Урок виробничого навчання з професії "Декоратор вітрин"

Про матеріал
Методична розробка відкритого уроку виробничого навчання на тему: «ВИГОТОВЛЕННЯ ФРАГМЕНТІВ ТЕМАТИЧНОЇ КОМПОЗИЦІЇ ДЛЯ ДЕКОРУ ВІТРИН» з теми: «ВИКОНАННЯ ДЕКОРУ НА ДЕРЕВ`ЯНІЙ ПОВЕРХНІ В ТЕХНІЦІ ДЕКУПАЖ»
Перегляд файлу

ДЕПАРТАМЕНТ освіти і науки

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Державний навчальний заклад
«ЗАПОРІЗЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

Відкритого уроку виробничого навчання на тему: «ВИГОТОВЛЕННЯ ФРАГМЕНТІВ ТЕМАТИЧНОЇ КОМПОЗИЦІЇ ДЛЯ ДЕКОРУ ВІТРИН»

з теми: «ВИКОНАННЯ ДЕКОРУ НА ДЕРЕВ`ЯНІЙ ПОВЕРХНІ В ТЕХНІЦІ ДЕКУПАЖ»

професії «Декоратор вітрин. Флорист»

кваліфікація «Декоратор вітрин 4-го розряду»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2021 р.

Методична розробка уроку з виробничого навчання.

Підготувала  Гудзь А.Ю. – майстер виробничого навчання 12 тарифного розряду Державного навчального закладу «Запорізьке вище професійне училище» - 2021

 

 

 

 

 

 

Викладено методику проведення уроку виробничого навчання з виконання  комплексних індивідуальних робіт з елементами майстер-класу на тему «Виконання декору на дерев`яній поверхні в техніці Декупаж», спрямованого на формування професійних компетентностей здобувачів освіти з професії «Декоратор вітрин».

 

 

 

 

Для майстрів виробничого навчання професії 5312 Декоратор вітрин, кваліфікації Декоратор вітрин 4-го розряду, професійно технічних навчальних закладів

 

 

 

 

Рецензент: заступник директора з НВР Граур І.В.

 

 

 

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні методичної комісії професій художнього напряму (протокол №____ від _______________2021р.)

 

Голова методичної комісії _________________    Анжела ПРОКОФ`ЄВА

 

АНОТАЦІЯ

В методичній розробці відкритого уроку з  виробничого навчання з професії «Декоратор вітрин» викладено методику проведення нестандартного уроку на тему «Виконання декору на дерев`яній поверхні в техніці Декупаж», в рамках програмної теми «Виготовлення фрагментів тематичної композиції для декору вітрин», спрямованого на формування компетентностей здобувачів освіти з даної теми.

Застосовуються такі форми організації освітньої діяльності, як застосування документ камери для проведення майстер-класу, тестове Інтернет-опитування (за Google-формою) та «кросворд»( LearningApps.). Велика увага приділяється мотивації діяльності здобувачів освіти, перевірці набутих теоретичних знань та застосування їх на практиці.

Дана розробка рекомендується, як методичний посібник для майстрів виробничого навчання з професії 5312 Декоратор вітрин, кваліфікації Декоратор вітрин 4-го розряду закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Суспільний поступ Української держави детермінується стрімкою динамікою та збільшенням обсягів інформації, що ефективно використовується в усіх галузях виробництва, у тому числі і у дизайні. Це означає, що ми вже сьогодні маємо справу з новими знаннями і виробничими технологіями, інструментами і матеріалами, новими вимогами до якості виробничої діяльності, засобами передачі й отримання професійної інформації, що постійно оновлюються.

Виробнича сфера в епоху формування інформаційного суспільства вимагає від системи професійної освіти підготовки фахівців, які досягли не лише певного рівня професійної, а й інформаційної компетентності, кваліфікованих робітників, здатних до інтеграції в професійну діяльність все нових і нових інформаційних продуктів, професійно-орієнтованих програмованих засобів, які піднімають навіть звичні нам робочі операції на новий рівень механізації, автоматизації, інформаційного супроводу і обліку робочих процесів. Формування і розвиток інформаційної компетентності в здобувачах освіти, стійкої здатності до самостійного пошуку, аналізу, відбору і застосування професійної інформації, спроможні забезпечити лише педагогічні працівники, які досягли певних рівнів розвитку власної інформаційної компетентності, здатні до інноваційного пошуку способів отримання і передачі професійної інформації здобувачам освіти, кваліфікованої підтримки і мотивації прагнень молоді.

В методичній розробці представлено варіанти застосування сучасних цифрових продуктів майстром з підготовки кваліфікованих робітників професій художнього напряму. Визначена методична мета уроку виробничого навчання :  апробація роботи за допомогою , методів тестового Інтернет-опитування (за Google-формою), застосування документ камери та персонального блогу для організації освітньої діяльності.

В методичній розробці представлено варіанти виконання декоративного розпису предметів побуту майстром виробничого навчання з професії «Живописець».

ПЛАН УРОКУ

Група:  14 «Декоратор вітрин. Флорист»

Професія:  5312  «Декоратор вітрин»

Кваліфікація:   Декоратор вітрин IV розряду

Предмет:  Виробниче навчання

Тема програми: Виготовлення фрагментів тематичної композиції для декору вітрин

Тема уроку: Виконання декору на дерев`яній поверхні в техніці Декупаж

Мета уроку:

Навчальна: визначити рівень знань та умінь здобувачів освіти з теми «Виконання декору на дерев`яній поверхні в техніці Декупаж» для подальшого навчання; закріпити знання отримані на уроках теорії «Основи композиції» та «Матеріалознавство», «Технологія художньо-оформлювальних робіт», навчити здобувачів освіти на практиці  виконувати декоративний  розпис на дерев`яній поверхні в техніці Декупаж та використовувати в оформленні для декору вітрин.

Розвиваюча: розвити уміння та навички осмислення та самоаналізу набутих знань;  творче мислення, пізнавальну активність та навчально-виробничу самостійність.

Виховна: виховати естетичний смак, охайність під час декоративних робіт, повагу до ручної праці, любов до обраної професії, прагнення до максимальних результатів.

Тип уроку: виконання комплексних робіт, демонстрація, майстер-клас.

Вид уроку: виконання індивідуальних робіт.

Методи та прийоми:

словесний – бесіда, повідомлення;

наочний – презентація (виконана у програмі Power Point, демонстрація відеоматеріалів),документ камера.

практичний – індивідуальна практична робота.

 Матеріали: основа для розпису (дерев’яна поверхня), серветки або декупажна карта, об’ємні декоративні контури, фарби акрилові або гуаш, лак акриловий, кракелюр, морилка,  штукатурка, клей ПВА , аксесуари.

 Інструменти: синтетичні пензлі, палітра, губка (поролон), ножиці, мастихін,

Методичне забезпечення: методична розробка уроку; презентація уроку на слайдах, технологічна картка, зразок готової робот, шаблони, кросворд в онлайн-додатку «LearningApps.org», картки опитування Рефлексія.

Технічні засоби навчання: ноутбук, проектор, екран, документ-камера, магнітна дошка-планшет,особисті смартфони здобувачів освіти.

Міжпредметні зв'язки: технологія художньо-оформлювальних робіт,   матеріалознавство .

Методична мета: апробація роботи за допомогою інструкційно-технологічної картки; самостійне виконання індивідуального декору у техніці «Декупаж».

 

Література:

  1. Вешкина О.Б. Декупаж. Креативна техніка для хобі і.-   М.:Эксмо,2008. 64 з.: мул.- (Абетка рукоділля)
  2. Лупато М., Страбелло У. Все про декупаже: техніка і вироби.- М.: Видавництво «Ниола-Пресс»,2007. 128 с.:ил
  1. Дольд Михаэла. Декупаж. Окраса меблів, і предметів інтер'єру.-  М.: Арт-Родник, 2010. 61 з.
  2. Зайцева А.А. Стильні штучки у техніці декупаж.-М.:Аст-Пресс,2007. 35с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТРУКТУРА УРОКУ

 

І. Організаційний етап                                                                                       5 хв.

1.1. Привітання (призначення чергових).

1.2. Перевірка готовності здобувачів освіти  до уроку (візуальний огляд)..

1.3. Допуск з техніки безпеки.

1.5. Усунення помічених недоліків.

ІІ.  Вступний інструктаж                                                                       ~40 хв.

2.1. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

2.1.1. Повідомлення теми та мети уроку.

2.1.2. Цільова установка проведення до уроку.

2.1.3. Актуалізація опорних знань (фронтальне опитування).

  1. Аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

2.2. Викладання нового матеріалу

ІІІ. Поточний інструктаж                                                                            ~270 хв.

3.1. Демонстрація інструкційної картки за допомогою документ камери.

3.2. Обхід робочих місць.

ІV. Заключний інструктаж                                                                              30 хв.

4.1. Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку.

4.2. Закріплення і узагальнення теми уроку. Кросворд.

4.3. Оцінка роботи учнів, її об’єктивне обґрунтування.

4.4. Аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення.

4.5. Повідомлення та обґрунтування оцінок.

  1.   Підведення підсумків уроку. Рефлексія.
  2.   Інструктаж домашнього завдання.


ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП  

  1. Привітання (призначення чергових).

1.2.  Перевірка наявності здобувачів освіти (звітує староста).

1.3.  Перевірка готовності здобувачів освіти  до уроку (візуальний огляд).

1.4. Допуск з техніки безпеки.

1.5. Усунення помічених недоліків.

ІІ.  ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ                                                                      

2.1. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

2.1.1. Повідомлення теми та мети уроку.

 Майстер: Тема сьогоднішнього уроку  «Виконання декору на дерев`яній поверхні в техніці Декупаж».

 Мета уроку: ознайомитися з історією виникнення та видами техніки «Декупаж». Навчитися декорувати дерев'яну поверхню в техніці «Декупаж» і використовувати отримане виріб в якості декору. (Слайд 1)

1.png

 

2.1.2. Цільова установка проведення до уроку.

Майстер. Наприклад: Уявіть собі, що ви працюєте Декоратором у власній фірмі, до вас прийшов замовник який є директором  творчої крамнички «Орхідея» йому потрібно оформити свою крамничку декоративною композицією  в стилі «Декупаж». І тому сьогодні на уроці ми ознайомимося та спробуємо виконати декоративне оформлення дерев’яної шухляди в цій техніці «Декупаж» .

2.1.3. Актуалізація опорних знань (фронтальне опитування)

Майстер. Але для того щоб виконати сьогоднішнє завдання, нам потрібно дещо згадати.

  1. Що таке «Декупаж»?

Учні.  Декупаж (decoupage) - це техніка декору за допомогою вирізаного (або вирваного) зображення, яке приклеюється на поверхню заготовки і потім закріплюється лаком. (Слайд 2).

2.png

 

  1. Де використовують «Декупаж»?

Учні.  Декупажем можна оформити практично все, що підкаже нам наша фантазія: квіткові горщики, вази, тарілки (декоративні), склянки, обробні дошки (дерев'яні або пластмасові). Можна пошити з простої тканини скатертина і серветки, і оформити їх в ексклюзивний набір. Можна зробити диванну подушку під наш інтер'єр. Та хіба мало що можна зробити ... Головне, що всі речі вийдуть гарні і корисні в господарстві!   (Слайд 3)

3.png

 

  1.  Що таке декорування предмета?

Учні. (Будь-яке художнє прикраса предмета або приміщення, легкий і приємний спосіб зробити домашнє вогнище затишніше і красивіше).

  1. Аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

Майстер. Ви добре засвоїли інформацію попереднього уроку, але ще не згадали про головну рису.  Популярні стилі «Декупажу» для рукоділля,техніка декупажу популярна у всьому світі і тому, користується особливим попитом серед людей, які люблять мистецтво.( Слайд 4)

8.png

 

 

 

2.2. Викладання нового матеріалу:

  • Повідомлення нової навчальної інформації;
  • Показ нових прийомів трудової діяльності;

Майстер. Як я вже і казала темою нашого сьогоднішнього уроку є «Виконання декору на дерев`яній поверхні в техніці Декупаж». Що ж таке техніка «Декупаж»? Пропоную звернути увагу на екран.

Майстер. Декупаж (decoupage) - це техніка декору за допомогою вирізаного (або вирваного) зображення, яке приклеюється на поверхню заготовки і потім закріплюється лаком .

Якщо Ви вирішили виконати роботу в техніці декупаж, то необхідно знати трохи історії.               

Декупаж як форма мистецтва виник у Венеції 300 років тому. Вважається, що XVII століття стало найсприятливішим для розвитку техніки декупаж та інших рукоділля з використанням паперу.

 «Декупаж» - французьке слово, означає «вирізати». Це мистецтво прикрашати вирізками з паперу поверхню, зображуючи якусь сцену або історію. В різні часи декупаж був відомий під різними назвами. Італійці називали його мистецтвом для бідних. Французи - глазур для бідняків. В Англії декупаж носив назву япанінг, оскільки наслідував робіт японських і китайських майстрів, що привозилися в Європу в XVIII столітті. Декупаж в тому вигляді, в якому ми його знаємо зараз, стали робити червонодеревці, бажаючи зробити більш дешеві копії предметів, що поставляються з Китаю і Японії, які користувалися в той час величезною популярністю.

 Оформлені речі у техніці декупаж (в основному меблі) офарблювалися однотонної фарбою, а потім прикрашалися вирізками з гравюр. Наклеєні картинки покривалися фарбою або позолотою, потім вся поверхня покривалася лаком. Меблі, прикрашена таким чином, здалеку виглядає як писана, але при більш ретельному розгляді стає зрозуміло, що це декупаж. Найчастіше так прикрашали комоди.

 У XVIII столітті будь-яка подорож було справою тривалим, і, як правило, гості приїжджали не на день чи кілька днів, а залишалися на тижні або навіть місяці. І тут перед господарями поставало питання, ніж розважати гостей. Декупаж став розвагою для гостей. У будь-якої дами на столику для рукоділля можна було виявити пару маленьких ножиці для того, щоб вирізати картинки для прикраси альбомів. Мистецтво прикраси альбомів стало природним продовженням шиття та іншого рукоділля, і було дуже популярно в Англії і Європі в цілому. В Італії найчастіше прикрашали письмові столи.

 Мистецтво декорування меблів виникло у Венеції. Тонкі візерунки, плетіння, повітряні золоті нитки - все це використовувалося в венеціанської меблів. У міру зростання популярності декупаж поширився і до Франції. І говорили, що Марія Антуанетта і придворні дами настільки захоплені декупажем, що розріжуть все, що попадеться їм на очі. Подейкували, що навіть роботи Буше і Ватто не уникли ножиці цих леді. Французький декупаж був мудрий і витончений. Він відбивав химерний, дивний і декоративний характер французької меблів того періоду. Зазвичай використовувалися квіти, метелики, пташки, музичні інструменти та вінки. Королева Вікторія не тільки сама захопилася декупажем, а й стала колекціонувати декупажні роботи інших авторів. В епоху Вікторіанства стежать за модою юні дівчата часто прикрашали ширми, що входять до їх придане. Мода на декупаж в Англії зникла з початком Першої світової війни. У Франції вона припинила своє існування після революції, в той час як в Венеції, колиски декупажного мистецтва, за різними джерелами роботи робилися до входження Наполеона в місто. Декупаж в США У 1730 році був популярний в американських колоніях. Картинки приклеювали на меблі, розфарбовували і покривали лаком.

 Німці використовували рельєфні малюнки дітей. Ці видавлені мотиви для вирізання і винайдені були самі германцями і вони мали чудову якість. Норвезька декупаж був повністю присвячений міфології. Польські декупажісти використовували блиск і сяйво. Зазвичай в дизайні використовували барвисту і блискучий папір. Мексиканський декупаж яскравий і багатобарвний. Його використовують для декорації святкових прикрас. Загалом техніка декупажу мало чим відрізняється від тієї, що використовувалася в XVII столітті у Венеції.(Слайд 5)

9.png

 

Напрямки декупажу.

 Сьогодні ця техніка знову в моді. З'явилися інші можливості для декупажу, що дозволяють значно полегшити традиційну технологію, прискорити її і зробити роботу більш цікавою, завдяки використанню нових різноманітних і оригінальних матеріалів, видів паперу і перш за все нових лаків і інших сучасних оздоблювальних матеріалів. (Слайд 6 )

11.png

 

Матеріали і аксесуари.

Для роботи в техніці "Декупаж" використовуються:

 1) Основа - предмет, який декорується.

 2) Декупажні карти. Папір для декупажу - отримала в нашій країні назву "декупажних карта". Вона буває різної щільності, різного розміру. Вибір декупажної карти залежить від техніки декупажу.

 3) Замість декупажних карт так само можна використовувати рисовий папір.

 4) Серветки для декупажу. З тришарової серветки в декупажу використовується тільки один самий верхній кольоровий шар. Цей тонкий шар накладають на поверхню заготовки і наносять м'яким пензлем засіб для декупажу. (Слайд 7)

5.png

 5) Найнеобхідніші інструменти для декупажу - дуже гострі невеликі ножиці (манікюрні, медичні, спеціальні ножиці для Ришельє та гобеленів). Для вирізання з більш щільних матеріалів використовують ножиці, скальпель або спеціальний ніж для декупажу (з обертовим лезом).

 6) Пензлі - зручно використовувати плоску синтетичний пензель шириною 1-2 см. Для великих предметів краще використовувати пензлі більшої ширини або валик. Часто зручніше наносити фарбу і лак не пензлем, а поролоновою губкою.

 7) Якщо малюнок на серветках занадто тонкий для вирізання, то вирізують великі елементи, а дрібні домальовують акриловими фарбами (ми будемо використовувати гуаш, з метою економії). (Слайд 8)

6.png

 

 8) Для приклеювання вирізаних елементів до основи використовується:

- спец. клеї для декупажу (або клей ПВА (розбавлений або нерозбавлений)). (Слайд 9)

7.png

 

 9) Для кінцевого завершення роботи використовується акриловий лак. Є спеціальні акрилові художні лаки, але вони дуже дорогі. А, оскільки лаком треба покривати вироби багато разів, то ми скористаємося будівельним.

 10)  Кракелюрний монолак. Цим лаком можна домогтися ефекту старіння. Кракелюри (франц. Craquelure) - тонка сітка тріщин. В декупажу кракелюри створюються за допомогою спеціальних кракелюрних лаків. Вони можуть бути одно - і двокомпонентними, тобто складатися з одного або двох флаконів з різними складами. У використанні кожного складу є свої тонкощі. (Слайд 10)

10.png

Покриття лаком.

 Декупажна робота лише тоді добре виглядає, коли наклеєний мотив повністю зливається з фоном, знаходиться з ним на одному рівні, немає "сходинки" при переході від паперу до тла. Це досягається багаторазовим покриттям предмета лаком. Кількість шарів лаку, нанесених на фініші, на деяких роботах може бути більше сотні.

 Фінішне покриття завжди наноситься з проміжним зачищенням шарів лаку самої дрібною шкіркою. Воно (зачищення) згладжує роздувся місця картинки і нерівності нанесеного лаку. Зазвичай зачищають після нанесення 4-5 шарів лаку, намагаючись знімати лак тільки з опуклих місць вироби, вирівнюючи тим самим поверхню, після чого на поверхню наносять наступні шари лаку, і так далі, поки мотив повністю не потоне в фінішному покритті.

 Хороший фінішний лак повинен лягати рівномірно щоб було легко зачищати та швидко висихав без тріщин і напливів, не мати сильного запаху і, головне, не жовтіти з часом.

Пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці;

Майстер. Саме композицію в техніці «Декупаж» ми з вами сьогодні і маємо виконати. 

ІІІ.  ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ                                                                      

Повторення теми уроку, його мети. Майстер роздає учням інструкційні картки з метою формування, закріплення та удосконалення умінь і навичок трудової діяльності. ( Додаток  1)

Зверніть увагу, у кожного з вас на парті знаходиться інструкційно-технологічна картка послідовності виконання роботи в техніці «Декупаж».

3.1. Демонстрація інструкційної картки за допомогою документ камери.

Майстер за допомогою документ камери коментує послідовність виконання прийомів та разом з здобувачами освіти поетапно виконує роботи з оформлення дерев’яної скарбнички у техніці «Декупаж»:

  1. Розглянемо один з варіантів виготовлення роботи в техніці «Декупаж». Підготуємо матеріали та інструменти для початку роботи.
  2. Заготівлю скарбнички зачищаємо і, якщо дозволяє фурнітура, розбираємо. Виготовляємо з паперу овал потрібного розміру і переносимо його на кришку скриньки, саме на цьому місці у нас буде декупаж троянди
  3.  Позначене під зображення місце, ґрунтуємо білою акриловою фарбою або ґрунтом .
  4. Потім покриваємо всю скарбничку зсередини і зовні морилкою.

(Використовуємо будівельний)

  1. Засіб для захисту деревини Текстурол, кольору «Палісандр»
  2. Після того як морилка висохне. Фарбуємо кришку скриньки в колір присутній на картинці. Я постаралася підібрати зелений колір, що співпадає з тоном зелені. Після того як фарба підсохне, створюємо за допомогою шматочка поролоновою губки потертості, так як показано на фото. Потім покриваємо барвистий шар лаком для декупажу
  3. Накладаємо трафарет на кришку скриньки і мастехіном наносимо штукатурку, знімаємо трафарет. Чекаємо, поки візерунок висохне, потім таким же чином виготовляємо візерунки з боків скриньки.
  4. Якщо потрібно злегка обробляємо отриманий рельєф наждачним папером, а потім покриваємо шаром морилки.
  5. Потрібно більше виділити орнамент розписавши його акриловими фарбами. Рози підкреслити приглушеним рожевим кольором.

10)  Потім виділила листочки зеленим.

11)  Роздрукуємо картинку із зображенням троянди на фото папері.

  1.  Покриємо чотирма шарами акрилового лаку. Потім за шаблоном виріжемо потрібне нам, овальне зображення. Приклеюємо роздруківку на підготовлене для неї місце. Покриваємо декількома шарами акрилового лаку.
  2.  Для отримання дрібної Кракелюрної сіточки, скористаємося першим складом №678 з набору для двокрокового кракелюра від фірми Maimeri (Італія). Завдамо цей склад на поверхню картинки і висушити.

3.2. Обхід робочих місць:

Виконання  учнями практичних завдань.

Перший обхід –  перевірка правильності організації робочих місць учнів;

Другий обхід –  перевірка вмінь користування технологічними картами;

Третій обхід –  надання допомоги учням у вирішенні завдань;

Четвертий обхід –  перевірка виконання робіт;

П ‘ятий обхід –  перевірка якості роботи учнів.

ІV.  ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ                                                                      

4.1. Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку.

4.2. Закріплення і узагальнення теми уроку. Кросворд.

Майстер: А тепер, підбиваючи підсумок уроку давайте розгадаємо кросвордза допомогою Інтернет-ресурсу https://learningapps.org/display?v=phsd45d1321 :

C:\Users\Виктория\Desktop\апроьл.png

 

питання:

1. Для декорування потрібна ...

2. Основа картинки - це ...

3. Рідина для скріплення ...

4. Інструмент для вирізання ...

5. Предмет для нанесення клею ...

6. Яким лаком можна домогтися ефекту старіння

7. Готовий виріб - рамка для ...

відповіді:

  1. Основа
  2. Серветка
  3. Клей
  4. Ножиці
  5. Пензель
  6. Кракелюрний
  7. Фотографії

4.3. Аналіз причин помилок учнів та засоби їх усунення.

Майстер виробничого навчання проводить аналіз характерних недоліків в роботі учнів та обговорює зі здобувачами освіти методи їх усунення, способи не допущення.

4.4. Повідомлення та обґрунтування оцінок.

Майстер виробничого навчання оголошує оцінки за виконання оформлення дерев’яної шухляди у техніці «Декупаж», обґрунтовує їх. Демонструє кращі роботи.

4.5.Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Майстер: На ваших партах лежать квіточки з різними емоціями, кожна квітка символізує ваше вподобання нашого уроку?  Квітка з посмішкою – урок сподобався, квітка без емоцій – урок сподобався, але були моменти які не сподобались, сумна квітка – урок не сподобався. Кожен з вас, виберіть найбільш влучне вподобання проведення нашого уроку, та покладіть ваші варіанти відповідей до скриньки. Це анонімне опитування «Чи сподобався вам урок?».  Додаток 2

  1. Інструктаж домашнього завдання

На моєму блозі за адресою https://zvpugudz.blogspot.com розміщене посилання на тестове Інтернет-опитування за допомогою Google-форми. Ви можете ще раз перевірити свої знання.

  

 

 

 

 

Майстер виробничого навчання   Гудзь Аліна Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 1

Технологічна карта до виготовлення «Декупаж»

№ п/п

Етапи роботи

Езкіз роботи

Матеріали та інструменти

1.

Готовим матеріали

мастер класс по рукоделию


• заготівля скарбнички,

• морилка кольору «Палісандр»,

 • пензлі плоскі (щетина, синтетика) • шпаклівка по дереву, • акрилові фарби, • трафарет,

 • лак акриловий,

• художня фарба золота і коричнева. • ЛАК «FOR OIL AND ACRYLIC PAINTING» №678, №688 (з цієї Кракелюрний пари знадобиться тільки перший крок 678),

 • поролонова губка,

 • оксамит, ножиці,

 • Дзеркало

2.

Заготівлю скарбнички зачищаємо і, якщо дозволяє фурнітура, розбираємо. Виготовляємо з паперу овал потрібного розміру і переносимо його на кришку скриньки, саме на цьому місці у нас буде декупаж троянди.

.

декупаж шкатулки мастер класс01

заготівля скарбнички, ножиці, олівець, бумага.

 

3.

Позначене під зображення місце, ґрунтуємо білою акриловою фарбою або ґрунтом.

мастер класс по декупажу

Кисть, акрилова біла фарба або грунт.

 

4.

Потім покриваємо всю скарбничку зсередини і зовні морилкою.

Використовуємо будівельний засіб для захисту деревини Текстурол, кольору «Палісандр»

 

мастер класс по декупажу

Пензель,морилка.

5.

Після того як морилка висохне. Фарбуємо кришку скриньки в колір присутній на картинці. Підібраний зелений колір, що співпадає з тоном зелені. Після того як фарба підсохне, створюємо за допомогою шматочка поролоновою губки потертості, так як показано на фото. Потім покриваємо барвистий шар лаком для декупажу.

 

мастер класс по декупажу

Гуаш,губка,лак акриловий.

6.

Накладаємо трафарет на кришку скриньки і мастехіном наносимо штукатурку, знімаємо трафарет. Чекаємо, поки візерунок висохне, потім таким же чином виготовляємо візерунки з боків скриньки.

мастер класс по декупажу

Мастехін,трафарет,штукатурка.

7.

Якщо потрібно,злегка обробляємо отриманий рельєф наждачним папером, а потім покриваємо шаром морилки.

 

декупаж  с трафаретом мастер класс

Пензель,наждачний папір,морилка.

8.

Потрібно більше виділити орнамент розписавши його акриловими фарбами. Троянди підкреслити приглушеним рожевим кольором.

мастер класс по декупажу

Пензель,акрилові фарби.

9.

Потім виділити листочки зеленим.

мастер класс по декупажу

Пензель,акрилові фарби.

10

Роздрукуємо картинку із зображенням троянди на фото папері. Покриємо чотирма шарами акрилового лаку. Потім за шаблоном виріжемо потрібне нам, овальне зображення. Приклеюємо серветку на підготовлене для неї місце. Покриємо декількома шарами акрилового лаку.

 

мастер класс по декупажу

Серветка,акриловий лак,

11

Для отримання дрібної Кракелюрної сіточки, скористаємося першим складом №678 з набору для двокрокового кракелюра від фірми Maimeri (Італія). Завдамо цей склад на поверхню картинки .

 

мастер класс по декупажу

Кракелюр,пензель.

12

Затрем отримані тріщинки художньої фарбою. По центрі золотий, а ближче до країв коричневої. Дамо фарбі висохнути і змиємо з зображення, нанесений раніше, шар кракелюрного складу.

 

мастер класс по декупажу

Художня фарба,кракелюр.

13

Виділимо зображення за допомогою канта, складеного з точок, нанесених акриловим контуром.

 

мастер класс по декупажу

Канат,акриловий контур.

14

Зафарбуємо кант, щоб він був в гармонії з картинкою. Ще раз покриємо всю шкатулку лаком.

 

мастер класс по рукоделию

Лак,фарби.

15

Готовая работа

мастер класс по декупажу

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Рефлексія

  1. Квітка з посмішкою – урок сподобався,
  2.  квітка без емоцій – урок сподобався, але були моменти які не сподобались,
  3.  сумна квітка – урок не сподобався.

Безымянный123.pngБезымянный1.png

  1.                                                              2.

                                 

                                                               3.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Гудзь Аліна
Додано
17 травня 2021
Переглядів
702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку