виставлення оцінок.

 Домашнє завдання: _______________________________________

 

Майстри в/н. _______________________

                                                                         


Додаток 1

КАРТОЧКА

письмового інструктажу до завдання

 

Тема:       Ознайомлення з порядком обслуговування покупців у магазині

Зміст завдання

Схема виконання

Обслуговування покупців у магазині.

 Правила продажу

 

 Зустріч покупця.

 

Покупців можна зустрічати словами:

«Добрий день»

«Я до ваших послуг»

«Чим можу допомогти?»

«Вам допомогти у виборі?»

Виявлення попиту

При виявленні  попиту, продавець зобов’язаний нечекаючи запитання покупця у ввічливій формі запитати, що він бажає придбати

Попит і пропозиція

Продавець застосовувати активні форми в продажі товарів, давати консультації, пропонувати взаємозамінюючі товари та супутні товари

Упаковка і розрахунки

Покупка повинна бути естетично упакована. Розрахунок точний та чіткий.

Вручення покупки

Покупку вручати зі словами:

«Дякуємо за покупку»

«Заходьте до нас у магазин»

Правила продажу товарів

 

 

 

Згідно Постанови Кабінету Міністрів №108 від 08.01.1995р.

Продавець до початку роботи повинен:

  •      поповнити запаси товарів, викладку товарів, перевірити наявність цін;

 

  •      відпускати товари чистою масою і повною мірою;

 

Постанова №854 від 30.07.1996

  •      забороняється продаж неповнолітнім особам тютюнових виробів, гральних карт, алкогольних напоїв;
  •      забороняється продаж товарів що не мають належного товарного вигляду, термін придатності яких закінчився, без супровідних документів

Санітарні норми

  •      забороняється продажа товарів у брудну тару;
  •      відпускати товар за допомогою інструментів;
  •      продукти, які впали вважаються непридатними

 

 

                           

  

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 вересня 2020
Переглядів
1750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку